toth Skrevet 26. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2014 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47042887&searchclickthrough=true Det interessante med denne er at den ikke har parksensorer. Eller tar jeg heeelt feil? Det ser ikke ut til at den har sensorer eller kamera nei - men hvorfor er det interessant? Det ser ut til å stemme. Med mindre den KUN bruker kamera til det, men det er nok tvilsomt. Jeg tror det er veldig vanlig å ha kamera uten sensorer(jeg har hvertfall kjørt to biler med kamera uten sensorer, og mange med sensor, men aldri noen med begge) - hva skal man med sensorer når man har et kalibrert kamera med hjelpelinjer? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 26. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2014 Interessant i den forstand at jeg syns det er uvanlig med en bil med såpass mye annet utstyr at parksensorer ikke er der. Interessant i seg selv? Vel, det får være opp til øyet som ser Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 26. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2014 hva skal man med sensorer når man har et kalibrert kamera med hjelpelinjer?Man får vel ikke sensorer foran uten å ha sensorer bak? Å ha sensorer foran er for meg like nyttig som bak. Jeg sitter så lavt som det er mulig å gjøre, og da er det ikke alltid like lett å vite hvor man har fronten. Jeg kunne godt klart meg uten kameraet, men jeg synes det er greit å se hvorfor det piper i blant. Når jeg rygger ser jeg langt mer i speil og ut av vinduene enn jeg ser på skjermen. Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2014 hva skal man med sensorer når man har et kalibrert kamera med hjelpelinjer?Man får vel ikke sensorer foran uten å ha sensorer bak? Å ha sensorer foran er for meg like nyttig som bak. Jeg sitter så lavt som det er mulig å gjøre, og da er det ikke alltid like lett å vite hvor man har fronten. Jeg kunne godt klart meg uten kameraet, men jeg synes det er greit å se hvorfor det piper i blant. Når jeg rygger ser jeg langt mer i speil og ut av vinduene enn jeg ser på skjermen. Det er godt mulig det er uvanlig å ha sensorer bare foran og ikke bak, men det er definitivt ikke en teknisk vanskelighet, så jeg vil absolutt tro man kan få levert det - og kamera bak+sensor foran fremstår for meg som en ganske naturlig kombo man burde kunne bestille. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 27. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2014 Hvis du mener at man kan bestille det i dag fordi det er teknisk enkelt å ta bort sensorene foran, da tar du selvfølgelig feil. En slik spesialbestilling vil naturligvis koste mer penger, og hvem er vel villig til å betale mer for mindre utstyr? Hvis du derimot mener at produsentene burde kunne tilby denne kombinasjonen, så ja, absolutt. Jeg tror riktignok ikke det kommer til å bli vanlig, og jeg tror veldig få ønsker å spare noen skarve hundrelapper på å droppe sensorene bak. Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2014 Det er riktig at dette stort sett kommer som utstyrspakker man ikke nødvendigvis kan splitte, men en fornuftig forhandler eller kløktig kjøper kan jo løse det ganske lett. Alle originaldeler kan bestilles separat, utenom sånne pakker. Jeg tenkte egentlig uansett ikke sensor foran og ingenting bak var så naturlig, men kamera bak med sensor foran finner jeg veldig naturlig. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 28. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2014 Og så har du programvare i bilen som sikkert må spesialtilpasses. I min bil piper det i tillegg til at man ser på skjerm hvor nærme man er. Hvis sensorene bak skulle bli fjernet ville jeg fått feilmelding. Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2014 Kommer kanskje an på produsent, men vet hvertfall at i vagcom (VW, Audi, skoda) vil det være problemfritt å programmere hjernen til de sensorene man faktisk har. Din bils hjerne vet den skal ha sensorer bak, så den vil selvsagt reagere hvis de ikke er der. Finner du derimot en laptop og forteller hjernen at disse er fjernet skal det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 30. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2014 Fast & furious.. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 1. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2014 Strøken OpelVectra tilsalgs! http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49370629&searchclickthrough=true Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 2. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2014 Bilen er ikke godkjent salge med mengla lap,,,,Besvære ikke på E-Post Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2014 Hjuldrift: Forhjulsdrift Peiling på bilen sin han der. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2014 (endret) Variant 2.0 veldig billig bil Den var ny for meg, kanskje noen av BMW-nerdene her kan bidra med chassiskoder og den slags. Endret 4. juli 2014 av Isbilen Lenke til kommentar
Faller Skrevet 4. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2014 Basert på frontlyktene og panseret kan man se at det er en BMW 5-serie E34. Men gud for en annonse! Mvh Faller Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2014 Jeg kan nesten kjenne fiselukta gjennom skjermen av å se på interiørbildet. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 4. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2014 Er det alufolie som er brukt på bakfangeren? Eller kanskje gaffateip? Lenke til kommentar
Woods Skrevet 4. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2014 Jeg har ALDRI forstått meg på denne type styling, og det er ikke få av de heller. Bilen ser helt jævlig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå