Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

La ut en Canon 7D på finn.no. Etter kort tid får jeg en melding fra en fyr som utvikler seg til følgende samtale:

 

Finn-bruker: snur bildet på skjermen når du vender på kamera?

Jeg: Hei! Bilder som er tatt i høydeformat (portrettformat) blir vist rotert ved avspilling ja, om det er det du mener?

Finn-bruker: ikke akkuratdet jeg tenkte, men om det som er på skjermen snur seg automatist når du snur på kamera

Jeg: Hei, nei, det gjør det nok ikke. Strengt tatt har jeg aldri vært borti eller hørt om noe speilreflekskamera eller systemkamera som fungerer slik?

Finn-bruker: Det gjør Pentax, og det er veldi greit når du fotograferer og snur og vender på kamera.

Finn-bruker (sender enda en e-post for dette): alt snur seg på skjermen som på en mobil

Jeg: Ok, da lærte jeg noe nytt i dag også:-)

Finn-bruker: Synes vi gjør det hver dag egentlig

 

...og der slutter historien - usikker på om han i det hele tatt var interessert i å kjøpe...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

La ut en Canon 7D på finn.no. Etter kort tid får jeg en melding fra en fyr som utvikler seg til følgende samtale:

 

Finn-bruker: snur bildet på skjermen når du vender på kamera?

Jeg: Hei! Bilder som er tatt i høydeformat (portrettformat) blir vist rotert ved avspilling ja, om det er det du mener?

Finn-bruker: ikke akkuratdet jeg tenkte, men om det som er på skjermen snur seg automatist når du snur på kamera

Jeg: Hei, nei, det gjør det nok ikke. Strengt tatt har jeg aldri vært borti eller hørt om noe speilreflekskamera eller systemkamera som fungerer slik?

Finn-bruker: Det gjør Pentax, og det er veldi greit når du fotograferer og snur og vender på kamera.

Finn-bruker (sender enda en e-post for dette): alt snur seg på skjermen som på en mobil

Jeg: Ok, da lærte jeg noe nytt i dag også:-)

Finn-bruker: Synes vi gjør det hver dag egentlig

 

...og der slutter historien - usikker på om han i det hele tatt var interessert i å kjøpe...

Kan det tenkes at h*n mente at når man bruker skjermen som søker, enten ved filming eller fotografering, og da snur på kameraet så snur også bildet seg? Et utrolig dumt spørsmål, er jeg enig i.. men jeg tror du misforsto den potensielle kjøperen. H*n mente ved opptak mens du svarte hvordan det er etter opptak.

Lenke til kommentar

Be ham se gjennom den optiske søkeren, der er søkerbildet alltid i riktig retning samme hvordan han snur og vender på kamera! Helt trinnløst og naturlig! Blir ikke bedre enn det!

 

Det er utrolig mye dumt folk kontakter deg om når man har en annonse inne, som: "Jeg så samme type kamera her for noen måneder siden til 2 kroner mindre!"

 

Ok, tusen takk for tipset :mellow:

Lenke til kommentar

Be ham se gjennom den optiske søkeren, der er søkerbildet alltid i riktig retning samme hvordan han snur og vender på kamera! Helt trinnløst og naturlig! Blir ikke bedre enn det!

 

Det er utrolig mye dumt folk kontakter deg om når man har en annonse inne, som: "Jeg så samme type kamera her for noen måneder siden til 2 kroner mindre!"

 

Ok, tusen takk for tipset :mellow:

 

Sant...

 

For en stund siden fikk jeg en som mente at jeg burde sette ned prisen på objektivet jeg solgte fordi han kunne få et helt annet objektiv billigere..

 

Okai, men det er et annet objektiv :blink:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nja, har stativet allerede...en stødig, liten favorittjævel fra Manfrotto, men fisheye....??? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg tror den brukeren var på bærtur, men bare for å ha sagt det, Pentax har en ganske unik måte å snu og vende bildet på i takt med kameraet, som ingen andre har. Det er en horisont-balanserende bildestabilisator. Siden stabiliseringen er sensorbasert finnes det mulighet for å rotere sensoren for å unngå skjeve horisonter. Rotasjonen er maksimalt 2 grader fra horisontalt i begge rotasjonsretninger. Ingen andre kamera eller objektiver har dette så vidt jeg vet. Men nok avsporing, jeg tviler på det var dette finnbrukeren tenkte på.

Lenke til kommentar

 

Nja, har stativet allerede...en stødig, liten favorittjævel fra Manfrotto, men fisheye....??? :hmm:

 

Ler da har du ialllefall spart de 69,- kronene - da gjenstår bare objektivet !

Lenke til kommentar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...