Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

 

 

 

Den siste linken/m5 må være importbil. Synd at det ikke skrives i annonsen :)

 

Hvorfor er det relevant om en 1999 er importert eller ei? Du er så langt unna garantier og reklamasjon uansett, og det er jo egentlig det eneste relevante med hvilket land den er kjøpt i.

Dessuten kommer det meste fra Tyskland uansett, hvor billene normalt lever langt bedre liv enn i Norge.

Så du mener det er urelevant for kjøper å vite om en bil er importert eller ikke? Har vært borti mange tullinger som ikke opplyser alt om bilen før man er der å ser på den.

Akkurat hvorvidt den er importert eller ei finner du ut med ett lite klikk. Dette bør uansett være fast rutine sammen med å sjekke pant.

 

Men ja, det er totalt irrelevant for den jevne kjøper så lenge bilen ellers har utstyret du vil ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Denne har jeg sett ligge så syyyyyyykt lenge ute, de som har søkt gang på gang etter E39 vet jo hva jeg snakker om

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51900062&searchclickthrough=true

 

Tror den har ligget minst ett år ute nå, om ikke mer :p

 

Man kan jo få en mer strøken med mindre km.stand til mye lavere pris jo.

 

Daffaq

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55711200&searchclickthrough=true

Den til 300 har jeg siklet på hele uken. Har ønsket meg m5 eller m3 i årevis, tør aldri ta steget :(

 

 

Det er nok ikke noe dumt steg å ta uanZ, jeg har sort 540i og det blir som en lillebror til M5.. man sitter å smiler når man kjører V8er (jeg har hekta da) det er ikke noe annet enn sunt! men til sommeren skal jeg supercharge fra ESS så flytter den seg sikkert litt mer ;)

Lenke til kommentar

 

Det er nok ikke noe dumt steg å ta uanZ, jeg har sort 540i og det blir som en lillebror til M5.. man sitter å smiler når man kjører V8er (jeg har hekta da) det er ikke noe annet enn sunt! men til sommeren skal jeg supercharge fra ESS så flytter den seg sikkert litt mer ;)

Du kan jo vurdere en S62 swap istedet. Importere en M5 delebil, swappe og godkjenne er sikkert like billig/dyrt og greit.

Lenke til kommentar

Den siste linken/m5 må være importbil. Synd at det ikke skrives i annonsen :)

 

Sylindervolum på 5000 liter? hehe

Som flere andre her ser jeg rett og slett ikke hva for en betydning dette skal ha.

 

Man får ikke problemer med varmeappratet eller dynamo, men kulde gjør begge disse mindre effektive og mange biler ment for skandinavia har gjennom tidene blitt levert med kraftigere dynamo som gjør at den leverer mer strøm siden trekket for å starte opp en kald motor er større enn varmere motor. Varmeapparatet er også tilsvarende kraftigere for å kunne levere mer varme når det blir mange minusgrader.

 

Med andre ord - bilen vil leve helt greit, men det vil ofte være tekniske finesser som mangler som skiller en importert bil og en bil ment for det skandinaviske markedet.

Noen biler er det ulikheter på ja, men langt fra alle.

Bilen min er et godt eksempel på en bil uten forskjeller mellom Tyskland og Norge.

Kraftigere dynamo og større bensintank var valgfritt..

Det skal sies at BOS hadde setevarme som standard på alle biler de tok inn, men en velutstyrt E-klasse har gjerne det uansett, dessuten tror jeg ikke man slipper unna det om man velger ventilerte seter.

 

 

Så du mener det er urelevant for kjøper å vite om en bil er importert eller ikke? Har vært borti mange tullinger som ikke opplyser alt om bilen før man er der å ser på den.

Hvorfor skal det ha noen betydning om bilen er importert eller ei?

Og gjør du ikke en skikkelig bakgrunnssjekk av bilen før du ser på den?

Selv sjekker jeg opp utstyrskoder, når den er registrert i Norge, ringer alle tidligere eiere osv FØR jeg ser på bilen.

 

Det er jo såklart mer enn bare dynamo som skiller en skandinavisk modell og europeisk modell, men det er ikke nødvendigvis så mange som tenker på det når man kjøper bil, men for folk med litt mer interesse kan det være nokså relevant å vite om bilen er importert eller ikke.

Det er nok noen forskjeller, men det er nok i dag først og fremst på biler med kaklemotor (dieselmotor).

Mange (alle?) dieselbiler som selges i dag har vel en eller annen form for tilleggsvarme, enten elektrisk eller ved hjelp av en brenner.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det ha noen betydning om bilen er importert eller ei?

Og gjør du ikke en skikkelig bakgrunnssjekk av bilen før du ser på den?

Selv sjekker jeg opp utstyrskoder, når den er registrert i Norge, ringer alle tidligere eiere osv FØR jeg ser på bilen.

 

Eneste gangen jeg kan skjønne at en importbil er uaktuell er vel når tilsvarende biler fortsatt er under garanti.

 

Hva tjener du foresten på å ringe en person som eide en bil for 3 år siden egentlig? Har blitt oppringt av slike selv ved et par anledninger og spørsmålene disse stilte var av slik sort at jeg ikke kunne gi et godt svar eller at jeg ba de spørre nåværende eier om dette..

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Jeg avverget et kjøp en kompis holdt på å gjøre hvor en kollisjonsskadet og rettet bil lå ute uten info om dette. Kompisen min spurte selger om dette etter at jeg fant ut av dette og fikk til svar at bilen hadde hatt et lite uhell, men ikke noe kritisk. Da selger ble spurt hvorfor han mente at en frontkollisjon hvor hele fronten på bilen er byttet samt at bilen er rettet pga rammeskeivhet to ganger, den siste gangen for noen uker siden, så la selger på tlf.

(Vi informerte Finn om dette og noen dager senere var annonsen slettet)

 

tl;dr - skaff dere venner i bilbransjen som kan sjekke historikken på biler

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Problemet er at det ikke er alt venner i bransjen kan finne ut av..

Jeg finner greit ut av det meste som er gjort hos merkeverkstedene (både BMW, Mercedes, Opel, VAG, Ford, Toyota og et par til) har jeg gode kontakter hos.. Men det som gjøres hos uavhengige verksteder kan ofte være vanskelig å finne ut av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hva er galt med det siste bildet? Han viser jo hvordan bilen kan bli med S15-fronten som følger med.

 

Nå har han jo ødelagt bilen med det stygge bodykitet han har satt på.

Lenke til kommentar

Det kan gå fryktelig galt ja. Oppdaget nylig at A6'n min har vært innom "Audi Exclusive" når jeg prøvde å finne ut hvilken interiørfarge jeg har. Skal innrømme at det er jo litt stas å ha en fargekombo ingen andre har, så lenge det er smakfullt gjort.

På min er det en gjennomgående lys brun/mørk beige, både i taktrekk, setebelter, setebeltebraketter, dørtrekk og i det hele tatt, kombinert med matt mørkt treverk i pyntebelistningen/konsoll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...