Gå til innhold

Anmeldelse av Lost Odyssey


Anbefalte innlegg

Øystein.F, hvordan kan et spill få 10 / 10 (tilnærmet nesten "perfekt") når de har de tekniske problemene og irritasjonsmomentene som nesten samtlige andre anmeldere påpeker, med grusomt mye og lang loading osv?

 

Og kan du virkelig med hånden på hjerte mene at dette slår Mass Effect?

Det fikk jo bare 9 / 10, og ble jo trukket litt på grunn av noen tekniske finesser, men det ser jo ikke ut til å være noe å trekke ned for når det kommer til dette spillet?

 

Syntes det er utrolig merkelig at nesten samtlige der ute er enig om at dette er et veldig godt spill, men ikke fortjener det samme som Mass Effect, da det var hakket bedre. Samtidig som spillet hadde en del tekniske ting som var veldig irriterende. Hvordan kan da Gamer.no gå imot stort sett resten av verden å gi dette spillet bedre karakter enn Mass Effect? Det betyr jo at dere mener spillet slår Mass Effect, men mener dere virkelig det? ;)

 

Virker for meg som dere har glemt å se tilbake på hva dere har utdelt til andre spill, og ikke satt karakteren med det i bakhode. For jeg er overbevist om at Gamer.no redaksjonen, som nesten alle andre redaksjoner jeg har vært innom mener at Mass Effect faktisk er bedre enn Lost Odyssey, og da kan dere jo ikke gi Mass Effect 9 / 10, og Lost Odyssey 10 /10 ;)

 

Det er nå hvert fall min mening, at du kanskje har en annen oppfatning av spillet enn de fleste andre er nå en ting, men at det i snitt før terningkast 4-5, og rundt 80% (av 100) rundt om i verden, og dere smeller til med 10 / 10 (tilsvarer terningkast 6 eller 95-100%) er for meg litt merkelig. Og spesielt da spillet helt klart har noen så store tekniske irritasjonsmomenter at det vell strengt tatt ikke burde få toppkarakter, hvert fall ikke når dere trakk Mass Effect for slike ting, og gav det som ser ut at nesten alle mener er et bedre spill faktisk dårligere karakter.

 

Det er bare noe som ikke stemmer her, ting henger ikke helt i sammen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, vesentlig bedre kritikk enn de fleste andre steder. Nå er det riktignok ikke noe mål i seg selv at gamer sine anmeldelser er like andre. men når det gjelder 360-spill snes jeg dessverre Øystein F sine anmeldelser ofte gir en høyere karakter enn jeg mener de fortjener, kanskje spesielt litt kjente titler. Circle of Doom var jo litt samme greia, overraskende høy karakter, som i mine øyne ikke var fortjent, og lavere karakterer "alle andre steder". Nå har jeg ikke prøvd Lost Odyssey enda, så det er kanskje litt tidlig å selge skinnet, men tidligere erfaringer gjør meg lettere skeptisk.

 

AtW

 

Eg likte Circle of Doom veldig godt, og det gjer eg framleis. Eg plukkar det fram kvar gong eg har tid, så eg står som eit fjell for den karakteren.

 

Elles gav eg nyleg ein skinande 2'ar til Dark Messiah of Might & Magic - Elements. Var det for snillt? ;)

 

Jeg tviler ikke på at du står for dine egne karakterer. Det var mer en registrering av disharmoni i hvordan vi to ser på spill. Det er jo i utganspunktet ikke noens feil, men jeg registrere at jeg ofte er uenig med deg i karakergivning.

 

Ellers så kan jeg jo påpeke at jeg brukte "ofte" og ikke "alltid" ;)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror anmelder baserer sin karakter på et helhetsinntrykk. At det er små glitches her og der blir fort glemt. Det står det også i omtalen.

 

Filmer som får toppkarakter er heller ikke perfekt, ingenting er det. LOd ga nok anmelder en bedre helhetsopplevelse enn det Mass Effect gjorde. Og det er det som er poenget i mine øyne. Småting som ikke ødelegger opplevelsen i det hele tatt er pirking og bør ikke stille sterkt når karakteren skal settes.

 

Anmelder ble nok litt overveldet av spillet og kom fram til at totalopplevelsen var en klar 10`er.

Lenke til kommentar
Øystein.F, hvordan kan et spill få 10 / 10 (tilnærmet nesten "perfekt") når de har de tekniske problemene og irritasjonsmomentene som nesten samtlige andre anmeldere påpeker, med grusomt mye og lang loading osv?

 

Og kan du virkelig med hånden på hjerte mene at dette slår Mass Effect?

Det fikk jo bare 9 / 10, og ble jo trukket litt på grunn av noen tekniske finesser, men det ser jo ikke ut til å være noe å trekke ned for når det kommer til dette spillet?

 

Syntes det er utrolig merkelig at nesten samtlige der ute er enig om at dette er et veldig godt spill, men ikke fortjener det samme som Mass Effect, da det var hakket bedre. Samtidig som spillet hadde en del tekniske ting som var veldig irriterende. Hvordan kan da Gamer.no gå imot stort sett resten av verden å gi dette spillet bedre karakter enn Mass Effect? Det betyr jo at dere mener spillet slår Mass Effect, men mener dere virkelig det? ;)

 

Virker for meg som dere har glemt å se tilbake på hva dere har utdelt til andre spill, og ikke satt karakteren med det i bakhode. For jeg er overbevist om at Gamer.no redaksjonen, som nesten alle andre redaksjoner jeg har vært innom mener at Mass Effect faktisk er bedre enn Lost Odyssey, og da kan dere jo ikke gi Mass Effect 9 / 10, og Lost Odyssey 10 /10 ;)

 

Det er nå hvert fall min mening, at du kanskje har en annen oppfatning av spillet enn de fleste andre er nå en ting, men at det i snitt før terningkast 4-5, og rundt 80% (av 100) rundt om i verden, og dere smeller til med 10 / 10 (tilsvarer terningkast 6 eller 95-100%) er for meg litt merkelig. Og spesielt da spillet helt klart har noen så store tekniske irritasjonsmomenter at det vell strengt tatt ikke burde få toppkarakter, hvert fall ikke når dere trakk Mass Effect for slike ting, og gav det som ser ut at nesten alle mener er et bedre spill faktisk dårligere karakter.

 

Det er bare noe som ikke stemmer her, ting henger ikke helt i sammen ;)

 

Eg meiner Lost Odyssey er betre enn Mass Effect, med hjartet i handa.

 

Eg fann ingen "store tekniske irritasjonsmoment". Det er lasting her og der ja, men du blir vand med det og sluttar å bry deg. Eg vil ikkje seie det er eit problem ein gang.

Lenke til kommentar

En anmeldelse vil alltid være noe subjektiv, men her synes jeg anmelderen lar omtalen farge for mye av sin subjektivitet. 10/10 er lik et perfekt spill, noe dette tydligvis ikke er, tatt nesten samtlige andre omtaler av dette spillet i betraktning. Spillet har åpenbart sine feil og dette skal strengt tatt påvirke helhetsvurderingen. 8/10 eller 9/10 hadde fortalt lesere at dette er et meget bra spill, men det er et par ting som kunne ha vært bedre, noe som igjen andre omtaler påpeker.

Derfor vil jeg si at denne anmeldelsen var svak og mangler objektivitet, noe som blir bekreftet ved å sammenligne denne omtalen med det fleste andre seriøse spillanmeldere.

Lenke til kommentar
En anmeldelse vil alltid være noe subjektiv, men her synes jeg anmelderen lar omtalen farge for mye av sin subjektivitet. 10/10 er lik et perfekt spill, noe dette tydligvis ikke er, tatt nesten samtlige andre omtaler av dette spillet i betraktning. Spillet har åpenbart sine feil og dette skal strengt tatt påvirke helhetsvurderingen. 8/10 eller 9/10 hadde fortalt lesere at dette er et meget bra spill, men det er et par ting som kunne ha vært bedre, noe som igjen andre omtaler påpeker.

Derfor vil jeg si at denne anmeldelsen var svak og mangler objektivitet, noe som blir bekreftet ved å sammenligne denne omtalen med det fleste andre seriøse spillanmeldere.

"10 - "Genialt"

 

Et spill som får denne karakteren, har klart å bevege oss på måter vi bare kunne drømme om, det har dratt oss inn og gjort oss til frenetiske forkynnere av spillets guddommelige styrker. Dette er spillene vi virkelig elsker, dette er spillene vi kjøper to eksemplarer av bare for å ha et av dem i en vakumpakket pose slik at det ikke blir tilstøvet. Dette er spillene som gjorde oss til spilljournalister i utgangspunktet."

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Det er ingen åpenbare feil i spillet.. ser at Gamespot-anmeldelsen på youtube har fått kommentarer på at den er trukket tilbake fordi mye av kritikken gikk på det tekniske - som visstnok har blitt rettet opp i versjonene vi har i handa. Noe jeg tror på fordi jeg ikke reagerte på det tekniske.. noe jeg heller ikke gjorde i Mass Effect, men LO er langt unna slowdowns som i ME.

Lenke til kommentar
Et spill som får denne karakteren, har klart å bevege oss på måter vi bare kunne drømme om, det har dratt oss inn og gjort oss til frenetiske forkynnere av spillets guddommelige styrker. Dette er spillene vi virkelig elsker, dette er spillene vi kjøper to eksemplarer av bare for å ha et av dem i en vakumpakket pose slik at det ikke blir tilstøvet. Dette er spillene som gjorde oss til spilljournalister i utgangspunktet.

 

Jepp. Trenger ikke være perfekt for å få 10, jeg mener også det er opplevelsen i sin helhet som bør vurderes.

 

Og til deg som er såra fordi ME fikk dårligere enn LO, har du prøvd sistnevnte? Tipper nei. Og uansett, har lest omtaler av begge spill, og de blir trukket for omtrent samme ting (loading og framerate). Men ME har allikevel et mye høyere snitt på gamerankings.

 

Jeg tror det er ME som har blitt hypa alt for mye opp. Det spillet har MANGE feil, og skuespilleren som ga stemme til mann-Shepard bør lynsjes raskt! (Ødela hver eneste mektige øyeblikk, så snart han sa noe. :nei:

 

Blant annet talen han holder når han blir Specter

)

Lenke til kommentar
10 - "Genialt"

 

Et spill som får denne karakteren, har klart å bevege oss på måter vi bare kunne drømme om, det har dratt oss inn og gjort oss til frenetiske forkynnere av spillets guddommelige styrker. Dette er spillene vi virkelig elsker, dette er spillene vi kjøper to eksemplarer av bare for å ha et av dem i en vakumpakket pose slik at det ikke blir tilstøvet. Dette er spillene som gjorde oss til spilljournalister i utgangspunktet.

 

Uthevet forteller hvorfor dette spillet fikk 10. Det er det alt handler om. Begynner å bli lei av at alt skal være teknisk perfekt. Noe som er umulig. Om et spill blir merkbart dårligere pga det tekniske skal det trekkes. I omtalen virker det ikke som om at de småtingene ødelegger opplevelsen, og da er det ikke interessant om spillet har noen småproblemer. Man kunne kanskje anmeldt det slik:

 

Grafikk - 9

Teknisk - 8

Gameplay - 10

Opplevelse - 10

Presentasjon - 10

 

Tolk det som man vil. Poenget er helheten.

Lenke til kommentar
Uthevet forteller hvorfor dette spillet fikk 10. Det er det alt handler om. Begynner å bli lei av at alt skal være teknisk perfekt. Noe som er umulig. Om et spill blir merkbart dårligere pga det tekniske skal det trekkes. I omtalen virker det ikke som om at de småtingene ødelegger opplevelsen, og da er det ikke interessant om spillet har noen småproblemer. Man kunne kanskje anmeldt det slik:

 

Grafikk - 9

Teknisk - 8

Gameplay - 10

Opplevelse - 10

Presentasjon - 10

 

Tolk det som man vil. Poenget er helheten.

 

Ser ikke hvordan et spill som har store tekniske problemer kan få 10 i presentasjon. At spillet hakker på de underligste steder og 30 sek loading før hver battle, og 10 sek for hver gang du bytter skjermbilde påvirker i stor grad helheten og flyten i spillet og da igjen presentasjonen. Det er ikke å feie under en stol at det er et irritasjonsmoment når 2 -3 av de 50 timene i spillet går med til loading.

 

Og hvorfor 10 i gameplay. Det har et godt og klassiskt kampsystem, men det er ikke nyskapende på noen måter. I prinsippet vil det si at alle JRPG's med ATB meter skal ha 10 i gameplay.

 

I tillegg kommer til tider litt laber voice acting.

 

Det er en helhet for andre som har spilt det enn anmelder.

Og i min helhet er irritasjonsmomenter fortsatt irritasjonsmomenter, selv om spillet er bra. Hadde de ikke vært der, så hadde spillet vært bedre. Det er ikke tvil om at store deler av problemene kunne vært fikset om de hadde tatt seg tid, den tiden tok de seg ikke/evt. fikk de ikke av microsoft, og derfor fortjener ikke spillet 10/10.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
En anmeldelse vil alltid være noe subjektiv, men her synes jeg anmelderen lar omtalen farge for mye av sin subjektivitet. 10/10 er lik et perfekt spill, noe dette tydligvis ikke er, tatt nesten samtlige andre omtaler av dette spillet i betraktning. Spillet har åpenbart sine feil og dette skal strengt tatt påvirke helhetsvurderingen. 8/10 eller 9/10 hadde fortalt lesere at dette er et meget bra spill, men det er et par ting som kunne ha vært bedre, noe som igjen andre omtaler påpeker.

Derfor vil jeg si at denne anmeldelsen var svak og mangler objektivitet, noe som blir bekreftet ved å sammenligne denne omtalen med det fleste andre seriøse spillanmeldere.

 

sweet mother of god. ikke start med det objektivitets-maset igjen. og kan folk endelig begynne å fatte at 10/10 ikke er ensbetydende med et perfekt spill?

Lenke til kommentar

"Det finnest ikkje eit einaste spel opp gjennom tida som har gått inn på meg i større grad enn kva Lost Odyssey har gjort. Alt anna bleiknar i samanlikning. Det fantastiske utviklarteamet bak spelet har skapt personar i ei verd du verkeleg trur på."

 

Personer som man virkelig aldri tror på har jeg aldri før sett i ett JRPG, først må man finne ut om hovedpersonen er mann eller dame, og det finner man ikke ut før man er halveis i spillet i JRPGer. Etter det jeg har fått inntrykk av så må det være den eneste delen som er nyskapende.

 

Alikevel gir forfatteren meg inntrykk av at dette spillet knuser Planescape:Torment både i nyskapning og i historie.......

Dette har jeg mine tvil på.... Spesielt etter Gamer.no annmeldelsen der Bioshock ble utmærket for eksepsjonell historie.

Lenke til kommentar

Tidenes rollespill var vel litt å ta i. Lost Odyssey får meg til å tenke tilbake til den gamle Gamer artikkelen om karakterinflasjon.

 

Har spilt gjennom spillet, langt ifra en 10/10, 8/10 på det meste. Les Dagbladet sin anmeldelse, den stemmer litt mer overens med virkeligheten http://www.dagbladet.no/kultur/2008/02/29/528375.html

 

"Anmeldelse av Lost Odyssey" er helt klart noe av den dårligste spillanmeldelsen jeg har lest på en god stund. Anmelderen feiler med å bringe informasjon om spillet på en ordentlig måte og stapper heller artikkelen full av lovord og fine adjektiver.

 

EDIT: leif

Endret av ShinQ
Lenke til kommentar

Er folk virkelig så tette at de mener at anmelderen ikke burde gi spille den karakteren han mener det fortjener, fordi det ikke har fått like god omtale alle steder? Det er jo det mange her indirkete skriver, det og at anmelderen ikke burde belønne det med 10/10 fordi de selv ikke mener det fortjener det. Jeg har sett flere 9/10 delt ut, men de fleste ligger på 8. Selv om et spill ikke er rendyrket perfeksjon fra ende til annen rent teknisk, så må det kunne gå an å gi toppscore i en anmeldelse.

 

Jeg har aldri spilt et spill som har vært 100% perfekte. Selv klassetitler som Mass Effect og Bioshock har små irritasjonsmomenter som trekker opplevelsen ned, jeg vil likevel ikke nøle med å gi dem 10/10. Når det er sagt: 10/10 er en karakter som bør henge høyt, men ikke så høyt at ingen anmeldere tør å dele den ut til spill som han mener måtte fortjene det. Anmeldelsen er glitrende skrevet, og er høyt oppe på lista over den beste og mest utfyllende jeg har lest om spillet til nå. Om jeg selv mener at Lost Odyssey fortjener 10/10 blir spennende å se, men jeg har mine tvil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...