Gå til innhold

Cowon D2 tråden


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
16GB A-data SDHC. koster 60 dollar i usa om du er heldig og har kontakter der

 

D2 støtter altså både SD og SDHC-kort..?

 

EDIT: :!: :!: :!:

ja

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvordan får jeg vist et bilde når jeg hører på et album på D2? Er det bare å legge et bilde sammen med de andre sangene?

 

bruk mp3tag til å stappe bildefilene i mp3 filene så slipper du individuelle filer

Lenke til kommentar
Cowon D2 støtter offisielt opp til 4GB minnekort, så dette er ikke noe feilinformasjon fra BilXtra sin side. Dette står både på Cowons nettsider og på esken til D2.

 

Har forresten hatt CX300 i en uke nå, som jeg bestilte fra stave84 på eBay. Må si at det er lenge siden jeg har blitt så skuffet over noe som har fått så mye skryt. :p Har spilt de inn i nærmere 100 timer, men lydkvaliteten kan fortsatt ikke sammenliknes med mine Creative-ørepropper til 300 kr hos ComputerCity (som for øvrig ser prikk like ut som CX300-ene).

Dine gamle Crative heter vel ikke tilfeldigivs E630?

De er nemlig identiske.

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg vist et bilde når jeg hører på et album på D2? Er det bare å legge et bilde sammen med de andre sangene?

 

bruk mp3tag til å stappe bildefilene i mp3 filene så slipper du individuelle filer

 

Ulempen er at det tar mer plass, siden hver eneste fil får en kopi, men det utgjør vel ikke noe mer enn kanskje 20-50 MB om man har 16 GB musikk

 

D2'en min bruker forresten plutselig veeeldig lang tid på å starte opp, selv om jeg ikke har lagt inn ny musikk. Har ikke tatt tiden, men det er vel noe sånt som ca. 30 sekunder. Noen hypoteser om årsak? Har FW 4.51.

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg vist et bilde når jeg hører på et album på D2? Er det bare å legge et bilde sammen med de andre sangene?

 

bruk mp3tag til å stappe bildefilene i mp3 filene så slipper du individuelle filer

 

Ulempen er at det tar mer plass, siden hver eneste fil får en kopi, men det utgjør vel ikke noe mer enn kanskje 20-50 MB om man har 16 GB musikk

 

Noe spesielt program som er bra å bruke for å stappe bildefilen inn i sangene?

Og btw; det må da ta utrolig lang tid å legge et bilde til enhver sang dersom man har ca. 15000 sanger..?

Endret av Mujlza
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvordan får jeg vist et bilde når jeg hører på et album på D2? Er det bare å legge et bilde sammen med de andre sangene?

 

bruk mp3tag til å stappe bildefilene i mp3 filene så slipper du individuelle filer

 

Ulempen er at det tar mer plass, siden hver eneste fil får en kopi, men det utgjør vel ikke noe mer enn kanskje 20-50 MB om man har 16 GB musikk

 

Noe spesielt program som er bra å bruke for å stappe bildefilen inn i sangene?

Og btw; det må da ta utrolig lang tid å legge et bilde til enhver sang dersom man har ca. 15000 sanger..?

 

bruk mp3tag til å stappe bildefilene i mp3 filene så slipper du individuelle filer

 

 

Hvordan får jeg vist et bilde når jeg hører på et album på D2? Er det bare å legge et bilde sammen med de andre sangene?

 

bruk mp3tag til å stappe bildefilene i mp3 filene så slipper du individuelle filer

 

Ulempen er at det tar mer plass, siden hver eneste fil får en kopi, men det utgjør vel ikke noe mer enn kanskje 20-50 MB om man har 16 GB musikk

 

D2'en min bruker forresten plutselig veeeldig lang tid på å starte opp, selv om jeg ikke har lagt inn ny musikk. Har ikke tatt tiden, men det er vel noe sånt som ca. 30 sekunder. Noen hypoteser om årsak? Har FW 4.51.

 

http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=20157

BURDE LESES AV ALLE MED D2

 

tråden forklarer hvordan man fikser treg oppstartstid. Hadde rundt 15 dotters oppstartstid med fullt 4GB kort og full 2GB spiller, byttet til 16GB sdhc som jeg formaterte med det programmet før jeg la over musikken, og n starter hele 18GB sulamitten på 5 dotter

 

 

*banke huet gjentatte ganger i veggen*

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Hvordan får jeg vist et bilde når jeg hører på et album på D2? Er det bare å legge et bilde sammen med de andre sangene?

 

bruk mp3tag til å stappe bildefilene i mp3 filene så slipper du individuelle filer

 

Ulempen er at det tar mer plass, siden hver eneste fil får en kopi, men det utgjør vel ikke noe mer enn kanskje 20-50 MB om man har 16 GB musikk

 

Noe spesielt program som er bra å bruke for å stappe bildefilen inn i sangene?

Og btw; det må da ta utrolig lang tid å legge et bilde til enhver sang dersom man har ca. 15000 sanger..?

Det finnes programmer som kan legge det inn automatisk, men det er ikkje sikkert det vil finne riktig cover til alle låtene. Skal du gjere det manuelt må du laste ned alle bileta og legge inn på eitt album i slengen.

Lenke til kommentar

D2'en min bruker forresten plutselig veeeldig lang tid på å starte opp, selv om jeg ikke har lagt inn ny musikk. Har ikke tatt tiden, men det er vel noe sånt som ca. 30 sekunder. Noen hypoteser om årsak? Har FW 4.51.

 

http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=20157

BURDE LESES AV ALLE MED D2

 

tråden forklarer hvordan man fikser treg oppstartstid. Hadde rundt 15 dotters oppstartstid med fullt 4GB kort og full 2GB spiller, byttet til 16GB sdhc som jeg formaterte med det programmet før jeg la over musikken, og n starter hele 18GB sulamitten på 5 dotter

 

 

*banke huet gjentatte ganger i veggen*

 

Har ikke Windows, så kan ikke bruke det programmet. Uansett, uavhengig av formateringsmetode, er det litt rart at D2'en bruker veeeldig lang tid på å starte opp når det tidligere ikke tok lang tid, uten at jeg har lagt inn massevis av musikk før det skjer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

D2'en min bruker forresten plutselig veeeldig lang tid på å starte opp, selv om jeg ikke har lagt inn ny musikk. Har ikke tatt tiden, men det er vel noe sånt som ca. 30 sekunder. Noen hypoteser om årsak? Har FW 4.51.

 

http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=20157

BURDE LESES AV ALLE MED D2

 

tråden forklarer hvordan man fikser treg oppstartstid. Hadde rundt 15 dotters oppstartstid med fullt 4GB kort og full 2GB spiller, byttet til 16GB sdhc som jeg formaterte med det programmet før jeg la over musikken, og n starter hele 18GB sulamitten på 5 dotter

 

 

*banke huet gjentatte ganger i veggen*

 

Har ikke Windows, så kan ikke bruke det programmet. Uansett, uavhengig av formateringsmetode, er det litt rart at D2'en bruker veeeldig lang tid på å starte opp når det tidligere ikke tok lang tid, uten at jeg har lagt inn massevis av musikk før det skjer.

 

Nei :p skyldes FW, fragmentering etc

Lenke til kommentar

Nokon som har tips til kva program eg bør bruke for å konvertere videofilmar til spelaren?

 

Har prøvd iLove og ein til. iLove hadde veldig kjekk GUI, men ikkje heilt nøgd med biletkvaliteten. Fargane blir lyse og uklåre i forhold til originalen. Har rippa nokre DVD-plater til PC og prøvd å konvertere direkte til avi 320x240, sjølv med 50% kvalitet blir biletet betre enn etter eg har kjørt det gjennom iLove. Om det tar litt tid er betre enn at det skal gå ut over kvalitet på lyd og bilete. At det er synkront er sjølvsagt eit must.

Lenke til kommentar
Nokon som har tips til kva program eg bør bruke for å konvertere videofilmar til spelaren?

 

Har prøvd iLove og ein til. iLove hadde veldig kjekk GUI, men ikkje heilt nøgd med biletkvaliteten. Fargane blir lyse og uklåre i forhold til originalen. Har rippa nokre DVD-plater til PC og prøvd å konvertere direkte til avi 320x240, sjølv med 50% kvalitet blir biletet betre enn etter eg har kjørt det gjennom iLove. Om det tar litt tid er betre enn at det skal gå ut over kvalitet på lyd og bilete. At det er synkront er sjølvsagt eit must.

 

Har selv brukt Loli Video Converter til filmer på Meizu M6. Synes den var grei. Har ikke prøvd å konvertere til D2, men det ligger konfig i programmet. Verdt et forsøk kanskje ..?

http://www.rori.parba.cz/videoconverter/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Bruker ikke video på D2 lenger, for liten skjerm når jeg har N800 å leke meg med. Hadde vært digg med en dedikert videospiller, ala A2, A3 eller Q5W, men koster jo en formue og vel så det. 450 dollar for en Q5W i usa og det inlkuderer gps, nesten verdt det å reise dit kun for det. Synd alt skal være så mye dyrere her i landet, men men, vi har da høyere lønn

 

Oh, handbrake fungerer forresten fint. superraskt til å rippe dvder rett til d2

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Eg synest det er for liten skjerm på A2 og A3 til å forsvare prisen. Skal eg først ha ein portabel spelar er det greit med litt størrelse på det. Blir derimot tilsvarande prisauke sikkert. Er og skeptisk til harddisk, alltid vore det, sjølv om eg har hatt ein mp3-spelar med harddisk som har fungert i 4-5 år. Er likevel mest glad i flash.

 

Fekk 16GB-SDHC-kortet mitt i dag. :w00t:

 

Det tok to veker frå Oslo til vestlandet. Først vart pakken sendt til Fauske (Nordland), så ned igjen til Oslo, så opp igjen til Fauske endå ein gang, ned igjen til Oslo og så endeleg over til vestlandet. Når det først kom klarte ikkje postvesenet å putte den i postkassa eller levere lapp til meg, så eg måtte ta med hentelapp (med kollinummer eg måtte ta kontakt med CDON for å få) før eg til slutt fekk kortet.

 

No har eg 4+8+16 = 28GB minne til D2-en. :love:

 

Trur eg lurer meg sjølv litt når det gjeld videogreiene, i dag ser alle like ut, sjølv ein på 380MB og ein på 80MB. Mistenker D2-en for å ikkje være heilt grei med synkroniseringa, for på PC-en ser det ut til å fungere. Kan ein FW-oppgradering ha noko for seg? Eg har 2.50c for tida. Er så vanskeleg å identifisere og, men eg må vel prøve meg fram. Har rippa 24 DVD-filmar med TV-serie, inkludert ekstramateriale, eg er ganske lei mapper, VTS, IFO og VOB-filer. :p

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Rippet mot i brøstet med handbrake, det funket fint, synkroniseringsmessig. FW oppgradering kan hjelpe, kan gjøre det verre - det er cowon for you :p

 

Hvor mye betalte du for 16GB?

Kan få slike tilsendt fra usa for rundt 450 kr, så vurderer et til til n800, har alt et til D2. Bruker kun til musikk.

Lenke til kommentar

Transcend frå CDON til 700. Det er ganske ferskt på markedet her i landet og ein kan få det billigare, men eg hadde så lyst på med ein gang. Kva kvalitet angår veit eg ikkje, men har uansett ikkje noko sensitivt som eg ikkje har råd til å tape på kortet. Med nokre års garanti går det sikkert bra uansett.

 

Mot i brøstet på D2 faktisk, haha! Hos meg går det så langt kun i Scrubs, og no har eg plass til alt, pluss 6-7 ledig til musikk pluss 4GB-kortet i reserve.

 

Sjølvsagt, får skumme iaudiophile og ABI etter erfaringar med forskjellig FW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...