Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Føler jeg er på litt tynn is, men jeg har lest mange lovord om Sennheiser HD-25-1 II, men dette er vel kanskje mer rettet mot studiobruk? :hmm:

 

Her er en brukeromtale på Head-Fi.org: brukeromtale.

 

Sennheiser sine studio-modeller er stort sett meget engasjerende, så du får sjelden en dårlig lytteopplevelse om du bare vil nyte musikken. Tror ikke du gjør noe dumt valg ved å låne ørene dine til HD 25.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med kjedelig? Sennheiser er kjent for å levere nøytral lyd på mye av sitt utstyr. Noe som mange mener blir kjedelig.

Jeg derimot liker det, og trives godt med flere modeller fra sennheiser pga det lydbildet jeg får.

 

Det at Sennheiser er så fordømt nøytrale er en sannhet med modifikasjoner. Har hatt mange Sennheiser opp igjennom årene og ingen av dem var/er nøytrale. De passer hver for sin bruk, og det er det viktigste. Hørselen til folk er jo også forskjellig og endrer seg over tid så den perfekte hodetelefon vil jo alltid være et moving target både psykisk og fysisk :)

Lenke til kommentar

I dag kom det en australsk panservogn rullende og spurte så pent om husly. "Ja, bare føl deg som hjemme du", svarte den hodetelefonofile ... :yes:

 

haha, panservogn ja. Men clean og stilfull da, gratulere :p

 

Tole - Jeg vil påstå at de dyrere modellene ifra sennheiser gjerne er mer nøytrale enn mange andre hodetelefoner i samme sjiktet.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Hei:D

 

Jeg er liksom litt ny i gemet her, men jeg har nettop kjøpt en cowon j3 spiller, drit bra, men mine AKG K450 syntes jeg ikke får frem den gode lyden de er kjent for (ut ifra anmelelser). Så har tenkt å invistere i noen gode hodetelefoner, brukt helgen og prød å lese meg opp litt, men dette ser ut til å være kompliserte greier ;) så da tenkte jeg å spørre noen som har litt peil.

 

Hører mest på klassisk, er trompet geek så noe som får fram sånt bra også (hvis noen har lignende interesser, med solister med orkester o.l) også en del stevie wonder, micheal jacksom, miles davis, storband, (tower of power o.l hvis folk hører på sånt), aretha franklin, Beatles og mye elvis og en del klassiske rock og metal som AC/DC, Iron Maiden, Metalica, Pink Floid, Judas Priest, Deep Purple osv.

 

Skulle gjerne kommet med forslag, men har ikke s mye peiling til tross for at jeg har prøvd å lese meg opp til å forså tingene og kunne begrep og forskjeller på ting. Ligger i prisklassen 5000-9000kr får jo ganske greie hodetelefoner og hodetelefon forsterkere til den prisen som jeg har forstått det. Så hvis noen kunne gi meg en liten pekepinn på noen merker og modeller som kunne passet for meg så hadde det hvert fint. Vet jo om liksom Stennheier, Grado, AKG, Beyerdynamic, Shure... vet ikke om det hjelper, men jeg er ikke helt borte liksom.

 

Takk for all eventuell hjelp ;)

Lenke til kommentar

Etter å ha kost meg med mine LCD-2 i en måneds tid, så vil det være vanskelig å anbefale et annet sett med hodetelefoner. Kombinert med noe a lá Lyr fra Schiit og godt kildemateriell så har man et så og si perfekt utgangspunkt for hjemmekos.

 

Audeze sine hjemmesider

Schiit sine hjemmesider

 

Billig er det ikke (6500,- for LCD-2 og 3000,- for Lyr (dette er inkl. mva og avgifter), men du verden som det låter.

Lenke til kommentar

Da har jeg akkurat kjøpt mitt andre headset. Og det er ikke Koss Porta Pro! Jeg har lekt meg med Klipsch One i noen dager nå, og jeg må si jeg er veldig positivt overrasket! Det eneste jeg har til sammenlikning er Koss sitt Porta Pro, så det er ikke så utrolig høye forventninger det har å leve opp til, men jeg må si det er veldig bra.

 

Klipsch One kostet 1200,- fra Apple Store. Jeg synes det er 1200,- veldig godt brukte penger. Ville ikke bruke en formue på ett headset. Er mere høyttalertypen, men ett brukbart headset er gull verdt!

Lenke til kommentar

Bærbare hodetelefoner er alltids interessant, har du noen lovord å si om komfort o.l.? :)

 

Men hvordan kobler man f.eks mp3/ipod til ampen følger det med kabler eller er det noen man må/bør kjøpe selv ?? Ja da er litt noob;)

 

Om du først skal dra på en hodetelefonforsterker, anbefales det å finne en løsning for å få linjeutgang på MP3-spilleren. For Ipod gjøres dette med et adapter til "hovedpluggen", som deretter kan kobles i forsterkeren. Andre MP3-spillere kan ha andre løsninger, men mange har relativt god kvalitet på hodetelefonutgangen uansett. Volumet reguleres dermed av forsterkeren, og du unngår at lyden passerer gjennom mer enn den må.

 

Ang. kabler er jeg ikke fullstendig overbevist om at kablene må være velsignet av paven for å høres godt ut, men jeg foreslår at du enten lager eller kjøper en solid kabel på noen få centimeter, kabelspaghetti blir det nok av uansett.

 

Det er ikke det at jeg ikke kan bruke penger på en HD-650 men jeg vet ikke om det er lurere å begynne i det små og gå oppover. Men som jeg sa i stad ikke vet jeg ;)

 

Spørsmålet er vel kanskje hvor kresen du er, eventuelt hva du er vant med å høre. Det er, tross alt, ikke noe galt å sikte mot toppen med en gang, men det kan jo godt være at et billigere sett gjør deg like fornøyd. (Etterhvert kommer du til å ha lyst på et sett mindre og lukkede hodetelefoner for å ha god lyd på farten også, og så er sirkuset i gang.)

Endret av Aiki
Lenke til kommentar

Men jeg tenker at poenget er å begynne i det små og gå oppåver så man har noe å sammenligne med, jeg har bare mine AKG k450. Hvis man ikke har noe å sammenligne med så vet man jo egnetlig ikke hvor god lyden er på "top-line" hodetelefoner/forsterker.

Lenke til kommentar

Noen som aner hvor man får tak i Sennheiser 4polet 2.5mm til 3.5mm plugg?

Trenger en kortere kabel enn den som kom med, 3 meter og 6.35mm plugg.

 

 

Regner med hodesettene i HD 500 serien bruker samme kabel. Eier selv et dyrt HD 598 som er det samme som HD 558.

Sier meg at sennheiser ikke er så veldig seriøse av seg.

 

http://www.headfonia.com/sennheisers-new-hd558-and-hd598/3/

Lenke til kommentar

Sennheiser er ikke seriøse?

 

Nå er jeg litt fanboy, kan ikke si annet, men hvordan kom du deg frem til den slutningen?

HD598 er IKKE HD558, ja du kan modde 558 til å bli mer åpen i lydbildet som 598, men blir fortsatt ikke samme hodetelefonen.

Greit om du faktisk leser hva du linker til også. De bruker samme element, men har forskjellig oppbygning av klokkene rundt elementene, som skaper en annen lydfølelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...