Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vet du noe om lang ventetiden er på den?

 

Venter spent på 15. sep, skal være no oppgraderingsmuligheter for oss som har første versjonen.

 

Existing uDAC customers will be able to order upgrade to uDAC-2 (visit this page for information after September 15, 2010 . Please do not contact Nuforce for upgrade untiil then)

Kilde

Hva skiller 1 og 2 da? Jeg har hatt min udac i ca 3 uker. Blir det software oppgradering eller får vi bytte ut dacen?

Lenke til kommentar

Har problemer med å ta kabler der ERS-papir blir nevnt seriøst etter å ha sett mye fra denne karen: http://www.head-fi.org/forum/thread/460403/my-pretty-ers-paper-pics-and-videos

 

Dyre kabler har mest å si på utseendet. Men man må jo ikke undervurdere verdien av psykoakustikkens makt. Om man tror det høres bedre ut så skal det mye til før man blir overbevisst om noe annet.

Lenke til kommentar

*snip*

Hva skiller 1 og 2 da? Jeg har hatt min udac i ca 3 uker. Blir det software oppgradering eller får vi bytte ut dacen?

 

uDac:

USB (USB 1.1, 2.0 compatible)

USB DAC: USB 1.1, 2.0 compatible. USB native bit rate: 32-48kHz, 16-bit

Maximum sampling rate: 48kHz

Resolution: 16-bits

 

uDac2:

USB (USB 1.1, 2.0 compatible)

USB DAC: USB 1.1, 2.0 compatible. USB native bit rate: 32, 44.1, 48, and 96 kHz, 24-bit

Maximum sampling rate: 96kHz

Resolution: 24-bits

 

 

Ellers ganske like.

Så spent på hvordan den oppgraderingspakken blir.

 

Vært gøy å sett sammenligning av innmaten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

hvis du klarer det kasamo2 så bør du jo bare slå til på tilbudet til hifiklubben, det var sånn ca 5 stk igjen på marcus thr. butikken i oslo. :)

 

 

@meh

De låter bra! Veldig bra, men sliter litt med å få de helt til å passe. Så må litt på leting etter noe skumgummi aktig propper. Vet du om noen som selger? Sjekket teknik magasinet, men det var litt labert det de hadde. kanskje clas ohlson har noe ?

Det kanskje beste alternativet vil jeg tro er http://www.complyfoam.com/

Lenke til kommentar
Det der er grunnen til at jeg aldri skal kjøpe propper fra monstercables, uansett hvor gode turbinene deres sies å være (i hvert fall pro-versjonen).

 

Skikkelig kjipt at jeg var for treig på avtrekkeren med H-iFi Klubben tilbudet på de Denon-pluggene, jeg har lyst på en oppgradering. CX55 er for svake på vokaler, og jeg savner "noe" med CX300. Får vel sette meg et budsjett og besøke Hi Fi-klubben. Eller er det noen andre butikker i Bergen som kan være aktuelle?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Det der er grunnen til at jeg aldri skal kjøpe propper fra monstercables, uansett hvor gode turbinene deres sies å være (i hvert fall pro-versjonen).

 

Skikkelig kjipt at jeg var for treig på avtrekkeren med H-iFi Klubben tilbudet på de Denon-pluggene, jeg har lyst på en oppgradering. CX55 er for svake på vokaler, og jeg savner "noe" med CX300. Får vel sette meg et budsjett og besøke Hi Fi-klubben. Eller er det noen andre butikker i Bergen som kan være aktuelle?

C751 kan du få til nesten samme pris i utlandet. Jeg kjøpte mine hos Amazon. :)

 

Edit: Jeg ser nå at prisen har steget mye siden jeg kjøpte mine for litt over ett år siden. Beklager!

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
(...) Får vel sette meg et budsjett og besøke Hi Fi-klubben. Eller er det noen andre butikker i Bergen som kan være aktuelle?

 

Når det kommer til head-fi-utvalget i Bergen er det vel Hi-Fi-Klubben, Musik Magazinet, Soundgarden og muligens Hagstrøm Musikk (på vei mot Hi-Fi Klubben) som "gjelder". :)

 

Det er imidlertid Hi-Fi Klubben som er "størst og best" på Denon.

Lenke til kommentar

Når jeg ikke fikk det tilbudet, r det ikke så farlig om det er Denon. Men jeg ser for meg en makspris på 1k, helst noe under 700.

I tillegg er jeg vandt med Sennheiser, så om de har mindre bass, kan det fort bli uvant. Litt usikker på hva jeg savner i CX300.ene egentlig, eller i hvert fall hvordan jeg skal sette ord på det. HD 555-ene mine er en del bedre på vokalen til Tom McRae o.l, enn CX300-ene men jeg vet ikke helt hva det skyldes. De virker jo ellers som de har grei respons i det frekvensområdet, men det blir likevel litt "feil".

 

Også et must at de ikke er for sensitive, eller evt. har en volumkontroll, så jeg kan bruke dem på telefonen min (Desire) uten å høre whitenoise konstant.Om de har mikrofon og fjernkontroll for telefonen min er det en stor fordel, men je vil ikke kompromisse på"lydkvalitet for å få det.

 

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Når jeg ikke fikk det tilbudet, r det ikke så farlig om det er Denon. Men jeg ser for meg en makspris på 1k, helst noe under 700.

I tillegg er jeg vandt med Sennheiser, så om de har mindre bass, kan det fort bli uvant. Litt usikker på hva jeg savner i CX300.ene egentlig, eller i hvert fall hvordan jeg skal sette ord på det. HD 555-ene mine er en del bedre på vokalen til Tom McRae o.l, enn CX300-ene men jeg vet ikke helt hva det skyldes. De virker jo ellers som de har grei respons i det frekvensområdet, men det blir likevel litt "feil".

 

Også et must at de ikke er for sensitive, eller evt. har en volumkontroll, så jeg kan bruke dem på telefonen min (Desire) uten å høre whitenoise konstant.Om de har mikrofon og fjernkontroll for telefonen min er det en stor fordel, men je vil ikke kompromisse på"lydkvalitet for å få det.

 

Noen som har noen forslag?

Klipsch Image S4

Lenke til kommentar

hvis du klarer det kasamo2 så bør du jo bare slå til på tilbudet til hifiklubben, det var sånn ca 5 stk igjen på marcus thr. butikken i oslo. :)

 

 

@meh

De låter bra! Veldig bra, men sliter litt med å få de helt til å passe. Så må litt på leting etter noe skumgummi aktig propper. Vet du om noen som selger? Sjekket teknik magasinet, men det var litt labert det de hadde. kanskje clas ohlson har noe ?

Det kanskje beste alternativet vil jeg tro er http://www.complyfoam.com/

Har du noen erfaring derfra?`Ser jo lovende ut, vurderer nesten å bare bestille ..

 

Edit: Nevermind, jeg bestilte bare de til 20$ så får vi se.. :)

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Ja kabelen er absolutt det svake punktet. Den er tynn, men samtidig så slipper man da ubehagelig drage-lyder når bruker proppene mens man går. Det følger forøvrig også med en ganske solid tinn-boks som du kan oppbevare dem i, men den er kanskje i største laget til å ha i lommen.

 

Disse låter ganske likt som Denon AH-C751 forøvrig. :)

Lenke til kommentar

Det ble jaggu Denon AH-C751 på meg likevel; hifiklubben hadde visst dobbeltreservert noen. v-jays er også i hus, men de var egentlig heller skuffende. Lyden er ikke noe bedre enn i de gamle og billige DT 231-ene mine, ei heller er de like behagelige, og i litt bråkte omgivelser er de selvsagt komplett ubrukelige. Kanskje noe for de som liker Porta Pro (uten at jeg skjønner hvorfor noen gjør det), men ikke vil se ut som en idiot.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...