Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

En nettbutikk registrert i UK selger nye kameraer sykt billig på finn. Bla Canon 5d mark III til 12000kr

Det er ikke langt unna halv pris. Firmaet heter GBShop. Finn-kode: 47908153.

Er dette for godt til å være sant? Noen som har erfaring med dette firmaet?

 

Nettsiden er bare 77 dager gammel og det er ikke klart hvor i verden den er satt opp, jeg hadde vært skeptisk...

 

kilde: http://www.scamadviser.com/check-website/gbshoponline.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som flere nevner i tråden på Foto.no, er dette rein svindel....merkelig at ikke slikt blir fjernet fort på FINN. En av grunnene til at jeg ikke handler der, bruker heller bruktmarkedet på dotten, der blir slikt raskt luket ut.

Det er en grunn for at svindlere legger ut annonser i helgene, da er det få ansatte som tar tak i denne type problemer.

Grunnen for at det er meget lite med svindlere på foto.no er at det er et lite bruktmarked i forholdt til finn.no. og er ganske gjennomsiktelig.

 

Jeg har mange ganger tipset finn.no angående svindel og denne type annonser blir satt passiv ganske fort, men om kvelden/helg kan det ta et par timer.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

"Møkka objektiv" til salgs:

 

 

Industar 69, 28mm F=2,8, M39-skrufatning.OK tilstand.

Et skikkelig møkka objektiv made in Russia.Elendig bildekvalitet.

Kan brukes på Leica M, Olympus/Panasonic m4/3,Fuji X,Sony Nex,etc.

Egnet mest til Lomography

 

 

Han er i det minste ærlig :)

 

https://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=220522

Jeg hadde nok skrevet "det perfekte objektivet til Lomofotografering" istedenfor "møkka objektiv" :)

Lenke til kommentar

Når man ikke får solgt til 21.000,-, da hever man bare prisen til 22.900,-!

 

Litt merkelig, spør du meg...

 

Han har prøvd å selge denne siden 30.okt 2013, men han skjønner ikke at etter Nikkor 58mm f/1.4 som er mye bedre kom, blir det kanskje ikke så lett å selge denne gamle litt slitte traveren for 22.900,- :hm:

Dette objektivet er et samleobjekt som har høye priser ellers også. Ikke noe spesielt med den prisen, selv om jeg ikke ville giddet å betale så mye selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette objektivet er et samleobjekt som har høye priser ellers også. Ikke noe spesielt med den prisen, selv om jeg ikke ville giddet å betale så mye selv.

 

 

Etter bildet å dømme, er ikke dette konkrete eksemplaret et samleobjekt, men et bruksobjektiv.

Og som sådan vil den nye 58mm f/1.4 gjøre en mye bedre jobb til en (ny)pris av 15.000,-

Ergo er 22.900,- en tanke for mye forlangt.

Hadde det vært et godt kjøp, ville den vel vært solgt nå etter nesten ett år og 10 annonser...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Etter bildet å dømme, er ikke dette konkrete eksemplaret et samleobjekt, men et bruksobjektiv.

Og som sådan vil den nye 58mm f/1.4 gjøre en mye bedre jobb til en (ny)pris av 15.000,-

Ergo er 22.900,- en tanke for mye forlangt.

Hadde det vært et godt kjøp, ville den vel vært solgt nå etter nesten ett år og 10 annonser...?

 

Skal ikke være kategorisk overfor akkurat dette enkelteksemplaret, men objektivet er i alle fall ettertraktet. Ikke først og fremst for å ha det på hylla, men for bruk. Det er ikke fullstendig erstattet av 58 f/1.4, siden disse ikke tegner likt, spesielt ikke ved åpen blender (og da mener jeg utover det faktum at de ikke har samme maksblender). Godt mulig at markedet nå har funnet at prisen på gamle-Noct'en har blitt vel høy, men prisen ligger generelt rundt der i øyeblikket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...