Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert kona som har kjøpt og trodd det var Pentax og nå prøver han bare å bli kvitt den. :p

Typisk "lurt-på-syden-ferie-kamera" :)

 

Det verste er at de ofte koster mer enn kamera med tilsynelatende samme spesifikasjoner i Norge, og er ekstremt mye dårligere. En bekjent hadde kjøpt et Pentarax kamera på Syden-ferie. Det var 14 megapixler (fant ut at det var interpolert fra 4 eller noe sånt), 3,5" LCD skjerm med den latterligste oppløsningen jeg noen gang har sett og trykte man ned utløseren for å ta bilde, så tok det vel 5-6 sekunder før fokus var "stilt" og kameraet tok "bilde". Resultatet var en guloransje masse med piksler som med litt godvilje kunne se ut som det du faktisk forsøkte å ta bilde av. I følge selgeren var det et toppkamera med fantastisk bildekvalitet.

 

Prisen? 3500 kroner :w00t:

 

Det dårligste kamerakjøpet jeg noen gang har gjort, var 2000 kroner for et 2 megapiksler (interpolert til 3) Mustek kamera rundt ca. år 2000. Var nysgjerrig på dette nye digitale greiene. Fulgte til og med med et 8MB CF-kort. Innendørs var det ubrukelig, men utendørs tok det faktisk helt ok bilder i forhold til datidens standard. Men selv bildekvaliteten innendørs var latterlig mye bedre enn min bekjents Pentarax kamera... som jeg for øvrig bare anbefalte henne å kaste.

Lenke til kommentar

Lefdal selger Nikon D3200, med samme sensor som flaggskipet D4... Javel ja...

Er det Lefdal selv som påstår det?

 

Ja, i tilbuds"avisen".

 

post-29613-0-79148900-1340457287_thumb.png

Nok et bevis på at man ikke bør kjøpe foto på elektrokjedene :)

 

Vil påstå at det er litt forskjell på de to sensorene... én ting er at D4 er fullformat, mens D3200 er crop-format, men det har tydeligvis ikke de ansvarlige for fotoavdelingen på Lefdal hørt noe om... eller så aner de ikke forskjellen på sensor og prosessor. Jeg vet ikke helt hva som er verst jeg :)

Lenke til kommentar

Lefdal selger Nikon D3200, med samme sensor som flaggskipet D4... Javel ja...

Er det Lefdal selv som påstår det?

 

Ja, i tilbuds"avisen".

 

post-29613-0-79148900-1340457287_thumb.png

Nok et bevis på at man ikke bør kjøpe foto på elektrokjedene :)

 

Vil påstå at det er litt forskjell på de to sensorene... én ting er at D4 er fullformat, mens D3200 er crop-format, men det har tydeligvis ikke de ansvarlige for fotoavdelingen på Lefdal hørt noe om... eller så aner de ikke forskjellen på sensor og prosessor. Jeg vet ikke helt hva som er verst jeg :)

 

Ozone har rett - det det står i annonsen er strengt tatt at det er samme bildeprosessor, noe som nok kan finne på å være riktig - bare ikke spesielt interessant eller viktig. Men det vet jo dessverre ikke folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...