Gå til innhold

Anmeldelse av Lost Odyssey


Anbefalte innlegg

Dere som sier at lost odssey ikke kan få full pga feil: dere kan jo spørre dere selv om spill som red steel fortjente 6/10, om drømmefall fortjente 8/10 (tror jeg), og halo 3 fortjente 9/10 eller om ssx blur burde fått 6/10. (ikke svar nei nå :D )

 

Nå har jeg ikke spilt spillet selv, men hvis jeg synes at historien er fantastisk, kan dette ene og alene være grunn nok for meg til å gi spillet en høy karakter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Saken er at Lost Odyssey nesten ikke har feil/svakheter, enket og greit, og de som er der påvirker gameplay i ingen eller svært liten grad, i motsetning til for eksempel Mass Effect hvor du kunne oppleve hakking midt i en skuddveksling.

Lenke til kommentar
Saken er at Lost Odyssey nesten ikke har feil/svakheter, enket og greit, og de som er der påvirker gameplay i ingen eller svært liten grad, i motsetning til for eksempel Mass Effect hvor du kunne oppleve hakking midt i en skuddveksling.

 

What he said.

Lenke til kommentar
Saken er at Lost Odyssey nesten ikke har feil/svakheter, enket og greit, og de som er der påvirker gameplay i ingen eller svært liten grad, i motsetning til for eksempel Mass Effect hvor du kunne oppleve hakking midt i en skuddveksling.

 

Det her har du heilt rett i. Eg har sett folk klage på feil og problem som eg enten aldri erfarte sjølv i løpet av 70 timar, eller som var så minimale og bagatellmessige at dei hadde absolutt null innverknad på opplevinga.

 

Når slikt blir trekt fram som store negative element i ei omtale, byrjar eg å lure på kva spel dei eigentleg har spelt.

Lenke til kommentar
Saken er at Lost Odyssey nesten ikke har feil/svakheter, enket og greit, og de som er der påvirker gameplay i ingen eller svært liten grad, i motsetning til for eksempel Mass Effect hvor du kunne oppleve hakking midt i en skuddveksling.

 

Det her har du heilt rett i. Eg har sett folk klage på feil og problem som eg enten aldri erfarte sjølv i løpet av 70 timar, eller som var så minimale og bagatellmessige at dei hadde absolutt null innverknad på opplevinga.

 

Når slikt blir trekt fram som store negative element i ei omtale, byrjar eg å lure på kva spel dei eigentleg har spelt.

 

 

Det sies at veldig mange av de amerikanske anmelderene anmeldte spillet basert på en uferdig utgave de fikk tilsendt en stund før selveste slippdatoen. Dette høres veldig forklarende ut, da for eksempel video-anmeldelsen til IGN nevner at ventetiden mellom områder er opptil 2 minutter, og ventetiden før kamper begynner er 30 sekunder hver gang.

 

Noe som da absolutt ikke er tilfelle i den endelige utgaven.

Lenke til kommentar

Spilt rundt åtte timer nå, og du og du jeg trives :) Lastetidene må ha vært fra en tidlig pre-release som tidligere nevnt her i tråden, for jeg har hatt max 5 sekunder når det kommer til direkte lasting. Ellers er det noen frame-rate "stutters", men skal være ærlig og si at jeg har ikke bitt meg merke i noe ekstremt. Skal visstnok inn i en skog nå etter å ha vært på heisatur i en båt en stund, noen som vet hvor lenge jeg har igjen av disk 1?

 

Nevnte jeg at jeg stortrives?

Lenke til kommentar

Som et resultat av min kjedsomhet, her jeg sitter på jobb (nattevakt), sjekket jeg nettopp xbl-gamertag'en til anmelder Kevin VanOrd fra Gamespot ( "fiddlecub" ). Det viser seg at han han har samme achievements som jeg har. Han har ikke fullført mer enn Disc 1.

 

Seriøst opplegg.

 

Selv om det kan være fristende å trekke konklusjoner tidlig i et såpass langt spill, mener jeg det blir helt feil, ettersom historie er noe denne typen spill står og faller på. Og allerede etter disc 1? Det var litt drøyt.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Etter å ha lest anmeldelsen et par ganger og lest innleggene her begynte jeg på nytt igjen.

Fikk taket på dette med bruk av Assecories slik at jeg blant annet kunne lære "resist paralysm"..eller noe sånt. Fikk en helt annen opplevelse av spillet. Satt til fire i natt og koste meg. Derfor, tommelen opp for anmeldelsen..og dere andre

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Min oppfatning av Lost Odyssey/Rosuto Odessei etter nettopp og ha blitt ferdig med DVD 3.

 

Fra minuttet jeg fyrte opp spille kjente jeg kvalitet helt ut i fingertuppene via Rumble'en i kontrollen. Grafikken er som et skudd fra de tidligere Final Fantasy spillene, bare i HD og med mye mer detaljer, og ser helt ny-hydelig ut. Samtalene mellom karakterene våkner til liv med følelser og humørsvingninger som vises i ansiktene, samt veldig god Voice Acting. Og mens vi snakker om lyder så er også musikken i dette spillet av ypperste kvalitet.

 

Man spiller som Kaim, en udødelig mann med tusen år på ræva. Tusen år med smerte og lidelser. Tusen år med titalls kjærester og hundrevis av barn han har måtte si farvel til da de ikke er udødelige slik som han. Kaim har mistet evnen til å huske hva som har skjedd med han, og mens verden forandrer seg og krig er på randen av å bli realitet, må Kaim finne sin egen livshistorie, samt dens ansvarlige for å klare og begynne ett nytt liv.

 

Historien i spillet er, som du sikkert gjettet, utrolig. Utrolig sterk, følelsesladet og sammensatt, med ekstra bakgrunn i novelle-format gjemt inn i Kaim's drømmer, som man kan lese når han sover. Med det første kan det minne om den samme gamle "Good vs Evil" historien, men dette er så mye mer enn det. Det er dypt, og det er en historie som du virkelig vil bry deg om når ting skjer. Uansett hvor barsk du tror du er vil du nok kjempe mot tårene flere ganger.

 

Gameplayet er som tatt ut av Final Fantasy, noe som kan forventes da det er selveste faren til Final Fantasy, Hironobu Sakaguchi, som produserer det. Dette er bare ett eneste massivt pluss, da spillet leverer noe til de grader. Til og med Final Fantasy VII finner en konkurrent i dette spillet. Kampene spilles turbasert, og ellers styrer man Kaim rundt i verden. Cutscenene er mange og kommer ofte, men blander seg nydelig inn slik at man ikke får noen merkelige overganger, og ser nydelige ut.

 

Dette er også ett utrolig langt spill, hele 4 DVD-er med ca 10 timer gameplay hver.

Selv brukte jeg 12 timer på første DVD, og ca det samme på DVD 2 og 3. Med andre ord er dette 45-50+ timer med kvalitet på nivå med byggekvaliteten til en Diamant.

 

Eneste minus er de ubetydlige framerateproblemene i noen Cutscenes. Det er scenene med "Picture in Picture" stil som vises med ett lite hakk her og der, men dette er ett så lite problem at hvis du irriterer deg over dette kan du skyte deg selv.

 

Vurdering: 9,9/10 [Litt trekk pga nevnte FPSproblemer]

 

 

 

 

 

 

SATAN FOR ETT SPILL!! :dribble:

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Nei, japansk rollespill gir deg ingen valgmuligheter når det gjelder historie og dialog slik som er mere vanlig i vestligproduserte spill, og Lost Odyssey følger den tradisjonelle oppskriften til punkt og prikke.

Lenke til kommentar
Nei, japansk rollespill gir deg ingen valgmuligheter når det gjelder historie og dialog slik som er mere vanlig i vestligproduserte spill, og Lost Odyssey følger den tradisjonelle oppskriften til punkt og prikke.

Hmmm... ble litt skeptisk da. Er redd for at jeg kommer til å irritere meg over at hovedrollen tar enkelte valg jeg aldri selv ville tatt, og da ser jeg ikke helt poenget i å spille et rollespill hvis man bare følger en annens historie. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Er redd for at jeg kommer til å irritere meg over at hovedrollen tar enkelte valg jeg aldri selv ville tatt, og da ser jeg ikke helt poenget i å spille et rollespill hvis man bare følger en annens historie. :hmm:

 

Japanske rollespill er enten/eller, noen liker spill uten skikkelig interaktivitet andre ikke. Det er ikke uten grunn at man kaller disse for JRPG og ikke RPG, for det er ikke noe rollespill i ordets vestlige betydning. Dog er det morsomt å se en film og dette er ikke langt unna.

Lenke til kommentar
Japanske rollespill er enten/eller, noen liker spill uten skikkelig interaktivitet andre ikke. Det er ikke uten grunn at man kaller disse for JRPG og ikke RPG, for det er ikke noe rollespill i ordets vestlige betydning. Dog er det morsomt å se en film og dette er ikke langt unna.

Ja, er glad i både film og anime, så er ikke der problemet ligger. Er bare redd for å kjøpe et rpg hvor jeg risikerer at hovedrollen er en faggot uten like. :hmm:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...