Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

På lesesalen ville jeg ikke sittet med noe annet enn in-ears. II hvert fall ikke om det er mulig å høre lyd fra dem i det hele tatt. på 0,5m avstand. På lesesalen skal det være stille, og det er utrolig hva folk irriterer seg over - tilsynelatende alt, så lenge det er hørbart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en del som sitter med porta pro på lesesalen her, det er virkelig døden hvis du prøver å lese. Takler veldig sjeldent å høre musikk når jeg skal bare lese, når jeg blir påtvunget noen andres musikk er jeg klar til å drepe.

 

Har ikke så veldig god erfaring med IEM tidligere, men jeg har bestilt meg et par Shure SE215 som burde komme i løpet av uka. Håper jeg får de til å sitte komfortabelt.

 

 

Lenke til kommentar

Det er en del som sitter med porta pro på lesesalen her, det er virkelig døden hvis du prøver å lese. Takler veldig sjeldent å høre musikk når jeg skal bare lese, når jeg blir påtvunget noen andres musikk er jeg klar til å drepe.

Det er bare å be dem om å gå det. Flere fakulteter har "lesesalsvakter" i eksamensprioden også, så det er ikke så vanskelig å få dem ut.
Lenke til kommentar

Det er en del som sitter med porta pro på lesesalen her, det er virkelig døden hvis du prøver å lese. Takler veldig sjeldent å høre musikk når jeg skal bare lese, når jeg blir påtvunget noen andres musikk er jeg klar til å drepe.

Det er bare å be dem om å gå det. Flere fakulteter har "lesesalsvakter" i eksamensprioden også, så det er ikke så vanskelig å få dem ut.

Har ikke sett noen vakter her, men så har jeg ikke sett etter heller. Er faktisk et mindre problem nå, enn midt i semesteret... Men neste gang jeg hører noen med mye lydlekasje kommer jeg nok til å si fra.

 

 

 

 

Larsp: Fristende å hoppe på og kjøpe HD650ene, spesielt med de kablene du har, men jeg kan virkelig ikke rettferdiggjøre å bruke mer penger på lyd i år. Må heller bruke pengene på noe fornuftig som mat og drikke.

 

 

 

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Woo Audio 3 eller 6? Vurderer 3en.

Jeg har 3ern, og den fungerer best med hodetelefoner med høy impedans, men låter også greit med senneheiser hd595 på 55 ohm. Grado på 32 ohm fungerer veldig dårlig. Jeg har ikke testa k701 på den, men er ganske skeptisk siden den er mye mer ineffektiv enn hd595. Jeg tror heller woo 6 kommer til og passe bedre ut av de to, siden den har en transformator i utgangstrinnet som konverterer spenning til strøm, noe som gjør at den takler lavere impedanser bedre.

 

Uansett, jeg mener fortsatt du burde se på hybrid.

Lenke til kommentar

K181 er en litt obskur hodetelefon, som nok havner i skyggen av f.eks. de mindre brødrene K81/K518 og mer tradisjonelle modeller som K171/K172. Var en periode nysgjerrig på den selv, men endte opp med K518, K171 og K518 på ny i tre omganger i kategorien "passe bærbar hodetelefon" over ca. fire år.

Mest populært er vel å beskrive den som en større utgave av K81. Antar at lydkvaliteten er god, men "DJ"-betegnelsen er nærmest ensbetydende med mye bass.

 

 

http://www.hardware.no/artikler/seks_hodetelefoner/40114/2

 

http://www.head-fi.org/forum/thread/433318/shootout-82-portable-headphones-reviewed-superlux-hd668b-prodipe-pro-800-added-05-15

(Bla til K181 v.h.a. CTRL+F, søk etter "A2".)

Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva de tilfører som ikke T1 og T5p allerede gjør. Personlig så skal det nok mye til at jeg bruker 5000+ på hodetelefoner myntet på bærbar bruk.

 

Bestilte meg nettopp time hos audiolog for avstøpning av øregangene mine. Siden Triple.fi 10-ene mine tok kvelden så tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på mine første customs. Firmaet 1964 har fått veldig gode skussmål og prisene er langt hyggeligere enn f.eks Ultimate Ears.

 

Litt usikker på hvilken modell og design jeg skal gå for, men disse var utvilsomt veldig stilige;

 

165592_181176561915679_128535227179813_485425_7174200_n.jpg

Lenke til kommentar
Vanskelig å si hva de tilfører som ikke T1 og T5p allerede gjør. Personlig så skal det nok mye til at jeg bruker 5000+ på hodetelefoner myntet på bærbar bruk.

Neivel? T1 er jo ikke sammenliknbart i det hele tatt, da den har en åpen konstruksjon. T70 og T70p ligger dessuten på halvparten av prisen til T1 og T5p, så da havner du glatt under 5000+.

Lenke til kommentar

Vel, jeg hørte om priser liggende på 500 euro, noe som tilsvarer 5000,- når merverdiavgift og fortollingsgebyr har blitt betalt. Jeg trodde forøvrig at T1 var semilukkede. Dersom alt dette er feil, så trekker jeg naturligvis tilbake det jeg sa ovenfor. :)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Woo Audio 3 eller 6? Vurderer 3en.

 

Jeg har eid Woo Audio 6 i 4 måneder nå. Jeg er ikke noe head-fi-ekspert akkurat... men den er da tilsynelatende helt super i kombinasjon med Denon D5000.

Vurderer å oppgradere til bedre rør. Da tenker jeg på Sophia Princess 274B rectifier (150$) og et par med 7N7 drive tubes (105$).

Lenke til kommentar

Merkelig å se at Denon får nesten jumboplass :/

 

Ikke så veldig merkelig synes jeg, da AH-D1100 er et betydelig tilbakesteg i forhold til AH-D1000 hvis man er ute etter litt mer nøytral lyd. Bassen på D1100 er altfor fremtredende, og mellomtonen er ullen i sammenligning. Nå er ikke akkurat AH-D1000 noe spesielt nøytral heller, da den har en markant bass, men bassen er langtifra plagsomt overdreven. Bassen er dessuten rimelig stram og klar. Mellomtonen er også renere. Jeg synes heller ikke at D1100 er like komfortabel å ha på seg som D1000.

Lenke til kommentar

Ok, det var jeg ikke klar over. Har selv ah-d1000, bruker dem til portabelt bruk da dem driftes greit på Desire HDen, og har en veldig behagelig bærekomfort (gjerne ikke når det er varmt).

 

Fikk forøvrig AKG Q701 i posten i dag. De står nå på hodet. Det er mine første "upper class" hodetelefoner. Nå gjenstår det bare å kjøpe forsterker. Har disse tre på tapeten:

 

- Heed CanAmp

- Woo Audio 6

- Schiit Lyr

 

Heed CanAmp er visst den så skal være best, lavest i pris også. En solid state forsterker, men er likevel veldig fristet av rør. Spesielt Schiit Lyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...