Gå til innhold

Cowon D2 tråden


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Hey, fikk min D2 for noen dager siden, men har ikke hatt tid til å leke så mye med den pga eksamensskriving. Likevel har jeg klart å oppgradere firmware og lagt inn noen låter, før jeg plutselig møtte et litt merkelig problem.

 

Når enten jeg bytter låt, eller en låt er ferdig og den neste begynner, kommer det en "durrelyd" i steden for låta. Låta begynner å gå vanlig igjen om jeg skrur av "hold" eller bare løfter på spilleren. Noen ganger har det hjulpet å trykker på pause, venter litt og trykker play igjen. Kan det være en kortslutning noe sted?

 

Jeg har snusa litt rundt på iaudiophile.net og skumlest gjennom denne tråden nå, men finner ikke noen som har lignende problem eller vet hva det kan være.

 

Har en vanlig 8Gb D2 modell uten SD eller SHDC-minnebrikke og har prøvd med firmware 2.53 og 2.54 med samme feilen.

 

EDIT: Har testa litt mer nå og funnet ut at lyden stopper etter 5 sec spilling... og så starter låta som den skal :blink:

Endret av IronTurd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Ble i audio 7 i dag, er den mye dårligere enn d2? Forhandleren sa de var like :dontgetit:

 

da er "forhandleren" idiot :p stor forskjell, men begge er bra. i7 har bedre batteri, men mangler skikkelig video og SDHC kortspor

Lenke til kommentar

da har jeg bestillt D2 8 gb dab! De skal brukes sammen med shure 530 som jeg fikk av min bror i USA gave :) Leste på iaudiophile at bruk av store sdhc-kort (8-16gig) gir signifikant lavere batteritider for noen brukere..mens andre bare merker et par timers forskjell. LINK Er det noen som har en opplevd lignende her?

Endret av j0hnsen
Lenke til kommentar

Med 48GB byrjar det å bli bra. :D

 

Forresten, finnes det eit tema eller noko sånt med ein betre vaknefunksjon. I dag fortsetter spelaren der eg slutta å lytte når eg slo den av, men det hadde vore praktisk å kunne velge sjølv kva musikk den skal starte med. Om eg vil bruke sleep og wake samtidig må eg enten høyre på det same eller skifte før eg sovnar.

Lenke til kommentar

Opplever det eg og av og til, ser ut til å være kun enkelte låter eller album. Eg tok opp problemet tidlegare og meiner det vart nevnt at andre filer i mappene kan være eit problem.

 

Det som skjer: Lyden stopper, skjermen blir svart og svarer ikkje. Eg må halde inne Av/på-knappen i nokre sekundar (lengre enn normalt), så blinker skjermen og går i svart, så kan eg skru den på igjen. Når eg då får den i gang har den ikkje hugsa det som skjedde sidan eg skrudde den på sist. Innstillinger og musikk er på same punkt som før eg skrudde den på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen spørsmål:

 

Noen som tør spå om når 16GB-versjonen kommer til Norge, og hvilken pris den ender på?

 

Finnes 16GB-versjonen med DAB?

 

Er det noen som har erfaring med hvordan batterikapasiteten er ved radio-bruk? Er det forskjell på FM og DAB?

Lenke til kommentar
Noen spørsmål:

 

Noen som tør spå om når 16GB-versjonen kommer til Norge, og hvilken pris den ender på?

 

Finnes 16GB-versjonen med DAB?

 

Er det noen som har erfaring med hvordan batterikapasiteten er ved radio-bruk? Er det forskjell på FM og DAB?

 

Ubekreftet kommer 16GB i slutten av mai, men det kan vel fort bli juni. Pris blir omlag 1900,-

 

Ser ut som den kommer uten DAB. Tipper at 16GB med DAB kommer noe senere, men den er ikke meldt inn hos importøren.

 

Siste punkt kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...