Gå til innhold

Cowon D2 tråden


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341
D2 selges ikke over disk.

 

Nei.

 

Jeg gikk å kjøpte meg en over disk likevel jeg.. 8 GB til 1699,- :)

 

hvor da? o.o

 

 

Her fikk den i alle fall terningkast fem:

http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=2090

 

 

leste bare konklusjonen, og alt der har de flere feil... ikke tatt med at den støtter APE, f.eks. "dock tilkobling" er feil da det ikek er noen dock.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
D2 selges ikke over disk.

 

Nei.

 

Jeg gikk å kjøpte meg en over disk likevel jeg.. 8 GB til 1699,- :)

 

hvor da? o.o

 

Teknikmagasinet ..

 

ah sef! *kakke hodet i veggen*

har jo kjøpt cowon derfra selv. billig da, for 8GB

Lenke til kommentar

Og btw; i den testen ga de D2'en en 4/10-karakter på lyd. Før man begir seg ut på å konkludere en slik test, hadde det ikke vært en ide å prøvd noen andre propper? Testen gir jo ikke akkurat et veldig klart bilde på hvor god lyd det er på spilleren når den kun blir testet med de medfølgende proppene. Alle vet at medfølgende propper suger. Jeg har ikke testa D2 selv, men av det jeg har lest her på forumet og i internasjonale tester skal lydkvaliteten være veldig god. Etter å ha lest testen er jeg enig i "norwegian trained monkeys review the cowon D2" ja :!:

Lenke til kommentar

Synes der er litt merkelig at Cowon legger med så elendige headsett når de vektlegger lydkvaliteten såpass som de gjør med en påkostet lyddel?, mens Apple som ikke har like god lyddel får bedre score på headsett.

 

I og med at jeg synes kvaliteten på Apples medfølgende propper suger, så tørr jeg nesten ikke tenke på hvor dårlige Cowons er :hmm:

 

Syns jo kanskje headsettet burde stå i stil til kvaliteten til spilleren uten at det går så alt for mye på bekostning av pris :)

 

Men det skal spares der det spares kan ;)

Lenke til kommentar

Fint med ein D2-tråd.

 

Eit lite problem eg kom over her om dagen. Hadde med meg spelaren i skibakken og satte på ein artist. Etter 1-2-3 låter (varierte) slo spelaren seg av, eller, den gjekk i ein merkeleg modus. For å få liv i den måtte eg halde inne På-knappen lengre enn normal oppstart/avsluttning, då blinka skjermen kjapt og det kom ein knepp i øyrepluggane. Då kunne eg starte den opp att normalt, men det hugsa ingenting av det som skjedde etter at eg starta den opp sist. Prøvde endå ein gang med eit nytt band, og då fungerte det greit.

 

Ser no i etterkant at låtene eg prøvde å spele av den dagen alle låg på minnekortet, mens dei eg prøvde til slutt som fungerte alle låg på internminnet. Kan det være FW-problem? Har 2.50b.

 

Ellers har eg bestillt 16GB-kort frå CDON, som eg riktignok fekk melding om at var forsinka her om dagen. Har funne ut at det er kos å sjå TV-seriar på spelaren. Brukar iLove til å konvertere til D2-format. Veldig kjekt program forresten, har ikkje opplevd noko dramatisk dårleg synkronisering så langt.

 

Eg brukar aldri medfølgande proppar, om dei skulle levere eit sett av kvalitet god nok ville det fordyre spelaren ganske mykje. Problemet er ikkje at Cowon ikkje vil legge ved gode pluggar, men at brukarane ikkje veit betre enn å bruke det som følgjer med spelaren. Om settet skulle stå i stil med spelarne ville det i alle fall gått ut over prisen.

Lenke til kommentar
Fint med ein D2-tråd.

 

Eit lite problem eg kom over her om dagen. Hadde med meg spelaren i skibakken og satte på ein artist. Etter 1-2-3 låter (varierte) slo spelaren seg av, eller, den gjekk i ein merkeleg modus. For å få liv i den måtte eg halde inne På-knappen lengre enn normal oppstart/avsluttning, då blinka skjermen kjapt og det kom ein knepp i øyrepluggane. Då kunne eg starte den opp att normalt, men det hugsa ingenting av det som skjedde etter at eg starta den opp sist. Prøvde endå ein gang med eit nytt band, og då fungerte det greit.

 

Ser no i etterkant at låtene eg prøvde å spele av den dagen alle låg på minnekortet, mens dei eg prøvde til slutt som fungerte alle låg på internminnet. Kan det være FW-problem? Har 2.50b.

 

Jeg opplevde også at spilleren spontant slo seg av. Det skyldtes følgende ting i mitt tilfelle:

  • Jeg hadde lagret PNG-filer som cover.jpg (coverbildet).
  • Jeg hadde andre filer enn bare musikkfilene og coverfilen i musikkmappene (flere bildefiler, txt-filer, etc.).
  • Jeg hadde et cover.jpg-bilde i musikkmappen, samtidig som ID3-tagen hadde integrert cover.

Brukermassen til Cowon er gjerne de som vil ha god kvalitet på lyden. For den brukermassen kunne man like gjerne droppet medfølgende øreplugger helt.

Lenke til kommentar
...

 

Eg brukar aldri medfølgande proppar, om dei skulle levere eit sett av kvalitet god nok ville det fordyre spelaren ganske mykje. Problemet er ikkje at Cowon ikkje vil legge ved gode pluggar, men at brukarane ikkje veit betre enn å bruke det som følgjer med spelaren. Om settet skulle stå i stil med spelarne ville det i alle fall gått ut over prisen.

 

Formulerte meg kanskje litt kronglete i foregående post, men mente så klart ikke at det skulle legges med uberheadsett, men av en kvalitet som er levelig med for den jevne forbruker... slik kunne jo flere enn de med greie på mediaspillere få øynene opp for et produkt... eksempelvis cowon, som nå mange blir skremt bort fra pga dårlige anmeldelser av lydkvalitet.

 

Tror heller ikke en oppgradering av headsett vil koste sluttbrukeren så alt for mye heller... La oss si de bytter ut 10krs hedasett med et til 50kr (eksempel, da jeg ikke vet faktiske kostnader for et headsett)... 40kr dyrere spiller, men et løft i lydkvalitet som kan føre med seg bedre anmeldelser :)

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
...

 

Eg brukar aldri medfølgande proppar, om dei skulle levere eit sett av kvalitet god nok ville det fordyre spelaren ganske mykje. Problemet er ikkje at Cowon ikkje vil legge ved gode pluggar, men at brukarane ikkje veit betre enn å bruke det som følgjer med spelaren. Om settet skulle stå i stil med spelarne ville det i alle fall gått ut over prisen.

 

Formulerte meg kanskje litt kronglete i foregående post, men mente så klart ikke at det skulle legges med uberheadsett, men av en kvalitet som er levelig med for den jevne forbruker... slik kunne jo flere enn de med greie på mediaspillere få øynene opp for et produkt... eksempelvis cowon, som nå mange blir skremt bort fra pga dårlige anmeldelser av lydkvalitet.

 

Tror heller ikke en oppgradering av headsett vil koste sluttbrukeren så alt for mye heller... La oss si de bytter ut 10krs hedasett med et til 50kr (eksempel, da jeg ikke vet faktiske kostnader for et headsett)... 40kr dyrere spiller, men et løft i lydkvalitet som kan føre med seg bedre anmeldelser :)

 

De som følger TV2 hjelper deg sine anmeldelser fortjener strengt talt ikke cowon kvalitet :) er en grunn til at det er mye mindre iditoer i denne tråden (og d2 forum generelt) enn det er i tilsvarende tråder for andre merker.

 

Var en eller annen her for en stund siden som ikke vill ekjøpe meizu eller cowon fordi han ikke hadde hørt om det, og derfor stolte ikke på det. Så ignorante folk er slike som ender opp med å skape mer trøbbel enn de er verdt... det er i alle fall min erfaring.

Lenke til kommentar

Jaja, nå er det helt vanlig at folk er skeptiske til merker man ikke har hørt om, og skjønner ikke helt hvilken type trøbbel han skapte da han ikke hadde grunnlag til å være annet enn skeptisk til et, for ham, ukjent merke :)

 

Skepsis til det ukjente er en helt grunnlegende menneskelig instinkt ;)

Men om han ble overtalt/overbevist til å gi merket en ny sjanse er jo en annen sak :)

 

Var selv meget skeptisk til TV-merket qpVision helt til jeg fikk det i hus... hadde riktig nok sjekket litt rundt, og lest anmeldelse fra Lyd & Bilde.

Ble i alle fall positivt overrasket, og er helt klart mer åpen for "ukjent" merker...

 

Men å påstå at det er flere IDIOTER i andre tilsvarende tråder synes jeg er drøy påstand ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du har to typer personer som ber om hjelp. Du har de som faktisk vil ha hjelp, og så har du de som spør om hjelp, og så krangler på alt de får til svar. Andre får gjøre som de vil, men type 2 lar jeg bare få grunnstøte på egenhånd, har bedre ting å finne på enn å overbevise folk med vrangforestillinger :p

 

Når det kommer til idiotratioen, så er ikke det en drøy påstand. Som moderator på anythingbutipod har jeg vært borti flere mindre begavede individer på det forumet enn det er brukere som besøker den her delen av diskusjon.no, og da ser man fort mønster. De generelt dummeste forbrukerne har Sansa e200. Den delen av abi har så mye piss at vi ikke finner moderatorer som orker ta seg av den lenger. Ned til neste steg på stigen er det langt, og når man ekskluderer e200 så er ratioen noobs/normale brukere ganske stabil, men det er fortsatt noen merker som stikker seg ut. Creative har mest generelle brukere, dvs at det ikke er altfor mange totale noobs men heller ikke mange som faktisk vet hva de preiker om. Blandt de med minst dumme spørsmål per normale tråder kan man finne sony, samsung og cowon. Det er bare å ta en titt selv så ser du hva jeg mener. Her på forumet må man vel si at det dominerer med tråder om ditt og datt problemer med ipod, og selv om det kan være mye tull med ipoder, og det er flere ipod brukere enn noe annet, så viser det fortsatt litt.

 

Mye av det her er relatert til markedet. e200 er billig, unge folk kjøper, og fjortiser med internett betyr alltid trøbbel (no offense). Creative er midt på treet, det er ofte folk som ikke vil ha ipod men som fortsatt handler på elkjøp og spaceworld. Sony, samsung og cowon etc hører mer hjemme med de som gjør litt research på forhånd, og da klarer de ofgte gjøre research om de ikke får til noe istedetfor å poste "how do this?" emne nummer 243 om samme sak :)

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Fint med ein D2-tråd.

 

Eit lite problem eg kom over her om dagen. Hadde med meg spelaren i skibakken og satte på ein artist. Etter 1-2-3 låter (varierte) slo spelaren seg av, eller, den gjekk i ein merkeleg modus. For å få liv i den måtte eg halde inne På-knappen lengre enn normal oppstart/avsluttning, då blinka skjermen kjapt og det kom ein knepp i øyrepluggane. Då kunne eg starte den opp att normalt, men det hugsa ingenting av det som skjedde etter at eg starta den opp sist. Prøvde endå ein gang med eit nytt band, og då fungerte det greit.

 

Ser no i etterkant at låtene eg prøvde å spele av den dagen alle låg på minnekortet, mens dei eg prøvde til slutt som fungerte alle låg på internminnet. Kan det være FW-problem? Har 2.50b.

 

Jeg opplevde også at spilleren spontant slo seg av. Det skyldtes følgende ting i mitt tilfelle:

  • Jeg hadde lagret PNG-filer som cover.jpg (coverbildet).
  • Jeg hadde andre filer enn bare musikkfilene og coverfilen i musikkmappene (flere bildefiler, txt-filer, etc.).
  • Jeg hadde et cover.jpg-bilde i musikkmappen, samtidig som ID3-tagen hadde integrert cover.

Eg har coverbilete i enkelte mapper, men ikkje dei eg fekk problemer med, har det derimot i mappene som fungerte. Ikkje hadde eg andre filer utanom musikken heller, kun ei fil med navnet "folder", som ikkje såg ut til å være noko som helst.

Lenke til kommentar

Hmm, har selv en log-fil, m3u-spilleliste, coverbilde og cue-fil i tillegg til all musikken som er konvertert til FLAC i hver mappe. Burde jeg altså bare ha musikk i musikkmappene? Har forresten ikke coverbilde som ID3-tag på noen filer.

 

Edit: Glemte selvfølgelig å si at ja, jeg har hatt det samme problemet med at spilleren har slått seg av.

Endret av jorg1s1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...