Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Konstantere igjen at det er et hunkjønn som selger :)

Ser da ikke sånn ut her?

 

Ups, mente hunkjønn gatenavn :p

 

Blingset litt der ja.

 

 

Kanskje det er veien som selger.

 

Min erfaringer er at idioti er kjønnsnøytralt; men ofte tilstede på Finn ...

 

Min mening om observasjoner om at noe er typisk for M/K; er at de er ofte farget av ens forutinntatthet, slik at man ser bare tilfellene som bekrefter fordommene, og overser tilfellene som motbeviser påstanden.

 

Det var en diskusjon her for et par år siden angående det at det var en overvekt at kvinnelig selgere som overpriset fotoprodukter, tror ikke det var pga. idioti heller ukyndighet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at dette ikke er et kupp er vel Luringer og rariteter på bruktmarkedet-tråden mer riktig for denne?

 

Jeg viste faktisk ikke at den tråden fantes, syntes bare det var så latterlig at jeg måtte dele den med dere. :)

 

 

Har postet i den tråden nå, moderator kan gjerne slette disse to innleggene i denne tråden. :)

 

Og nå ble alt rart her...

Endret av Extremer
Lenke til kommentar

Dette har jo akkurat vært på verksted, så da er det jo teknisk sett nytt i følge eier. Da er det vel dette Olympus E-450 fra 2009 verd Kr. 3.500,- da. Synes ikke det nei, Elkjøp solgte disse på tilbud for Kr. 2.500,- Hun står for frakten da, så noe positivt er det jo:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35885733

 

Hadde nå heller kjøpt dette nytt for en litt billigere pris, og fått med litt stasj til lek og moro i sommervarmen: http://www.siba.no/products/product.aspx?ID=10599191

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

For det var jo "kjempekupp". D300 er såpass utdatert at den ikke er verdt 6.000 lengre. Solgt min helt strøkne D300 (=som ny) for 8000 for 3+ år siden; som da var ca markedsverdi).

 

Kjøp av brukt D700 er et langt bedre kupp; eventuelt D3 (som har gibort pris om dagens om man ser på hva man får).

Endret av TGB
Lenke til kommentar
For det var jo "kjempekupp". D300 er såpass utdatert at den ikke er verdt 6.000 lengre.

 

Hehe, vi er i "Luringer"- tråden nå :wee:

Går i surr av og til selv!

Jepp, beviser bare at verden er full av luringer. Samme som de som bød et par 1000-lapper for D3 nylig, så luringer finnes på begge sider :)

Lenke til kommentar

Han som selger D3 med 270.000 exp. har også et 70-300 4-5,6 G objektiv også til 1800,-, dette selges nytt på Adorama for under en tusenlapp.

 

Med tanke på at TGB ble bydd et par tusenlapper for sitt D3 som var en del mindre brukt, så kanskje jeg skulle by han en tusing.

En del mindre? 66.000 eksponeringer hadde mitt (var veldig mye backup-kamera). Samt det hadde bufferoppgradering (som en del kontaktet meg med påstand om at bufferoppgradering var gratis fra Nikon - mystisk at jeg ble fakturert 4325 for jobben da men....).

 

By gjerne 1000, maks provoserende :-)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Det var egentlig ment som ironi når jeg sa en del mindre exponeringer. Stor forskjell på 66000 og 270500 ja.

 

Han har jo solgt 2 D700 med litt mer normal bruk for hendholdsvis 9500 og 10000. På D3 så synes jeg han bommer litt på pris. Vanskelig å prisette, men om jeg skulle vurdert det så kanskje 5000. 1000 må vel sies å være litt provoserende ja, så jeg tror jeg drøyer den.

 

Stavanger foto skal ha 16000 for et D3S med 168000 exp. synes det er nok også jeg. Jeg ga nylig 20000 for et D3S med 60000 exp. og et ekstra batteri.

 

Ellers så er jeg enig i at det har vært mange fristende tilbud på D3X om dagen, men nå er det jo et kamera som heter D800 som har slått ihjel prisen på D3X.

Lenke til kommentar

D3x er fortsatt et ekstremt bra kamera. Samt det er d3 serien, og ikke disse amputerte d800 greiene. D800 har uten tvil magisk sensor da, men ser virkelig frem til d4x. Spørsmålet er om det noensinne kommer noe d4x, siden d3x var et gigantisk minusprosjekt for Nikon har jeg hørt rykter om.

 

Edit

At d3x prosjektet gikk i minus er også en sterk medvirkende årsak til at det nye høyoppløsningskamera ble i d700-pakning.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...