Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Denne har jeg sett ligge så syyyyyyykt lenge ute, de som har søkt gang på gang etter E39 vet jo hva jeg snakker om

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51900062&searchclickthrough=true

 

Tror den har ligget minst ett år ute nå, om ikke mer :p

 

Man kan jo få en mer strøken med mindre km.stand til mye lavere pris jo.

 

Daffaq

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55711200&searchclickthrough=true

Den til 300 har jeg siklet på hele uken. Har ønsket meg m5 eller m3 i årevis, tør aldri ta steget :(
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Den siste linken/m5 må være importbil. Synd at det ikke skrives i annonsen :)

 

Sylindervolum på 5000 liter? hehe

 

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=UN34952

 

Registrert første gang i Norge 01.12.2014

 

Slagvolum 4941 cm3

 

 

 

Farge: Rød

Antall seter: 5....

...

 

Hva ville du fram til? :p

Lenke til kommentar

Den siste linken/m5 må være importbil. Synd at det ikke skrives i annonsen :)

 

Hvorfor er det relevant om en 1999 er importert eller ei? Du er så langt unna garantier og reklamasjon uansett, og det er jo egentlig det eneste relevante med hvilket land den er kjøpt i.

Dessuten kommer det meste fra Tyskland uansett, hvor billene normalt lever langt bedre liv enn i Norge.

Lenke til kommentar

Det som er relevant er om den har noen form for Skandinavisk pakke/vinteroppgradering som større dynamo, bedre varmeapparat osv.

 

 

Mvh Faller

Ingen av de syv importerte bilene vi har hatt har hatt problemer med varmeapparat eller dynamo.. Nå bor vi riktignok i sørnorge men, utenom rumpegrill kan jeg ikke se noe som skulle mangle. En bil lagd for Tyskland lever veldig greit i oslo eller Trondheim.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man får ikke problemer med varmeappratet eller dynamo, men kulde gjør begge disse mindre effektive og mange biler ment for skandinavia har gjennom tidene blitt levert med kraftigere dynamo som gjør at den leverer mer strøm siden trekket for å starte opp en kald motor er større enn varmere motor. Varmeapparatet er også tilsvarende kraftigere for å kunne levere mer varme når det blir mange minusgrader.

 

Med andre ord - bilen vil leve helt greit, men det vil ofte være tekniske finesser som mangler som skiller en importert bil og en bil ment for det skandinaviske markedet.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

 

Den siste linken/m5 må være importbil. Synd at det ikke skrives i annonsen :)

 

Hvorfor er det relevant om en 1999 er importert eller ei? Du er så langt unna garantier og reklamasjon uansett, og det er jo egentlig det eneste relevante med hvilket land den er kjøpt i.

Dessuten kommer det meste fra Tyskland uansett, hvor billene normalt lever langt bedre liv enn i Norge.

 

 

Så du mener det er urelevant for kjøper å vite om en bil er importert eller ikke? Har vært borti mange tullinger som ikke opplyser alt om bilen før man er der å ser på den.

Lenke til kommentar

Man får ikke problemer med varmeappratet eller dynamo, men kulde gjør begge disse mindre effektive og mange biler ment for skandinavia har gjennom tidene blitt levert med kraftigere dynamo som gjør at den leverer mer strøm siden trekket for å starte opp en kald motor er større enn varmere motor. Varmeapparatet er også tilsvarende kraftigere for å kunne levere mer varme når det blir mange minusgrader.

 

Med andre ord - bilen vil leve helt greit, men det vil ofte være tekniske finesser som mangler som skiller en importert bil og en bil ment for det skandinaviske markedet.

 

 

Mvh Faller

 

Bytte dynamo da?

Lenke til kommentar

Det er jo såklart mer enn bare dynamo som skiller en skandinavisk modell og europeisk modell, men det er ikke nødvendigvis så mange som tenker på det når man kjøper bil, men for folk med litt mer interesse kan det være nokså relevant å vite om bilen er importert eller ikke.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Tror det største problemet er at folk ikke gir fullstendige opplysninger om bilen og da vet du ikke hvor mye det er som er utelatt.

 

"Ehh, ja, jeg har forresten røyka en 20-pakning om dagen i denne bilen fordi ungen hadde diaré den ene gangen, så jeg prøvde å overdøve den lukta som satt igjen, men trodde ikke at det ville være relevant ved salg da. Du fant jo ut av det nå som du satt deg inn, etter å ha kjørt 40 mil hit da! Øøh."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...