Gå til innhold

K-Soft tapte igjen


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...
  • 1 år senere...

Fikk nettopp spam fra dette firmaet. Hvor rapporter man inn dette?

 

Dette program har vi solgt til mange kjente firmaer, slik som Tine og Raufoss. (De store vet ofte at kalkyler er viktige.) Men også mengder av småbedrifter har brukt Kalkyl 2000 til å øke fortjenesten og det er nå Norges markedsledende kalkyleprogram.

 

lol

Lenke til kommentar

Det jeg synes var mest provoserende da jeg pleide å få disse epostene var at de skrev i selve eposten at jeg fikk den fordi jeg hadde sagt jeg ønsket det. For noe bullshit. Da fikk jeg den også på privat epost.

 

Om man får "spam" på en post@firma adresse, så ser jeg ikke noe stort problem i det, men da bør de i det minste ikke lyve om at man får den fordi man har ønsket det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Om man får "spam" på en post@firma adresse, så ser jeg ikke noe stort problem i det, men da bør de i det minste ikke lyve om at man får den fordi man har ønsket det.

post@firma etc, de som er oppgitt som hoved kontakt epost kan de lovlig sendes reklame til uten at du ber om :(

 

Men ikke direkte til ansatte eller avdelinger.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Gammel tråd, men morsomt å følge med på hva K-soft driver på med.

Fikk en spammail i dag igjen, de sender tydeligvis ut spam manuelt fra en pc i Sverige.

 

Her er litt info fra mailheader:

X-SENDER-IP: [212.105.110.66]

X-LISTENER: [smtp.telenor.se]

X-IronPort-Anti-Spam-Filtered: true

X-IronPort-Anti-Spam-Result: AloEAAimr07UaW5CgWdsb2JhbABDgk2CKoNwngWBR4EFIgEBFiYlgX4eJiUkDxABAQEiAgQFEAEOSQcCh3wGlGWNcoUHjH2HboEUBI5miEWCMIwU

X-IronPort-AV: E=Sophos;i="4.69,437,1315173600";

d="jpg'145?scan'145,208,217,145";a="505274087"

Received: from unknown (HELO KONTOR2PC2-HP.local) ([212.105.110.66])

by iph2.telenor.se with ESMTP; 01 Nov 2011 09:00:12 +0100

 

 

Ripe:

 

person: <navn fjernet> address: K-Soft Norge ASaddress: Postboks 188address: 3166 Tolvsrodaddress: Norwayphone: <telefonnummer fjernet> e-mail: [email protected]: OK764-RIPEmnt-by: AS8434-MNT

changed: [email protected] 20060428source: RIPE

 

Ser ut som de sender fra en pc for meg. Blir morsomt å se når jeg rapporterer dette til Telenor i Sverige, om abuse avdelingen faktisk gjør noe.

 

 

 

## navn og telefonnummer til en person er redigert bort fra posten av ilpostino. reaksjoner tas som vanlig på PM ##

Endret av ilpostino waits for Alice
Lenke til kommentar

Imponerende. Virkelig imponerende om noen fortsatt betaler ett øre til slike firma. Jeg trodde både k-soft og tilsvarende firma sine metoder etter hvert var godt nok kjent til at man greit vet å plassere all post fra dem i sylinderarkivet.

 

Dessuten blir jeg nysgjerrig på årsak til at en moderator ønsker å beskytte navn og telefonnummer til en spamutsender, som altså frivillig benytter sitt navn etc ved utsendelse. Personopplysningsloven er tilgjengelig på nett (lovdata).

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jøsseball! I dag sendte K-Soft spammail til oss i f32.no! Et under at det selskapet fremdeles eksisterer, men for oss som kjenner til dem er det i det minste stor humor i mailen de sendte. Se f.eks her:

 

post-29613-0-27529500-1438793738.png

 

Attevar?

 

 

Dere har mottatt denne mail siden dere har valgt å være en del av vår mailingliste, noe vi setter stor pris på.

 

Umm, redd jeg må skuffe dere her, K-Soft...

post-29613-0-27529500-1438793738_thumb.png

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv hatt fingrene på programvare fra K-soft på jobb på et tidspunkt faktisk ... Jeg kjente ikke til firmaet da, men det var et par småting jeg reagerte på, inkludert reklamen vi fikk på fax. Men det gjør det bare ekstra morsomt å lese om alt bråket fra fyren som driver K-soft :D

 

Anbefaler alle å kikke på hjemmesiden: http://www.k-soft.no/ LOL

 

 

Blant våre kunder kan nevnes for eksempel: Tine, ABB, NSB, ISS, Oslo Kommune, Select Service Partner, Rieber & Sønn, Adidas, Nav, Nor-Cargo, Økonor, Electrolux, Volvo, MAN, Miele og mange, mange flere. Ja snart sagt hver storbedrift i Norge, har en eller flere underavdelinger som bruker program fra oss vid siden av sitt hovedprogram.

 

At han får penger fra NAV stemmer nok ja ... :D

 

Videre har de mange fornøyde kunder du selv kan kontakte for referanser. Dette inkluderer kunder som:

Roy H.

S. Maskinservice

R. Pettersen

Toyota H.  Bil

elisabeth

Kristiansund kommune

B. Wilhelmsen It-Konsulent

 

Og mange flere!

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...