Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trur alt sånt e bare bull.

 

Du kan prøve skjøl å se :)

Ta testen 10 gang, får du mer enn 6 så høre du forskjell.

http://www.noiseaddi...y-test-128-320/

 

Uansett om det er noe forskjell så må man høre etter på et spesiellt punkt/tone i sangen fordi hjernen din ikke klarer å fokusere på hele sangen for å bestemme seg om hva som er best.

 

Og om det er forskjell så hvor mye? % vis? i allefall ikke 100% bedre. 20? 30? kanskje.. kanskje mindre.

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Do it 10 times, then come back :p volumet må være den samme.

 

(41789 votes)

(45977 votes)

 

morsomt å se.

 

Vil bare at folk skal slutte å være så anal. meste parten av hifi e hokus pokus.

Folk som ikke vil høre på musikk fordi det det e 128 og ikke flac

 

Yes i think this 1000 dollar usb cable sounds a lot airyer and more musical... yes yes.. xD

 

uh_wtf_gif.gif

Endret av nipton
Lenke til kommentar

[...]

Folk som ikke vil høre på musikk fordi det det e 128 og ikke flac

[...]

128k cbr mp3 kontra flac er det fint mulig å høre forskjell på. Vil faktisk påstå man har direkte dårlig hørsel om man ikke hører forskjell..

 

uansett - hva tror folk om noe sånt som dette som leketøy? http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=261006982406

 

Kan det være en morsom sak å leke med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

so what? xD poenget er at det er bare tull å ikke høre på musikk fordi det ikke er FLAC. uansett om du hører forskjell eller ikke. Hvorfor er flac så mye bedre når de fleste ikke kan høre forskjell på 128 vs 320 en gang?

Gimmie some data and then il change my mind. Vil ikke se at det samme baldere som går igjen og igjen i headfi. vil se dobbel blind test Flac vs 320. 6/10 eller mer.

kanskje det er du heller om må prøve litt dobbel blind testing før du sir noe som du ikke kan garantere.

 

Poenget mitt er at folk må ikke henge sæ opp på kbps når du ikke kan høre forskjell uten å måtte skippe frem og tilbake mellom lydfilen og høre etter en tone i en sang.

 

Just enjoy the music for god sake.

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Har desverre ingen tro på det. Bad recording is a Bad recording @ any Kbs. kbs svært lite å gjøre med kvaliteten på sangen.

Men feks: Sennheiser HD650 vs BW P5

 

Der HD650 er en av de mest nøytrale og P5 er en av de mest ikke nøytrale headsette så vil P5 være mer tilgivende når det kommer til crappy recordings. Fordi du ikke hører det som ble laget. thats why you would want a neutral headphone

 

P5 er et dårlig eksempel ettersom det faktisk er en av de bedre der ute.

 

En til test om folk vil prøve seg.

http://www.mp3ornot.com/index.php

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Den første var ganske grei å skille. Lyden/opptaket var forøvrig veldig dårlig. Test nummer to var verre. Bedre lydopptak gjorde at forskjellene ble mindre. Jazzen var ikke problem, sammensatt lydbilde og enklere å skille ting fra hverandre. Gitarsangen var verre. Der bomma jeg. Med hodetelefonrigg på 17k så hører man forskjell på 128 og 320 bitrate imo.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

so what? xD poenget er at det er bare tull å ikke høre på musikk fordi det ikke er FLAC. uansett om du hører forskjell eller ikke. Hvorfor er flac så mye bedre når de fleste ikke kan høre forskjell på 128 vs 320 en gang?

 

Det mange ikke er klar over er at komprimeringsalgoritmen ikke egner seg til ALL musikk. Folk velger gjerne en tilfeldig låt til sånne tester og tror at komprimeringen påvirker alle låter likt. Det optimale hadde vært manuell mastering for hver eneste låt i henhold til komprimering, men det lar seg jo ikke gjøre i praksis.

 

Jeg har i hvertfall hørt nok forskjell til å foretrekke all musikk i lossless.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynte før 3 måneda siden å lese igjennom alt snake oilet som finnes i headfi, trur æ fant det æ så etter. If this is the pinnicle bang for buck. im quite happy.

 

Har O2 og ODac + AKG K550. Betalte 3700 før alt. Desverre så treng ikke dette headsette en amp. Så blir kanskje å selge det.

Satt enda å tenke å lure på om det faktisk e verd pengan. vs 300kr pc lydkort.

 

Men føle at med pc lydkortet så blir alt mye tynnere og har lite body.. høres jibberish ut men, det føles sånn. Juicey bodacious woman vs Skelleton lady

 

Har desverre ingenting å sammenligne ettersom dette ble mitt første oppsett og siste. Tho O2 kan kjøre 16 ohm In ears til Beyerdynamic 600ohm til LCD3 og Hifiman HE500 så no worries.

 

Mer eller mindre så føles det ut som svakhetan i headsette blir bedre med O2/Odac men det høres likt i forhold til pclydkortet på en måte, mer strippa versjon.

It sounds like nothing, it sounds like more of everything you would wish for.

 

Desverre så trur æ ikke at man kan gå tilbake etter å ha hørt.

 

2aha2o2.jpg

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Woho! AKG k272 ankom i dag, liker hva jeg hører men tror jeg trenger en amp da jeg er redd at lydkortet mitt sliter litt med å dra de, synes liksom at diskanten skjærer litt og bassen blir daff, selv når jeg spiller FLAC filer.

 

Anbefalninger anyone?

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...