Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ikke si noe bastant siden jeg ikke har personlig erfaring med noen av dem, men hvis det er samme pris er det nok like greit å gå for Q701. Pleier som regel å ta høyde for norske priser når jeg skriver på dette forumet og vet at K701 har blitt solgt for veldig mye mindre enn Q701 her til lands. Er ikke lenge siden K701 gikk for under 2000 her til lands, mens Q701 pleier å ligge rundt 3500.

 

Hvis du bor i Oslo anbefaler jeg deg å ta en tur til Stereofil eller Soundgarden å hører på de. Alltid greit med et personlig inntrykk før man kjøper nye hodetelefoner.

 

 

Lenke til kommentar

Ja, skal teste dem ut på Soundgarden. Ser dem ligger ute til 299$+ 60$ i frakt. ca 1980. Klarer en å komme unna moms så har man hodetelefonene for under 2k.

 

Får håpe dette er en oppgradering av Denonen. Oppfølgeren ah-d1100 ble hvert fall slaktet av lyd og bilde.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Tenkte nøytral i form av at de ikke gir all verdens av detaljer. Mulig det var litt feil bruk av ord. Per i dag har jeg kun en nuforce udac til å drifte hodetelefonene, men ser ikke bort i fra at disse blir byttet ut. Jeg ønsker hvert fall hodetelefoner som er et par hakk over de jeg har nå.

Trodde gjerne Q701 passet, da de har mer bass enn K701/702 ?

 

Her går jeg fra en utgått model ah-d1000 til 1200,- til eventuelt Q701 til 3500,- det burde vell være et par hakk opp? Tenkte å følge med på ebay fremover og se om det dukker opp ah-d5000 til en grei pris.

 

Da har du bommet grovt på ordvalg. Greit å lære seg sjargongen før man tar i bruk ordene :p

 

Men med din nye definisjon på nøytral så tror jeg k701/q701 vil være et godt valg. Er veldig fornøyd med mine k701 (som for øvrig kostet 1900 kr for snart et år siden i norge). De gir veldig detaljert og "høyoppløst" lyd, og lyden oppleves som veldig nøytral (nøytral i sin rette betydning). Vet ikke hvordan de fungerer med udac, men min relativt rimelige audio-gd sparrow gjør i hvert fall en god jobb. Vil nok uansett være en veldig god oppgradering fra denon d1000 :)

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å ta med deg forsterkeren din hvis du har mulighet. Er alltid greit å prøvelytte når noe av utstyret er kjent, også finner du fort ut om du trenger en ny forsterker eller ikke. :)

 

---------

 

Noen som har forslag til hodetelefoner til å ha på lesesalen? Sennheiserne og Denonene er for store til at jeg gidder å drasse dem med.. Har vurdert shure 940, men den har ikke kommet til landet enda så vidt jeg vet, vet heller ikke helt hvor stor den faktisk er.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Skal ut og reise om ikke så lenge, og må ha noe lite, og kompakt. Og det samme gjelder på skolen. Synes headset er litt knotete når jeg ikke sitter i mitt eget hus.

Velger derfor ørepropper.

Dog, disse øreproppene må være ear-buds, og ikke in-ears.

 

Noen som har propper og anbefale, hvis dette er riktig tråd og spørre om slikt?

Budjsett på ca. 1000 kroner.

Klipsch Image S4/S4i om du bruker iPhone.

Bruker iPhone, ja, men disse er jo in-ear's.

Har dårlige erfaringer med in-ear's. Ingen jeg har prøvd har passet øret mitt.

Vel, da vil jeg tørre å påstå at du skal slite med å finne propper med god lyd.

 

Det handler om fysiske lover; høyttaler-elementet kommer ikke nærmt nok trommehinnen til at du vil få akseptabelt med bass eller mellomtone for den saks skyld. Samtidig vil det som oftest være store lekkasjer inn fordi det er vanskelig å lage universale propper som skal passe alle ører, dersom de ikke skal inn i øregangen.

 

Så jeg vil heller anbefale deg å prøve å "venne" deg til IEM, rett og slett fordi du vil få mye mer for pengene på den måten, dessuten har jeg ingen tro på at det finnes mennesker med normale ører som ikke kan få de til å passe med litt innsats.

 

Lykke til!

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Da jeg foretrekker hodetelefoner har jeg liten erfaring på området, men i verste fall er det vel muligheter for å kjøpe skumtupper. Tenk den typen hørselsvern man gjerne får gratis på konserter, eventuelt Koss' The Plug, for den som orker å tenke på dem.

 

(Søk "klipsh foam tips", så kan du se etter forslag til hva som passer.)

Endret av Aiki
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg er litt tvilende til In-ears er fordi jeg har prøvd veldig mye forskjellig. Både fra AKG, Sennheiser, og Beats By Dr. Dre øreproppene (forferdelige btw.) Ingen passet. Prøvde også med alle de forskjellige buds'ene som fulgte med, men øregangen min er for liten.

 

Men takk Freebird. Vil nok definitivt sjekke disse proppene ut.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

S4 er den proppen jeg har prøvd med best passform. Myke, fine silikon-buds i flere forskjellige størrelser. Jeg har ikke store øreganger selv, bruker som regel minste størrelse buds, og det måtte noe tilvenning til før IEMs passet.

 

Lykke til uansett! :)

Lenke til kommentar

Har forstått at det finnes ulike programvarer som er innstilt på forhånd, men regnte ikke med at jeg skulle få den i det hele tatt. Det var 5 sekunder igjen så bydde jeg 500, men han fikk den for 490. Litt surt.

Du trenger ikke noe programvare i det hele tatt. Du legger inn maksbudet ditt første gange du byr, og ebay byr automatisk for deg frem til slutt.

 

Det finnes programmer som automatisk legger inn bud 5 sek før slutt, men det er jo bare idotisk - om noen har lagt inn et høyere maksbud på forhånd, gjør det ingen forskjell om du byr fem timer eller fem skunder før auksjonsslutt.

 

Det er ingen grunn til å ikke legge inn maksbud med en gang. For det første slipper du å sitte og følge med på auksjonen og gå glipp av en vare til en pris du ville vært villig til å overby, men ikke minst slipper du å bli fanget av auksjonsfeberen og by langt mer enn du hadde tenkt, lik at du sitter med en vond smak i munnen etterpå, selv om du vant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gikk på en "smell". La inn offer på en ebay butikk på Akg Q701, de var listet til 399$ med frakt, så jeg la inn 360. Så plutselig kom mailen om "offer won..." Satser på dette blir bra :) Håper jeg får dem under momsgrensa.

 

 

Noen som har forsterker anbefalinger? Har sett litt på Schiit Asgard. Husker at en Engelsk har blitt nevnt tidligere. Husker ikke navnet, tor det begynnte på B (?)

Lenke til kommentar

Noen som har forsterker anbefalinger? Har sett litt på Schiit Asgard. Husker at en Engelsk har blitt nevnt tidligere. Husker ikke navnet, tor det begynnte på B (?)

 

 

Burson sin forsterker, Burson HA-160, har fått mye god omtale, ikke minst på bakgrunn av jobben den gjør med bl.a. K701 (og dermed Q701??).

Lenke til kommentar

I motsetning til andre hodetelefoner, så krever AKG K701 en forsterker som kan levere både mye ampere og spenning, så jeg ville sett på en hybridforsterker. Schiit Lyr hadde vært interessant, og du får jo 15 dagers ubetinget angrefrist fra Schiit (blir litt mye i frakt dog). Du kan jo også stikke innom hifiklubben og teste ut Argon HA2.

 

Grattis med nye hodetelefoner forresten :)

Lenke til kommentar

Takk takk :) Har sittet noen timer og pløyet meg gjennom Head-Fi sin headphone amp avdeling. Det er virkelig ekstremt mye å velge melllom :p Har sett meg ut noen til nå:

 

Audio GD Sparrow

 

Matrix M-Stage

 

Schiit Asgard, Valhalla, Lyr

 

Maverick Audio TubeMagic D1 DAC

 

Beresford TC-7520

 

Ikke enkelt dette...

Lenke til kommentar

Noen som har forslag til hodetelefoner til å ha på lesesalen? Sennheiserne og Denonene er for store til at jeg gidder å drasse dem med.. Har vurdert shure 940, men den har ikke kommet til landet enda så vidt jeg vet, vet heller ikke helt hvor stor den faktisk er.

 

 

 

Tror 940 er på samme størrelse som 840, som igjen er like store som SRH440 (øreputene kan byttes om).

 

Jeg har ikke prøvd dem selv, men mulig ATH-ES55 er verdt et forsøk, storebroren ATH-ES7 har i hvertfall fått en del skryt.

 

Nedover i prisskalaen er f.eks. K518DJ/LE, noe som reflekteres i lyden. De er likevel en fin blanding av størrelse, lydkvalitet og pris, med egenskaper som passer greit til bruksområdet. K450 er mindre, men har en lyd som har litt for mye preg av "liten hodetelefon", lydbildet er litt smalt. Eier selv både K450 og K518.

 

(Ellers har jeg sett K430 fått mye skryt for god lyd, mulig at "liten hodetelefon"-syndromet er mindre påtrengende på denne som følge av at frekvensresponsen er mer nøytral.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...