Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Finnes det egentlig noe bedre enn HD598? God komfort, avtagbar kabel, enorm sondstage, trenger ikke dac/amp, god pris osv.

Fikk HD598 i gave, men leverte de tilbake og kjøpte HD650 på grunn av mye bedre bang for the bucks. Jeg føler man kan leve med HD600/650 livet ut, men HD598 vil alltid ha en hake ved seg.

 

Hva er denne haken?

Lenke til kommentar

 

 

Finnes det egentlig noe bedre enn HD598? God komfort, avtagbar kabel, enorm sondstage, trenger ikke dac/amp, god pris osv.

Fikk HD598 i gave, men leverte de tilbake og kjøpte HD650 på grunn av mye bedre bang for the bucks. Jeg føler man kan leve med HD600/650 livet ut, men HD598 vil alltid ha en hake ved seg.

 

Hva er denne haken?

 

Den mangler den varme detaljerte mellomtonen til 650 som gir en spesiell musikalsk klang en stadig vender tilbake til. Selv om en hører mye annet bra. :)

Lenke til kommentar

 

 

Finnes det egentlig noe bedre enn HD598? God komfort, avtagbar kabel, enorm sondstage, trenger ikke dac/amp, god pris osv.

Fikk HD598 i gave, men leverte de tilbake og kjøpte HD650 på grunn av mye bedre bang for the bucks. Jeg føler man kan leve med HD600/650 livet ut, men HD598 vil alltid ha en hake ved seg.

 

Hva er denne haken?

 

Fravær av bass og sibilance var grunnen til at jeg relativt raskt kvittet med med HD558 i alle fall (jeg hører mye på musikk hvor denne skjærende effekten er veldig fremtredende).

I tillegg var de ubehagelige å ha på over lengre tid, da putene var altfor harde.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Vurderer å shoppe støykanselerende ørepropper fra Sony i MDR-NC serien. Det er f.eks NC33, NC31, NC13, NC750. Det er den typen med 5 kontaktpunkter på 3,5 mm plugg som fungerer med nyere Xperia-telefoner. Har aldri vært borti disse proppene før. Har du prøvd noe av dette og/eller kan anbefale noen av dem ?

 

Kjøpte NC750.  Lyden i dem er papp,  så de passer kun for tale hvis lydkvalitet er viktig. Hi-res hjelper lite når frekvenssignaturen er så dårlig for musikk. EQ hjelper ikke stort heller.  Støyrereduksjonen i dem er fin sammen med Xperia Z-serien.  De stikker relativt langt ut av øret. 

Endret av vidor
Lenke til kommentar

 

Da har du jo fått gulltips med å dra opp frekvenser over 6K på 1540'en.  Katz begynner å dra litt på årene så kan være greit å ta den med i beregningen, men han har generelt svært gode vurderinger av lyd og er verdt å høre på. 

Lenke til kommentar

Måtte åpne HD650 helt fordi blåsetrikset fra innsiden ikke funka for å fjerne et hår på membranet. Her er bilde av ledningene til drivercoilen inni HD650 :)
 
For å si det sånn, det å bruke stor jack for å få god nok kontakt er ikke fundamentert så veldig i fysikken. Minijack holder greit det.

Vurderte å blåse det rent for støv før bilde, men var ikke trygg på at hårstrået av en kabel ville overleve trykket.
 
l9iVKtr.jpg

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...