Gå til innhold

Anmeldelse av Lost Odyssey


Anbefalte innlegg

Har nå spilt ca 3,5 timer i dette spillet, og må i utgangspunktet si at jeg ikke er så glad i JRPGs. Men har spilt meg igjennom en del av de, og da både Blue Dragon og Enchanted Arms på X360 og også klassikere som FF7.

 

Men jeg må si jeg er virkelig positivt overrasket så langt, jeg er virkelig dratt inn i spillet og gleder meg bare vilt til å spille videre.

 

Ser flere drar paralleller mellom LO og Mass Effect, og Mass Effect er helt klart et veldig bra spill (som jeg har rundet to ganger), men de kan egentlig ikke sammenlignes. LO er kanskje old school sammenlignet med f.eks ME, og jeg tror det er akkurat dette mange anmeldere har kicket på.

 

Om LO fortjener en 10/10 vet jeg ikke ennå, men foreløpig så ser det meget bra ut. Og personlig så er jeg i ekstase over at X360 begynner å få en virkelig god samling av gode RPGs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å nei krise kan da ikke gi Mass Effect 9 / 10, og Lost Odyssey 10 /10 omg hvor skal detta ende.

Folk er jo mere opptatt av karakteren til spilla en selve spillet -_-

 

Ser ikke hvordan et spill som har store tekniske problemer kan få 10 i presentasjon. At spillet hakker på de underligste steder og 30 sek loading før hver battle, og 10 sek for hver gang du bytter skjermbilde påvirker i stor grad helheten og flyten i spillet og da igjen presentasjonen. Det er ikke å feie under en stol at det er et irritasjonsmoment når 2 -3 av de 50 timene i spillet gå

 

hvor i alle dager har du fått det tullet fra ??

har nå spillt det i mange timer og enda ikke opplevd noe av det du påstår der.

Endret av brut
Lenke til kommentar

Måtte bare lage account for å få sagt noe om dette spillet.

 

Jeg ser mange mener at 10\10 er ufortjent og "er dette virkelig bedre enn Mass Effect".

Jeg må bare si at Mass Effect er et bra spill, men skulle jeg gitt karakter til Mass Effect og Lost Odyssey så hadde ME 4-5, mens Lost Odyssey hadde uten tvil fått 10.

 

Mass Effect blir ofte nevnt for å ha en bra story, men å sammenligne med Lost Odyssey med Mass Effect sin story blir som å sammenligne Sesam Stasjon og Gudfaren.. akkurat, det kan ikke sammenlignes. Storyen i Mass Effect blir som barnetv sammenlignet med Lost Odyssey.

 

 

Fikk spillet i dag og skrudde akkurat av etter begravelsen til Lilum og fy faen.. mest involverende story noen gang. Kan ikke huske jeg har sett tristere på film en gang. Merket at tårene begynte å renne gjentatte ganger mens jeg spilte og leste og så historien.. og det er fortsatt på første disc!

 

 

Jeg kan uten tvil si at selv uten noe som helst gameplay hadde dette spillet vært verdt å kjøpe og burde bare pga historien fått 10. Hvis du kalrer spille gjennom hele spillet uten å felle en eneste tåre så gratulerer.. du er umennskelig.

Endret av cun
Lenke til kommentar
Noko eg personleg ikkje forstår. Det kan verke som om folk hakkar på spelet fordi det er eit japansk rollespel. Som om det er sjangeren i seg sjølv det er noko i vegen med. Det er så ofte det kjem japanske rollespel, og hovudvekta av kritikken ligg på ting som praktisk talt definerar sjangeren. Då er det ikkje spelet det er noko i vegen med, det er anmelder som ikkje tek spelet for det det er.

Jeg vet ikke om jeg er helt enig, mange av de strengere anmeldelsene er de som fokuserer mest på sjangeren og hva den har levert tidligere. At spillet er for "gammeldags" at historien er for lik andre JRPG, og at fighting-systemet er primitivt kontra andre JRPGs. Nå har jeg ikek forutsetninger for å vite om det er riktig, men mitt inntrykk er ihvertfall at det er de som tar spillet mest "for det det er" dvs mest anmelder det utifra sin sjanger er blant de som gir det hardest medfart.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har spilt gjennom spillet, langt ifra en 10/10, 8/10 på det meste. Les Dagbladet sin anmeldelse, den stemmer litt mer overens med virkeligheten http://www.dagbladet.no/kultur/2008/02/29/528375.html

Takk for konstruktivt innspill. Vi skal ta kontakt med deg og Dagbladet før neste spillanmeldelse. Så får vi vite hva dere mener, og kan basere vår anmeldelse på det. Da slipper vi å bruke masse resssurser på å spille gjennom omfattende spill også, og deretter gi vår egen, uavhengige dyptgående analyse. For du og Dagbladet sitter trosss alt på fasiten, og det vil sikker også styrke vår integritet betraktelig ;-)

 

"Anmeldelse av Lost Odyssey" er helt klart noe av den dårligste spillanmeldelsen jeg har lest på en god stund. Anmelderen feiler med å bringe informasjon om spillet på en ordentlig måte og stapper heller artikkelen full av lovord og fine adjektiver.

Hva savner du av informasjon? At det er mange lovord og fine adjektiver er ikke uventet i en 10-er-anmeldelse.

Lenke til kommentar

Virker som om mange "Mass Effect-elskere" føler at spillet "deres" ikke har fått den karakteren den fortjener. Det er umulig å sammenligne disse to spillene, og det skal en heller ikke gjøre dersom man anmelder Lost Odyssey!

 

Kanskje 10/10 er litt for høyt, men etter at jeg leste anmeldelsen tippte jeg på 9 eller 10, da anmelder faktisk begrunnet karakteren gjennom anmeldelsen! Mot slutten av anmeldelsen var jeg sikker ¨på at spillet kom til å få en karakter i øverste skala.

Endret av SirKenneth16
Lenke til kommentar

hvorfor er alle så opphengt i hva karakteren ble her?

anmelderen har satt sin karakter, det er hans mening.

om andre har en annen mening, greit, men dere trener ikkje begynne og klage på anmelderen.

 

bra anmeldelse, om det er fortjent 10/10 finner eg ut selv når eg får spillet ;)

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Veldig bra skrevet anmeldelse. Den bidro til å inspirere meg til å faktisk kjøpe dette spillet, noe jeg i utgangspunktet ikke var sikker på om jeg skulle gjøre. Har stor respekt for Gamer.nos anmeldelser av spill, da de i mine øyne virker til å så godt som alltid komme med treffende og gode anmeldelser.

 

Det at man kan gi et spill 10/10 på tross av tekniske feil synes jeg er helt genialt, da det viser at de estetiske verdiene blir rangert over kalde, harde tekniske fakta (Noe jeg er helt enig i).

 

Final Fantasy VII (som manger anser som det beste rollespillet noensinne) hadde også sine feil, både når det gjaldt tekniske problemer (tenker da mest på styring av figurene) og grafisk, men er jo likevel regnet som blandt de beste på grunn av sin fantastiske historie. Det jeg lurer på er hvorfor man i dag skal rangere tekniske finesser over, eller på linje med, estetiske verdier, bare fordi vi har spillkonsoller som kan yte så bra som de kan? Dersom spill noengang skal anses som kultur vil det være historien i spill som trekkes fram, og ikke teknisk ytelse.

Lenke til kommentar

Dette er det beste spillet jeg har spilt på mange år, og stiller meg uforstående til det folk sier om tekniske problemer, loading også videre. Hvis man klarer å irritere seg over sånt flisespikkeri så liker man ikke sånne spill, eller så eier man ikke evne til å leve seg inn i noe i det hele tatt. Dette spillet suger deg inn i historien så det er omtrent umulig å slutte å spille det, jeg er helt enig med anmelder i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Jeg vet Mass Effect og Lost Oddyssey kanskje ikke kan sammenlignes, men når man har blitt bortskjemt med et såpass genialt dialog- og kamp-system, og flotte animasjoner som i Mass Effect, blir Lost Odyssey rett og slett litt for simpelt. Jeg likte selv final fantasy-serien før, men mistet interessen når eneste forskjellen fra spill til spill var ny historie og kanskje en ny grafikkmotor, hvilket er tilfellet her. Jeg skjønner at de som liker turbaserte kamper og skill-systemer liker dette spillet, men for de som liker litt mer action vil jeg heller anbefale Mass Effect.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke fått LO i hus enda, men har spilt igjennom Mass Effect 4 ganger til nå, så vet allefall hvordan de tekniske problemene i ME utspiller seg.

 

Hvis jeg skal tro anmelderen, ser jeg ingen problemer med lav framerate i LO, ettersom det jeg har oppfattet om LO så er det ett JRPG, og ikke noe action spill. Det er en vesentlig forskjell på ett JRPG og f. eks ME. Lave framerates ødela mange av kampene i ME, men jeg kan umulig forestille meg at litt lav framerate vil påvirke spillopplevelsen nevneverdig i LO.

Lenke til kommentar
Denne anmeldelsen er så pass svak i mine øyne, at kredibiliteten til gamer.no blir noe redusert i forhold til andre anmeldere jeg oppdaterer meg ofte på. Slik som Gamespot, gametrailers, IGN med flere.

Vi setter alltid pris på konstruktive innspill som kan gjøre oss enda bedre. Derfor er det fint om du kan utdype konkret hva det er som har svekket vår kredibilitet med denne anmeldelsen :-)

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å gi spillet mer en 6-7/10. Det er alt for linært, du har lite/ingen valg du kan ta, og combat systemet er utrolig kjedelig syntes jeg. Og ting som at du løper rundt alene, men med en gang fiender kommer da er du plutselig alle. Og du ser ingen, så bare plutselig kommer du i combat med ting. Ble skuffet over dette spillet. Kjøp heller Mass Effect. Mye bedre!

Endret av FuJJi
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke kommentere anmeldelsen noe særlig, da jeg føler jeg allerede har lagt meg nok for hat blant dette stedets høyere makter, og når uansett ikke fram med stort. Men jeg har absolutt planer om å teste spillet i nærmeste framtid (en kamerat av meg jobber som spillanmelder i lokalavisa og får dermed spillet, som jeg håper å få lånt når han har anmeldt det), så jeg er virkelig spent på i hvilken grad jeg er enig med karaktersettingen her. 10/10 vil indikere at det er et nærmest perfekt spill, og et av de beste industrien og sjangeren noensinne har prestert, så det skal bli interessant å få testet det ut skikkelig. Iallfall ser det spennende ut, og utgangspunktet ifht staben som jobber med det er slettes ikke dårlig, selv om Blue Dragon var relativt skuffende.

 

Btw, Dinsdale: Du har ikke tilfeldigvis fartstid i Kongsvinger, nærmere bestemt Langeland? Var noe kjent med nicket :p

Lenke til kommentar

Etter å ha lagt ca 12 timer i spillet, så er jeg fortsatt enig med anmelderen her.

 

Lenge siden jeg har spilt noe som har en så involverende story, jeg har også blitt rørt flere ganger av ting som har skjedd.

Et fantastisk spill, vil anbefale det til alle som liker rpgs og en god historie.

 

Men som sagt før, dette er et old school spill med en del gamle spillelementer som random encounters osv. Men det hindrer ikke at jeg nyter spiller fullt ut, og jeg misliker egentlig sterkt en del old school elementer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...