Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Carspotting - Sett noe flott i det siste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riktignok ikke på veien, men en av de første Alfa Romeo Giuliaene i landet:

 

Virkelig en nydelig sak. Sto flere av de utstilt på Alfa Romeo-fabrikken. Veldig lekker bil!

Ser startprisen på den billigste modellen med diesel og manuell starter på ca. 390 000. Lurer på hvordan salget vil gå her i Norge, men håper denne kan ta Alfa et steg videre :)

Lenke til kommentar

Virkelig en nydelig sak. Sto flere av de utstilt på Alfa Romeo-fabrikken. Veldig lekker bil!

Ser startprisen på den billigste modellen med diesel og manuell starter på ca. 390 000. Lurer på hvordan salget vil gå her i Norge, men håper denne kan ta Alfa et steg videre :)

Den er litt mindre enn jeg hadde sett for meg, men den er absolutt nydelig! :love:

 

Dette var 2.2 JTDM 180hk manuell, med en startpris på 420 000 kr (575 000 kr inkludert ekstrautstyr). Personlig hadde jeg nok ventet på 200hk bensin (aller helst 280hk men den er ubekreftet), eller doblet huslånet og slått til med 500hk!

Lenke til kommentar

 

 

 

Telles dette som en slags halvspot? Hater folk som "bor" i venstre felt og ikke slipper meg forbi..

http://www.dinside.no/928516/raceklar-mercedes-sls-amg-black-series

 

Var vel han her som passerte.

 

Hvis han har kjøpt seg en annen SLS AMG i tillegg kan det hende det er han.

 

Syns det liknet jeg da. På både front, detaljer, felg og farge på bremsecaliperen.

 

Den er ikke så veldig ulik, men med et øye for detaljer ser man fort at frontfangeren er helt feil for en black series.

Lenke til kommentar

Virkelig en nydelig sak. Sto flere av de utstilt på Alfa Romeo-fabrikken. Veldig lekker bil!

Ser startprisen på den billigste modellen med diesel og manuell starter på ca. 390 000. Lurer på hvordan salget vil gå her i Norge, men håper denne kan ta Alfa et steg videre :)

Om den nye importøren får fart på forhandlerne, kan det jo være muligheter for at AR kan få litt salg på Giulia. Men se på Jaguar XE, en bil som burde ha gode forutsetninger for å kunne konkurrere i denne klassen - kun solgt 71 biler så langt i år (til sammenligning: 3-serie: 864; C-klasse: 1101; A4: 954).

 

Verken AR eller Jaguar har indikert stasjonsvogn-utgaver for sine kompaktmodeller (Jaguar har vel for så vidt utelukket det), men det er ikke så viktig i dette segmentet som mange kanskje tror (fordeling sedan/stv: 3-serie: 59/41; C-klasse: 30/63*; A4: 15/85).

 

*: C-klasse inkluderer også coupe (6 prosent) og cabriolet (0,2 prosent).

Lenke til kommentar

 

Virkelig en nydelig sak. Sto flere av de utstilt på Alfa Romeo-fabrikken. Veldig lekker bil!

Ser startprisen på den billigste modellen med diesel og manuell starter på ca. 390 000. Lurer på hvordan salget vil gå her i Norge, men håper denne kan ta Alfa et steg videre :)

Om den nye importøren får fart på forhandlerne, kan det jo være muligheter for at AR kan få litt salg på Giulia. Men se på Jaguar XE, en bil som burde ha gode forutsetninger for å kunne konkurrere i denne klassen - kun solgt 71 biler så langt i år (til sammenligning: 3-serie: 864; C-klasse: 1101; A4: 954).

 

Verken AR eller Jaguar har indikert stasjonsvogn-utgaver for sine kompaktmodeller (Jaguar har vel for så vidt utelukket det), men det er ikke så viktig i dette segmentet som mange kanskje tror (fordeling sedan/stv: 3-serie: 59/41; C-klasse: 30/63*; A4: 15/85).

 

*: C-klasse inkluderer også coupe (6 prosent) og cabriolet (0,2 prosent).

 

Ser helt klart samme mønsteret med flere andre merker. Alfa Romeo faller nok bort fra manges lister i frykten for mye vedlikehold, mye problemer, og generelt det dårlige ryktet Alfa Romeo har (har hatt). Men håper virkelig de kan heve seg og dytte ut flere flotte biler de kommende årene. Giulia får i hvert fall veldig mye god omtale allerede. 

Opel vil jeg si er et merke som faller i mellom stolene. De priser seg for høyt og gjør at de faller nesten bortpå prisene BMW og Volkswagen vil ha for sine modeller (til og med Audi?). "Så klart" går da folk for BMW'en eller VW'en. Alfa må få bort ryktet og prise seg riktig, noe jeg tror de har gjort med Giulia. Den ser i hvert fall veldig eksklusiv ut, og ser ut til at man får mye kvalitet selv i basis-modellene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...