Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, bshagen said:

Meze 109 Pro ser forlokkende ut må jeg si :D

Nice find :)
Feste modmic på disse, så er det nok fine for gaming også. 
Dattera mi klarte å brekke mine Focal Elear i 2 (bøyla brakk), så må ha noen nye snart. Imens så bruker jeg de gamle Audioquest nighthawk til gaming. Litt mere bass i dem enn Elear, så litt deilig å bruke dem.

Er det litt trøkkk i kassa på Meze 109 pro tro? 

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (8 timer siden):

Nice find :)
Feste modmic på disse, så er det nok fine for gaming også. 
Dattera mi klarte å brekke mine Focal Elear i 2 (bøyla brakk), så må ha noen nye snart. Imens så bruker jeg de gamle Audioquest nighthawk til gaming. Litt mere bass i dem enn Elear, så litt deilig å bruke dem.

Er det litt trøkkk i kassa på Meze 109 pro tro? 

Sies å vært godt med bunn i disse, for åpne å være. ZReviews elsker de, men han er jo litt vanskelig å tolke noen ganger. Må nesten sjekke selv, jeg vurderer sterkt å prøvelytte til de over nyttår :) 

De ser nydelige ut også

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 12/18/2022 at 7:22 PM, oldboy said:

Mye bra anmeldelser på dem, vakre er de og!

Det som også ser bra ut er at de ikke legger mer vekt i dem enn høyst nødvendig. Ingenting er verre enn når de ender opp med at hodetelefonen veier alt for mye for at den er komfortabel å bruke over noen timer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NetOnNet har Fidelio X2HR til 990,- fraktfritt levert.

Dette er et steal for en hodetelefon som ligger på 2500,- veiledende. Vet ikke hvor lenge de blir å ha tilbudet da det var merket som Romjul.

Trenger du nye hodetelefoner som er gode til det meste er disse supre på både frekvensrespons og har svært god dynamisk respons. Disse er åpne så de lekker lyd både inn og ut, men målinger viser at åpent design gir best lydkvalitet.

https://www.netonnet.no/art/lyd/hodetelefoner/on-ear-hodetelefoner/philips-x2hr/1025515.16280/

Lenke til kommentar
2 hours ago, vidor said:

NetOnNet har Fidelio X2HR til 990,- fraktfritt levert.

Dette er et steal for en hodetelefon som ligger på 2500,- veiledende. Vet ikke hvor lenge de blir å ha tilbudet da det var merket som Romjul.

Trenger du nye hodetelefoner som er gode til det meste er disse supre på både frekvensrespons og har svært god dynamisk respons. Disse er åpne så de lekker lyd både inn og ut, men målinger viser at åpent design gir best lydkvalitet.

https://www.netonnet.no/art/lyd/hodetelefoner/on-ear-hodetelefoner/philips-x2hr/1025515.16280/

Philips Fidelio varianter  har vært på "tilbud" i 10 år. Finnes ikkje noe "veiledende" med disse :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nizzen said:

Philips Fidelio varianter  har vært på "tilbud" i 10 år. Finnes ikkje noe "veiledende" med disse :p

Har hørt det argumentet før, så derfor jeg skrev veiledende.

Uansett er det er en veldig god hodetelefon til en svært fordelaktig pris, og det er vel det de fleste bryr seg om.

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (På 10.12.2022 den 13.05):

Veit ikke om dette er riktig tråd for bluetooth bud. Men jeg skal ønske meg noen jeg skal bruke mye når jeg er på jobb. Da tenker jeg at batteritid er like viktig som alt annet. Hva går man for da?

Jabra er jeg kjempefornøyd med, de har mye salg nå vet jeg, jeg har en Jabra Elite 3 som jeg fikk rimelig på Amazon.se veldig bra lyd, og samtale, og solid og vanntett.

https://www.jabra.se/bluetooth-headsets/jabra-elite-7-active##100-99171003-60

På 7 får du aktiv nc, osv.. Sikkert bedre samtale kvalitet osv.

 

Liten kul ting er at de kan brukes som mono, det gjør jo at den kan brukes som handsfree feks i bil.

Lenke til kommentar

Noen som har noen gode anbefalinger til lettdrevne, over ørene, lukkede og ikke alt for dyre hodetelefoner?

Planen er å erstatte/oppgradere fra DT770 Pro 80 ohm, og drive dem med Fiio K3s.

Når det kommer til å beskrive lyd er jeg ikke særlig god, men jeg vil beskrive lyden jeg foretrekker som klar, detaljert og høyoppløst.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (16 timer siden):

Har ikke erfaring med de selv, men se om Beyerdynamic DT 700 PRO X kan være interessant. 

Takk for svar. Skal sjekke de ut.

Det beste med dem er kanskje at de ligner nok på DT770 til at min samboer ikke merker at jeg har brukt penger på nye hodetelefoner.

Edit: Har sett/lest en del anmeldelser på DT 700 PRO X og de ser virkelig fin ut, men er usikker på om de er verdt det når jeg allerede har DT770. Må vel se om jeg får testet dem selv.

Prøvde forresten min gamle DT880 600 ohm med Fiio K3s, hadde ikke trodd det skulle funke, men det låt overraskende bra. Men jeg er nå uansett ute etter lukkede hodetelefoner.

Endret av Dr. Brodsky
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

@bshagenNais, du får gi oss feedback!

Bestilte et par Hifiman Ananda m/ stealth magnets fra sida til Hifiman (534 dollar). Har hatt issues med Focal Clear i 3-4 måneder nå, hvor de skurrer på enkelte frekvenser. Åpnet driveren og rengjort og studert den, kunne ikke se noe galt. Så ble det verre etterhvert, åpnet på nytt, kunne fortsatt ikke se noe. Så bestilte nye hodetelefoner (Multirom skulle ha 2750 for ny driver, 1000 for jobben og 150 i frakt...).
Så så jeg noen videoer på YT som demonterte driveren i tillegg og tipset om rense litt. Så demonterte driveren da, tok av magneten. Og hva ser jeg der? Jo en tynn liten metalltråd som ligger mellom magneten og driveren. Mao. Clear fungerer igjen! Så da gjenstår det å se om jeg beholder Clear eller Ananada.

Noen som erfaring med leveringstid fra Hifiman?

Lenke til kommentar
bshagen skrev (27 minutter siden):

Schiit Magni/Modi 2 stack, rimelig basic. Men 109 Pro er visstnok svært lite kresen på kilden og kan drives av en laptop til og med

Helt i henhold det. Hadde samme stack selv til jeg solgte den i 2019. Har vært i tankene på å skaffe nyeste utgave. Eventuelt Magnius og Modius.

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (9 minutter siden):

Helt i henhold det. Hadde samme stack selv til jeg solgte den i 2019. Har vært i tankene på å skaffe nyeste utgave. Eventuelt Magnius og Modius.

Jeg har lenge vært inne på tanken om at jeg burde bytte, men har liksom ikke funnet noen grunn. Men godt mulig at 109 Pro er best men noe annet eller f.eks med balansert. Det sistnevnte er vel det eneste jeg skulle ønske at jeg hadde 

Drar fra Elearene mine igjen i kveld for så å gråte over at de klipper bare de hører bass (ja, jeg har fått et nytt par). Fantastisk lyd fra Focal, om de ikke la inn denne klippinga, visstnok er det slik på alt de produserer :( 
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...