Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Jeg likte den i alle fall. Med det jeg har fra før av ville jeg neppe shoppa den til 5K, men 3,5K er en fin pris, det mener jeg den er verdt. Alltid litt høy pris på nye produkter inntil volumproduksjon får den ned, og da reflekterer mer prisen for den egentlige markedsverdien. Hvis du kjøper den til den prisen og er missfornøyd så kan du selge den videre til meg. Det burde vel si litt om hva jeg synes om den :)

Endret av vidor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Noen av dere som har testet Audioquest Nighthawk? Hvordan er de i forhold til andre hodetelefoner dere har eventuelt testet?

Har skrevet litt om den her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1716363

 

Virker som den er litt som Dr. Peppers. Enten liker man den eller ikke.

Mye smarte løsninger de har brukt i den. AudioQuest har tenkt en minihøyttaler når de har designet den.

 

 

Så er Audioquest Nighthawk et bra kjøp til 3500kr i dag?

 

Du får BW P7 til billigare peng... Syns BW er bedre hodetelefon i seg selv. Men smak og behag.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke stativ i og for seg, men har en hylle med hylleplate som egner seg til å legge hodetelefonene på. Den er ca 60cm over skriveborsplaten og er dermed perfekt plass mtp kabel også. Blir vel til at jeg lager en underliggende hylle med knekter på når jeg kommer så langt, men det blir billig dassrunnholdere i børstet stål / capita ben fra Ikea ell.

 

Edit: Denne kommer nok jeg til å bruke ( har en, men den gjør det den er designet for :p). Billig og greit, og ser ikke ille ut ;)

 

grundtal-toalettpapirholder__13422_PE092

 

 

Endret av AveMORphine
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får BW P7 til billigare peng... Syns BW er bedre hodetelefon i seg selv. Men smak og behag.

Fikk testet P5 og P7 samtidig med Nighthawk og de er ikke sammenlignbare. Helt forskjellige kvaliteter.

Hadde kanskje veldig høye forventninger til disse etter mye god omtale, mens Nighthawken var et wildcard jeg ikke hadde hørt om før.

Lenke til kommentar

Da ble det Nighthawk på meg, så da er det bare å vente til etter Påske for lytting :) Regner med at Audio-GD 29 driver de greitt nok.

Blir spennende å høre hva du synes om dem.

Det er vel sant det som han sier i sammenligningen han gjør i videoen mellom dem og HD650. De er vesentlig mer engasjerende og fysiske. Komforten med vekten, opphenget og padsen er i en egen klasse. Du vil rett og slett ikke ta dem av deg. Det merkes at Skylar har lagt godt med effort i denne.

Spørs bare om han ikke var litt inspirert av Audeze.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Har til nå hatt svært lite til overs for trådløse hodetelefoner, av den enkle forklaring at ingen av dem har vært i nærheten av særlig bra. Blåtann og lydkvalitet har normalt lite med hverandre å gjøre.

Men nå har jeg altså tråkket utover alle grenser og tester et sett på jobben. Plantronics Voyager Focus UC. Stor skepsis. Og ikke minst skeptisk til støydempingen etter et par år med Bose 15 og 25 til en del reisevirksomhet. Støydemping er fint på fly, men gir samtidig en vakuumfeeling i øret som ødelegger mye. 

 

Så stor var overraskelsen da jeg begynte å teste Plantronics sine. Her var det luft og detaljer i toppen, selvsagt en god mellomtone (de skal tross alt være i hovedsak for kontorbruk og samtaler via telefon, Lync osv), mellombassen er punchy, stram og tøff, og det er til og med dypbass selv om den ruller av en tanke tidlig. Knakende gode på hodet og ørene, og ingen problem å komme seg til skriveren uten at lyden forsvinner (ca 20 m i med en vegg i mellom). Jeg tror rett og slett jeg må si jeg er imponert, og det trodde jeg ikke kom til å skje med blåtann og støydemping (støydempingen er ikke nødvendig å skru på for å få optimal lyd som med Bose sine).

Lenke til kommentar

Jeg har vært litt skeptisk også, men den teknologiske utvikling går fremover.

Det er så godt det må være å få slippe kabler på farten... Det er vel årsaken til at jeg nesten aldri bruker BWP5 på tur mer, er så mye styr... Men jeg bruker de gjerne til Flac fra android mobilen hjemme. Når kona ser på film i stua i helgen er det godt å sitte ved spisebordet med headphones..

 

Jeg har blåtannhøytalere også og veldig fornøyde med lyden i de..

 

De fra Denon spiller lossless også etter hva jeg kan forstå..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...