Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Hei, har et problem med mine beyerdynamic dt770 pro.

 

Jeg har ikke mye kunnskap om lyd, så uttrykkene mine er ikke helt der de burde være. Uansett: Lyden i headsetet mitt har begynt å bli litt mer "billig lyd", litt som koss portapro, med tung og dårlig bass. Lyden er på en måte litt "fjern", slik den typisk er på billigere headset. Det er ikke lydkilden som er problemet, har testet på forskjellige PCer, mp3-spillere, CD-spillere, iPoder osv med forskjellige sjangre og oppløsninger på filene.

 

Og forresten. Det er ikke hår inni klokkene, har sjekket dette.

 

Det er godt mulig det bare er psykisk, men jeg er ganske sikker på at dette er reelt. Noen som har noen behjelpelige råd?

Gratulerer, du er nå ett skritt nærmere hodetelefonofil :fun:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-211409

Mener dere at jeg rett og slett synes de er dårligere siden jeg er blitt "for" vant til dem? Og nei, jeg har ikke lyttet mye til andre. Kun beyerdynamicene og litt de hvite drittproppene du får med iPoden når jeg er på skolen.

 

Beklager hvis jeg misforstår, jeg klarer ikke helt å tolke det dere sier.

Lenke til kommentar

Ja, har selv opplevd det. Lyden var finfin i begynnelsen, og nå begynner den å bli kjedelig. Tviler på at det er noe gale med hodetelefonene.

Man begynner å fokusere på lydkvaliteten i større grad. Man prøver å avsløre lyden i tillegg til å lytte på musikken. Da blir man mer kritisk. Finner feil osv.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Ja, har selv opplevd det. Lyden var finfin i begynnelsen, og nå begynner den å bli kjedelig. Tviler på at det er noe gale med hodetelefonene.

Man begynner å fokusere på lydkvaliteten i større grad. Man prøver å avsløre lyden i tillegg til å lytte på musikken. Da blir man mer kritisk. Finner feil osv.

 

: (

 

Det var mye gøyere å være gamle, ukritiske meg.

Lenke til kommentar

Ja, har selv opplevd det. Lyden var finfin i begynnelsen, og nå begynner den å bli kjedelig. Tviler på at det er noe gale med hodetelefonene.

Man begynner å fokusere på lydkvaliteten i større grad. Man prøver å avsløre lyden i tillegg til å lytte på musikken. Da blir man mer kritisk. Finner feil osv.

 

: (

 

Det var mye gøyere å være gamle, ukritiske meg.

 

Neida. Å være kritisk er mye morsommere. Problemet er at å ikke være kritisk er mye billigere.

Lenke til kommentar

Hmm, 6k ca, kan også strekke meg lenger, men helst ikke over 10k. Det skal spares lenge :p Er fullt mulig for meg å importere fra utlandet hvis det trengs.

Rock og metal er det det går mest av, men også en sjelden gang klassisk hvis jeg liker det.

Filmmusikk går det litt i. Går jo også selvsagt en del i spillmusikk, da jeg liker musikk fra spill som wow, aoc og andre spill med avslappende musikk/lydspor :) Det minner meg på at hodetelefonen blir brukt mye til spill.

Jeg trenger ikke å utsette DT990 for intense spilllyder hvis det ikke er anbefalt, da kan jeg heller bytte på det og DT770, da jeg mest sannsynlig kommer til å beholde det.

 

For å være ærlig har jeg aldri i hele mitt liv så vidt jeg vet fått gleden av å høre på rørlyd. Jeg er glad i varm avslappende lyd, så kan jo godt hende rør passer for meg ;)

6k til 10k, er det med hodetelefoner inkludert? Du kan prøve deg på en Little Dot-setup med LD DAC_I og LD MK IV SE forsterker. Den gir gode muligheter til å prøve litt forskjellige rør, og jeg vet av egne erfaringer at Mullard CV4010 er litt mørk. Kan også si at Woo Audio sine forsterkere er gode, sålenge du matcher med passende rør (min woo 3 ble litt for lys med philips jan 6922).

Lenke til kommentar

10k er med hodetelefoner inkludert ja. Får begynne litt smått :p

 

Har sett litt på WooAudio 2 og WA6 Special Edition da de to ligger innenfor budsjettet med hodetelefoner.

 

Testing av rør må vel gå litt over tid, så får jeg se hva jeg finner ut.

Mullard 6V4 NOS til WA2 virker jo som om kanskje vil passe meg litt hvis man skal tro på teksten "Warm, rich texture. Silky smooth tremble. Deep, clean bass. Low noise."

Lenke til kommentar

WA2 og WA6SE er gode forsterkere det, og kommer sikkert til å låte fantastisk med beyerdynamic, men det er ganske uvanlig å starte med high-end. Som regel er det lurere å starte litt mer beskjedent, og finne ut om du liker forandringen. Hvis du liker det, og føler at dette er noe du vil bruke tid og penger på, da kan du begynne å lukte på high-end.

 

Samtidig burde du også investere i en god lydkilde, gjerne en dac fra 7000 kr og oppover, for å utnytte potensialet i en sånn forsterker. Kildematerialet må også være av god kvalitet (godt lydopptak og lydproduksjon) og i lossless. Ellers så er det bortkasta å kjøpe en så dyr forsterker.

Lenke til kommentar

Ser jeg må spare opp en del :D

Tenkte ikke på at det var high-end jeg tittet på, er mer vant til "vanlig" hi-fi :p

DAC er nok ikke så dumt nei. Har lenge hatt planer om å skaffe en DAC til stereo/hjemmekino forsterkeren så det blir mulig å høre på litt musikk fra en laptop. Jeg kan jo likesågodt kjøpe en til begge deler.

 

Takk for alle svar :) Kommer en show-off update en gang i fremtiden tenker jeg (nyttår ish) :D

Lenke til kommentar

Hehe, sett i forhold til høytalere så blir hodetelefoner billigere ja, det er egentlig ganske ekstremt hvor mye lyd du får med hifi-hodetelefoner for en slikk og ingenting (i motsetning til høytalere). I hodetelefonverdenen så ligger grensa mellom mid-end og high-end rundt ca. 1000 dollar (er ihvertfall inntrykket mitt), og WA6SE blir sett på som high-end. :)

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det å spille inn et par hodetelefoner egentlig? Jeg kjøpte et par Sennheiser HD448 for en tid tilbake, men må innrømme jeg har latt de ligge stille da jeg syntes lyden i de var temmelig kjedelig. Nå har jeg innsett at jeg kanskje bør gi dem sjansen de fortjener før jeg avskriver dem helt, tror ikke de er helt spilt inn enda.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det å spille inn et par hodetelefoner egentlig? Jeg kjøpte et par Sennheiser HD448 for en tid tilbake, men må innrømme jeg har latt de ligge stille da jeg syntes lyden i de var temmelig kjedelig. Nå har jeg innsett at jeg kanskje bør gi dem sjansen de fortjener før jeg avskriver dem helt, tror ikke de er helt spilt inn enda.

 

Hva mener du med kjedelig? Sennheiser er kjent for å levere nøytral lyd på mye av sitt utstyr. Noe som mange mener blir kjedelig.

Jeg derimot liker det, og trives godt med flere modeller fra sennheiser pga det lydbildet jeg får.

Lenke til kommentar

Hvilke hodetelefoner vil dere anbefale til kontorbruk? Sitter i et åpent landskap, så lydlekasje er kritisk. Dertil at de ikke er alt for digre (må kunne lett ta dem av og på, ettersom det stadig er folk som absolutt skal forstyrre), er komfortable å ha på seg selv etter noen timers bruk - og ikke minst har god lydkvalitet. Prisklasse ca 2000 kr, men kan sikkert gå høyere dersom det er noen alternativer som skiller seg ut.

Lenke til kommentar

Heisann, skal for første gang investere i noe litt bedre enn de vanlige "gamer" headsettene og har siklet over beyerdynamic DT150, sikkert litt lavt i pris og kvalitet for deres del (hvertfall ut fra hva jeg har lest de siste sidene :p ) men holder for meg inntil videre etter en del testing.

Men det jeg lurte på er hva dere synes om de opp mot konkurrenter i samme prisklasse evt. litt dyrere, vil si et tak på 2000,-

 

Beklager hvis dere ikke liker denne typen forespørsler i denne tråden.

 

Mvh

Kuldesjokk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...