Gå til innhold

ang kjøp av fotoutstyr fra USA


Anbefalte innlegg

Skal snart ha meg en ny blits, og tenkte på 430EX, og ser jeg kan spare penger ved å bestille fra USA, og i den sammenheng har jeg et par spørsmål.

 

- Har sett på blitser fra eBAY og B&H til rundt $200-250 +frakt. Kalkulerte frakten på B&H og det kom på $40 med UPS, men må jeg betale toll utenom de $40?

 

- Hvor trygt er det? Kan jeg ha en type garanti? Ville dere bestillt fra B&H eller eBAY?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dvs ca 25% av prisen?
Dersom varens pris overstiger 200kr (omregnet etter Tollvesenets kurser, sjekk toll.no), må du betale mva på både varen og fraktbeløpet. Koster varen 1000 kr, og frakten 100 kr, må du betale mva av 1100kr, altså blir totalprisen 1375 kr. Koster varen 100 kr, og frakten 1000 kr, trenger du ikke betale mva.

 

korrekt. + ett fortollingsgebyr på en ca 80kr?
Spørs hvem som sender. Posten tar vel 150 hvis jeg ikke husker feil.
Lenke til kommentar
Så vis jeg bestiller fra USA, så er det prisen+frakt+toll+mva=den totale prisen?

 

Du betaler ikke toll. Og du må huske på at du betaler mva av frakten også. Og så får du et fortollingsgebyr (misvisende navn når du ikke betaler toll, men det er for mva).

 

Så formelen blir:

Pris+frakt+mva+gebyr= total pris

Lenke til kommentar
Så vis jeg bestiller fra USA, så er det prisen+frakt+toll+mva=den totale prisen?

 

Jeg har bestilt mange ganger fra USA. En god del å spare i disse lave dollar kurs dager.

 

Det du må betale er prisen + frakt + moms (25%)

 

Det er ikke toll på fotoutstyr som nevt her tidligere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar før du har varene fra B&Hphoto, når det er bestilt på en fredag?. Så først etter jeg hadde bestilt,(når jeg kom tilbake til hovedsiden/forsiden) at det er et eller annet med at det ikke betjenes på fredag og lørdag? skjønte ikke helt meldingen som stod der..

Lenke til kommentar
skjønte ikke helt meldingen som stod der..

Er det denne meldingen du fikk opp:

Welcome to B&H Photo!

We are temporarily not accepting orders.

Online ordering will resume at 8:45 PM EDT Saturday.

Ser ut til at de har systemvedlikehold (som må gjøres fra tid til annen) og kommer igang igjen kl 20:45 amerikansk tid (Østkyst) lørdag.

Lenke til kommentar
skjønte ikke helt meldingen som stod der..

Er det denne meldingen du fikk opp:

Welcome to B&H Photo!

We are temporarily not accepting orders.

Online ordering will resume at 8:45 PM EDT Saturday.

Ser ut til at de har systemvedlikehold (som må gjøres fra tid til annen) og kommer igang igjen kl 20:45 amerikansk tid (Østkyst) lørdag.

 

Det er ortodokse jøder som driver butikken. De følger jødiske helligdager, det betyr bl.a. at de er stengt på sabbaten på lørdag (de stenger også for netthandel på helligdager), men til gjengjeld har de åpent søndager. Åpningstidene står forøvrig på websida, link øverst "Hours of operation".

Lenke til kommentar
Ja det er den meldingen jeg tenkte på. Likte ikke helt å se den, ettersom handelen så ut til å ha gått gjennom i nettbutikken. Brukt Visa i handelen, får håpe det ikke blir noe problemer av dette.

 

Det er bare og ta det rolig :)

 

Har handlet mange ganger hos B&H aldri noen problemer.

 

Sannsyneligvis så ligger varene klare til avhenting av Ups.

Når varene har ankommet europa "Køeln/malmø" så går det ca et døgn før du har dem.

 

Du har dem på onsdag hvis alt går greit.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Takk, det høres bra ut. Jeg har ikke handlet på nett fra utlandet før, så er litt skeptisk av meg. Følte at jeg tok en råsjangse da jeg bestilte 2 objektiver derfra.. :!:

 

Du kan ikke forvente god service fra B&H om du tropper opp i butikken deres - de er utrolig arrogante og lite serviceinnstilte - men på nett går det helt fint. jeg bestilte objektiver og stash for ca 30 000,- derfra rett før jul, og fra jeg trykket "bekreft" til varene var i hende tok det 40 timer og 20 minutter. Og det var med billigste fraktalternativ.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...