Gå til innhold

Billige Playstation-spill. [all diskusjon rundt import og butikker forbudt]


Tallyho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da gjorde jeg endelig min første bestilling på vgp.ca og alt var kjempe lett. Hvis det går bra denne gangen så tipper jeg at jeg kommer til å bruke den siden ganske mye. I kommentar feltet skrev jeg "Please mark shipment with Gift" så håper at jeg slepper unna tollen. :yes:

Endret av Haawy
Lenke til kommentar

1. Oppdater førstepost med at playasia har fått forbud mot å sende til europa.

 

2. En liten ulempe med videogamesplus.ca er dyr frakt. Jeg betalte nylig 99$ i "worldwide" frakt for 1.6lbs.

 

3. videogamesplus.ca og en del andre utenlandske sider benytter DHL Express til Norge. Disse kan finne på å komme hjem til deg når du er på jobb og ta med alt til sentralen igjen som skaper mye ekstra tull.

 

Derfor velg alltid delivery adress på jobb eks. Du kan gå inn på DHL.NO og søke opp fraktbrevet og endre leveranseadresse om du ønsker. Jeg gjorde det på min forsendelse i dag.

 

4. Vi burde på laget en liste over hvilke spill som gjør at du ikke får deltatt online med europeiske spillere, kun amerikanske etc, om man kjøper utenfor europa. Var selv ikke klar over dette når jeg bestilte mange spill fra Kanada.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Playasia sender til europa, bare ikke ps3- og psp-produkter. Grunnen til dette er Sony selv, de sørget for nedleggesen av lik-sang.com som ble anmeldt for import av playstation-produkter til europa. Etter dette stoppet play-asia importen av disse playstation-produktene i frykt for å selv bli anmeldt.

Lenke til kommentar
2. En liten ulempe med videogamesplus.ca er dyr frakt. Jeg betalte nylig 99$ i "worldwide" frakt for 1.6lbs.

 

3. videogamesplus.ca og en del andre utenlandske sider benytter DHL Express til Norge. Disse kan finne på å komme hjem til deg når du er på jobb og ta med alt til sentralen igjen som skaper mye ekstra tull.

Frakten ligger vel på 7.49,- CD-en pr. spill (normal størrelse), som (i skrivende stund) er 38 kr. Fra f.eks. discshop i norge betalte jeg 49 kr for å få sendt et spill, og fra absoluttspill.no koster det vel 29.. syns det er verdt de 9 kronene ekstra med tanke på at de sender fra andre siden av kloden...

 

Dessuten har alltid spillene dukket opp i postkassen hjemme hos meg. Er pakken for stor for postkassen vil den seff bli tatt med tilbake som du sier, men siden dette er en tråd om ps3 spill (og de fleste ps3 spill passer fint i en postkasse) ser jeg ikke problemet egentlig.

Lenke til kommentar
2. En liten ulempe med videogamesplus.ca er dyr frakt. Jeg betalte nylig 99$ i "worldwide" frakt for 1.6lbs.

 

3. videogamesplus.ca og en del andre utenlandske sider benytter DHL Express til Norge. Disse kan finne på å komme hjem til deg når du er på jobb og ta med alt til sentralen igjen som skaper mye ekstra tull.

Frakten ligger vel på 7.49,- CD-en pr. spill (normal størrelse), som (i skrivende stund) er 38 kr. Fra f.eks. discshop i norge betalte jeg 49 kr for å få sendt et spill, og fra absoluttspill.no koster det vel 29.. syns det er verdt de 9 kronene ekstra med tanke på at de sender fra andre siden av kloden...

 

Dessuten har alltid spillene dukket opp i postkassen hjemme hos meg. Er pakken for stor for postkassen vil den seff bli tatt med tilbake som du sier, men siden dette er en tråd om ps3 spill (og de fleste ps3 spill passer fint i en postkasse) ser jeg ikke problemet egentlig.

den opprinnelige fraktprisen per 1 spill er billig, men jeg bestilte 8 spill i en sleng. Min pakke blir ant. for stor og det er kun spill og litt smått tilbehør, men syntes det var verdt å nevne.

 

Playasia sender til europa, bare ikke ps3- og psp-produkter. Grunnen til dette er Sony selv, de sørget for nedleggesen av lik-sang.com som ble anmeldt for import av playstation-produkter til europa. Etter dette stoppet play-asia importen av disse playstation-produktene i frykt for å selv bli anmeldt.

Ok, da kan man adde det som kommentar på butikken (ikke ps3 og psp.)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Noen som vet om det mulig å få VGP til å bruke en annen kurer enn DHL på større forsendelser? DHL her i Bergen er så ubrukelige og vil helst ikke ha noe med de å gjøre igjen.

Tror de utelukkende bruker DHL Express på "større" pakker utenlands. Derfor jeg ble litt usikker på dem. Men her gikk det veldig bra. Endret adressen til jobb på DHL.NO og fikk pakken bare etter 2-3 dager fra jeg bestilte, i dag :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Noen som vet om det mulig å få VGP til å bruke en annen kurer enn DHL på større forsendelser? DHL her i Bergen er så ubrukelige og vil helst ikke ha noe med de å gjøre igjen.

 

Lurer på dette jeg også, de klarte faktisk å levere pakken på feil sted... :realmad:

Endret av Haawy
Lenke til kommentar
Noen som vet om det mulig å få VGP til å bruke en annen kurer enn DHL på større forsendelser? DHL her i Bergen er så ubrukelige og vil helst ikke ha noe med de å gjøre igjen.

 

Var da merkelig...har alltid funnet meg

Man kan oppleve andre problemer også. Som at de ofte uten å tenke seg om drar hjem til deg mitt på en skole/arbeidsdag uten å få tak i deg i forkant selv om mobilnummeret ditt står i bestillingen.

 

Det fører til at alt sendes tilbake til DHL sentralen som også kan ta tid og må igjennom flere papirmøller før det går ut igjen og samme feil kan oppstå igjen.

 

En gang ba jeg de sende en bærbar tilbake til leverandør fordi jeg ikke gadd det tullet mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...