Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vurderer selv å prøve spillet :) siden jeg har hørt masse bra om det.

men har noen spørsmål

 

1 foregår hele spillet i romskip? alså all pve-pvp. regner ikke med trading og buisness osv.

 

2 er det mulig og vandre rundt i sitt eget skip-andre spilleres skip?

 

3 hvor gamle er spillere generelt? er litt lei av wow kids:P

 

4 har hørt att opplæringen er brutal? åsen er levling farten?

 

håper på svar hilsen kar som mest trolig skal kjøpe dette :D

Lenke til kommentar

1 foregår hele spillet i romskip? alså all pve-pvp. regner ikke med trading og buisness osv.

Svar: Bortsett fra når du er docket i en stasjon så sitter du som oftest inne i et skip.

 

2 er det mulig og vandre rundt i sitt eget skip-andre spilleres skip?

Svar: Nei, men det skal snart bli mulig å vandre rundt i stasjonene.

 

3 hvor gamle er spillere generelt? er litt lei av wow kids:P

Svar: Dårlig med wow kids, men spillere har en tendens til å føre en "elitistisk" oppførsel.

 

4 har hørt att opplæringen er brutal? åsen er levling farten?

Svar: Om du er flink kan du "levle" i et helt år uten å komme noen vei. Altså trene mye rart og ende opp som "jack of all trades". Setter du deg litt inn i spillet og spesialiserer deg mot å mestre en type skip/våpen type så blir ting litt enklere

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei folkens

jeg har spilt eve siden det startet, så er vel å regne som relativt godt kjent med spillet. Har prøva mye annet in i mellom men har hele tiden falt tilbake på eve, er liksom spille sitt det :)

jeg driver en corp som for det meste bare er pvp'ere i å alle er norske, vi er en 30 stykker som har det sykt morro.

Vi har nettopp (2 måneder siden) vert med å starte en allianse som begynner å bli ganske stor nå, er vel litt åver 1000 spillere nå.

vi har for øyeblikket sloss oss til en region. (Mohahah its all mine)

tatt den fra en av de store alliansene i eve(Red alliance = RA). de har nå blitt så demotiverte av å tape hele tiden att de har pakka sammen å flytta til empire, er noen igjen men de yter ikke den store trusselen :devil: .

Det er mange aspekter av eve men pvp delen, å politikken med å holde space er utrolig fasinerende. Det å legge en plan med flere alliancer (koalisjon) for flere tusen innvolverte å se det går i box er litt morro.

Vi er representert i norge.no (ingame kanal) , så vis noen lurer på noe er det bare å spørre dær.

vi tar inn for det meste pvp'ere men noen industri folk må man alltids ha. :D

 

å ja "hehe" Zeus, det bildet stemmer bra.

Lenke til kommentar

Har sluttet å spille EVE for en stund siden, spillet i seg selv er veldig bra men vet ikke helt. Greide vel kanskje ikke helt å sette meg inn i det. Dagene gikk for det meste med å mine og trene skills. Prøvde aldri ut selve PvP delen, men har sett på noen videoer og herregud for noen battles. Sinnsyk mange skip og det ser så nydelig ut ^^

Lenke til kommentar

Kan fine mye fra et spill som ikke viser noe bra hvordan spillet egentlig er.

Selv har jeg alrdi spilt spillet, og aner ikke hvordan det er. Mens noen med erfaring vet sikker hvilket film de føler tar for seg gameplayet ganske bra. Ikke bare en random eve online video.

Lenke til kommentar

Har selv spilt i ca et halvt år nå og er hekta som få :)

 

den enkleste måten å tjene penger på, uten å spekulere på markedet eller produksjon, er delt i to. Enten ved å gjøre missions, eller ved å mine.

 

Velger du å gjøre missions, velg deg ut EN corporation, som for eksempel, "Caldari Navy" eller "Ministry of war", eller min favoritt"Theological council"(de skal angivelig være de best betalende agentene i hele hi-sec space som har de beste missions) og jobb deg oppover i stigen med dem.

 

Ved å bruke

www.eve-agents.com

så kan du lett sjekke opp hvor din neste agent er og hvor god standing du må ha for å låse ham opp. Når du kommer deg til lvl 4 missions er du på topp for hva du kan gjøre solo, og da kan du bare ri bølgen til krampa tar deg.

 

Velger du å gå inn for mining bør du gå inn for det fullt og helt. Ikke sitt i et transport skip med en liten miner laser og håp på å fylle cargo. det skjer bare ikke, og øya dine blør etter ikek for lang tid.

for det første. Mineralene du VIL og MÅ ha for mest penger er Veldspar. ikke engang tenk på å mine noe annet. de er bare verdifulle for deg når du driver med produksjon. veldspar gir mest isk i lomma.

 

skipet du bør sitte i som et minimum før det lønner seg er en retriever. sikt etter denne.den kan du få fort, og koster ikke for mye. og du tjener GODT på den. Og denne kan du fint sitte i til du kan bytte til Hulk. Husk å trene til strip miner II

 

Disse to tingene gir deg en fin fin start på å tjene penger på isk.

jeg er også å finne inne på Norwegian chat :)

Endret av Dolg_313
Lenke til kommentar

og om dere er sugne på å dra til 0.0 space. kjempeflotte greier, men vær forsiktige med å dra dit alene. jeg leste at flere av dere vill begynne å utforske low sec. Dere bør på det sterkeste ikke dra til 0.4 systemer eller lavere med mindre dere er i en stor gruppe, eller er medlememr av et corp som tar turer til og fra 0.0 som dere kan henge dere med på. ikke gå ned alene. da Popper dere mest sannsynlig, om dere ikke har spilt så lenge.

Endret av Dolg_313
Lenke til kommentar

Ikke direkte gameplay linker.

Hvis hvor mye eyecandy eve har, og det er et mmo på en episk skala.

 

 

Oss for ca et år siden:

 

Corp recruitment vid ifra noen venner. HAVOC

http://www.youtube.com/watch?v=PxlpFBqDPRg

 

 

Du får ikke så mye ut av YouTube.

Last heller ned ifra EVE-Files eller søk opp ting ifra EVE-Online forumet.

Denne f.eks

http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a...hreadID=1102963

Endret av Vek
Lenke til kommentar
og om dere er sugne på å dra til 0.0 space. kjempeflotte greier, men vær forsiktige med å dra dit alene. jeg leste at flere av dere vill begynne å utforske low sec. Dere bør på det sterkeste ikke dra til 0.4 systemer eller lavere med mindre dere er i en stor gruppe, eller er medlememr av et corp som tar turer til og fra 0.0 som dere kan henge dere med på. ikke gå ned alene. da Popper dere mest sannsynlig, om dere ikke har spilt så lenge.

 

Pisspreik :)

 

Tren skills til å fly rifter, sett den opp med 3stk 150mm autocannons, 1stk rocketlauncher, 1stk 1mn afterburner, 1stk stasis webifier, 1stk warp scrambler, 1stk gyrostabilizer, 1stk 200mm reinforced steel plates I, stk damage control I

 

Så lader du kanonene med EMP S ammunisjon, og missil launcheren med phalanx rockets og setter ut i lowsec eller 0.0

 

i 0.0 mister du heller ikke sec status om du skyter folk.

 

Angrip alt og alle, med litt flaks tar du knekken på en som transporterer noe dyrt, og siden rifteren kanpt nok koster noe som helst, taper du veldig lite om du blir fanget av en stor gruppe andre spillere. Ikke vær redd for å dø, bare pass på at du har oppdatert klonen din dersom du har over 900000 skillpoints, slik at du ikke mister de dersom du blir poddet. (dvs at du mister kapselen din, og havner tilbake der du hadde klonen din.)

 

Gjør dette en del og du skal oppleve at eve kan være fantastisk morro og mye mere intresant dersom du er litt våghals og ikke sitter å suger på astroider hele dagen.

 

Om du har lyst til å lære hvordan det er å være pirat, kan du søke deg inn i The Black Rabbits Academy, som gir massevis av hjelp og lar deg være med svert erfarne pirater og vil lære deg å sloss alene og sammen med andre, samt stort sett alt som er å vite om hvordan spillet fungerer.

Lenke til kommentar

Vel... Har prøvd å holde meg unna EVE i mange år siden jeg vet hvordan det vil gå med meg hvis jeg først starter med det. Jeg har alltid elsket science-fiction, star trek, star wars, Babylon 5, SG-1 / atlantis, Battlestar Galactica..etc etc.. Og jeg har spillt i hele mitt liv. Etter at apocrypha-traileren kom har jeg kjent suget mer og mer, og for noen uker siden så sprakk jeg :( Nå sitter jeg med 2 kontoer i EVE og en illsint kone i sofaen. Men herrejesus for ett nyyyyydelig spill :new_woot: Hadde akkurat mistet tålmodigheten med E:TW, så EVE var kjærkomment *smask*

 

Det beste så langt med EVE er all hjelpen jeg har fått av forskjellige spillere. Logget meg på Norwegian den andre dagen, kom i snakk med noen svært hyggelige mennesker og vips var jeg i en Corporation med norske, amerikanske (og ett par til) spillere. De har lært meg masse om EVE (er sinnsykt mye å lære, men det er rimelig enkelt å sette seg inn i), en av de ga meg en splitter ny Cruiser, en annen ga meg ISK (EVE-penger) og alle hjelper til.. Jeg har før spillt CS, CS:S, TW, CIV, GALCIV...etc. Men nå er det ingenting annet enn EVE som er aktuelt å starte opp (så bra er det).

 

Skal på hytta denne helgen og alt jeg tenker på er om jeg har satt opp skill-training som varer helt til søndag og hva jeg skal trene etter det..etc :)

 

Stikk innom hvis dere er i Korama :)

Lenke til kommentar

Ikke mye liv på dette forumet :hmm: Er vel sommerferien som har stukket av med alle (unntagen meg).

 

vel..vel.. Jeg gleder meg til helgen, da kan jeg suse rundt i min Covetor for første gang. Trenger å få minet inn noe veldspar siden jeg har mistet 3 skip denne uken (1 scythe og 2 friggs). Skipene i seg selv er jo ikke så dyre, men alt utstyret... *sukke*

Lenke til kommentar
Ikke mye liv på dette forumet :hmm: Er vel sommerferien som har stukket av med alle (unntagen meg).

 

vel..vel.. Jeg gleder meg til helgen, da kan jeg suse rundt i min Covetor for første gang. Trenger å få minet inn noe veldspar siden jeg har mistet 3 skip denne uken (1 scythe og 2 friggs). Skipene i seg selv er jo ikke så dyre, men alt utstyret... *sukke*

 

 

Personlig sitter jeg i ett class 3 wormhole og koser meg. Vi er 3stk som tjener roughly 50m pr 20+ min, og enda har vi ikke klart å cleare ut alt som har har spawna siden vi tok to uker sommerferie. Om du er i en litt større corp, så kan jeg anbefale wh exploration, gjerne class 4 eller høyere. Det å leve fra en player owned station er litt annerledes enn å være i empire. De første t3 subsystemene har også rullet av samlebåndet, blir spennende å se hvor mye vi får inn der.

 

Henning

Lenke til kommentar

aah... sommerferie... hva ville jeg ikke gitt for å hatt det nå :cry:

 

I går var vi på Paul Oakenfold (sentrum scene i oslo). Var vel i seng klokken 03.45 i natt med mer enn nok halvlitere i hvert bein. Måtte opp igjen kl 07.00 for å komme meg på jobb. Sitter på jobben med ett øye åpent, det andre har sovnet. Når jeg kommer hjem kl.1600 idag så står svigers på døra (skal overnatte til i morgen) :cry:

 

Har ikke kommet meg inn i ett WH enda, har faktisk ikke sett ett enda en gang..hehe

Men nå er jeg kun 2-3uker fersk i EVE da, så det er MYE jeg ikke har sett enda. Første pri er å få ordnet det "administrative" slik at en kan holde ISK'en rennende inn. Så blir det nok corp-mining, MR, PvP-trening.. Vurderer å la en av de 6 karakterene mine utdanne seg til å bli en explorer. Men som sagt... det tar tid å få en karakter på beina (kan kun trene 2 om gangen (1 pr konto)) så jeg må prioritere det som Corp trenger av meg først.

 

Gleder meg til helgen... da blir EVE aaaaaaall night loooong :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...