Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47042887&searchclickthrough=true

 

Det interessante med denne er at den ikke har parksensorer. Eller tar jeg heeelt feil?

Det ser ikke ut til at den har sensorer eller kamera nei - men hvorfor er det interessant? :huh:

 

Det ser ut til å stemme. Med mindre den KUN bruker kamera til det, men det er nok tvilsomt.

Jeg tror det er veldig vanlig å ha kamera uten sensorer(jeg har hvertfall kjørt to biler med kamera uten sensorer, og mange med sensor, men aldri noen med begge) - hva skal man med sensorer når man har et kalibrert kamera med hjelpelinjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva skal man med sensorer når man har et kalibrert kamera med hjelpelinjer?

Man får vel ikke sensorer foran uten å ha sensorer bak? Å ha sensorer foran er for meg like nyttig som bak. Jeg sitter så lavt som det er mulig å gjøre, og da er det ikke alltid like lett å vite hvor man har fronten. Jeg kunne godt klart meg uten kameraet, men jeg synes det er greit å se hvorfor det piper i blant. Når jeg rygger ser jeg langt mer i speil og ut av vinduene enn jeg ser på skjermen.
Lenke til kommentar

 

hva skal man med sensorer når man har et kalibrert kamera med hjelpelinjer?

Man får vel ikke sensorer foran uten å ha sensorer bak? Å ha sensorer foran er for meg like nyttig som bak. Jeg sitter så lavt som det er mulig å gjøre, og da er det ikke alltid like lett å vite hvor man har fronten. Jeg kunne godt klart meg uten kameraet, men jeg synes det er greit å se hvorfor det piper i blant. Når jeg rygger ser jeg langt mer i speil og ut av vinduene enn jeg ser på skjermen.

 

Det er godt mulig det er uvanlig å ha sensorer bare foran og ikke bak, men det er definitivt ikke en teknisk vanskelighet, så jeg vil absolutt tro man kan få levert det - og kamera bak+sensor foran fremstår for meg som en ganske naturlig kombo man burde kunne bestille.

Lenke til kommentar

Hvis du mener at man kan bestille det i dag fordi det er teknisk enkelt å ta bort sensorene foran, da tar du selvfølgelig feil. En slik spesialbestilling vil naturligvis koste mer penger, og hvem er vel villig til å betale mer for mindre utstyr?

 

Hvis du derimot mener at produsentene burde kunne tilby denne kombinasjonen, så ja, absolutt. Jeg tror riktignok ikke det kommer til å bli vanlig, og jeg tror veldig få ønsker å spare noen skarve hundrelapper på å droppe sensorene bak.

Lenke til kommentar

Det er riktig at dette stort sett kommer som utstyrspakker man ikke nødvendigvis kan splitte, men en fornuftig forhandler eller kløktig kjøper kan jo løse det ganske lett. Alle originaldeler kan bestilles separat, utenom sånne pakker.

 

Jeg tenkte egentlig uansett ikke sensor foran og ingenting bak var så naturlig, men kamera bak med sensor foran finner jeg veldig naturlig.

Lenke til kommentar

Kommer kanskje an på produsent, men vet hvertfall at i vagcom (VW, Audi, skoda) vil det være problemfritt å programmere hjernen til de sensorene man faktisk har. Din bils hjerne vet den skal ha sensorer bak, så den vil selvsagt reagere hvis de ikke er der. Finner du derimot en laptop og forteller hjernen at disse er fjernet skal det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...