Gå til innhold

K-Soft tapte igjen


Anbefalte innlegg

Jeg kan bake boller og koke kaffe.

Nå begynner det å smake av off topic her igjen, husk at tidligere er 3 tråder som omhandlet K-Softs svindelvirksomhet blitt sperret. For de som usensurert vil gi sin mening om K-soft og eventuelt stille som vitner i rettsakene REK har lovet, anbefaler jeg disse til også å gjøre dette på denne bloggen. Har du stoff som er interessant i rettssak mot K-soft, vennligst PM meg.

Endret av T. Dahn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men dessverre, så har K-Soft bevist at spamming hjelper på bedriften, og at spamming straffes ikke.
Det er jo ikke så rart at han ikke straffes når det er ingen som klager på spammingen, eller saksøker/anmelder han for dette.

I saken som har pågått i retten var det Ksoft som saksøkte navnte personer - ikke disse som saksøkte ksoft.

 

Synes egentlig det er litt idiotisk at absolutt alle skal klage på praksisen til Ksoft, mens ingen faktisk er interessert i å gjøre noe med det. Er det i det hele tatt noen som har klaget til noen instanser?

 

Tenk deg at du har vært på kjøpesenteret. 20 km hjemmefra. Du har vært på ukens handletur,

og brukt en tusenlapp eller to. Du kommer hjem, pakker ut varene, og oppdager at du har betalt

50 kroner for mye. Reiser du da tilbake for å få pengene igjen? Tvilsomt.

Og gjør du det, har det uansett kostet deg mer en Kr. 50,-. Neste gang du er på kjøpesenteret, så har du enten glemt det, eller du gidder ikke gjøre noe med det. (Ubehagelig)

 

Overført til K-soft: Det er ikke lønnsomt å bruke tid og penger på å få tilbake de Kr.970,-

K-soft lurte deg til å betale for et ikke brukbart program. Og, tross alt, det klarer jo og skrive ut en slags faktura?

 

Enkel foretningspsykologi for svindlere?

 

Men du (og REK) kan føle deg (dere) trygg på at det er noen som jobber med saken.

Det tar bare litt tid.

Og vi går ikke ut med detaljene her.

 

Jo flere som gjør det samme, jo større muligheter for å bli kvitt useriøse kjeltringer.

 

SÅ KOM IGJEN: GJØR NOE DU OG!

 

Bjørn W.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er noen dager siden denne tråden var aktiv, men prøver meg her likevel.

 

Jeg (i likhet med mange andre tydeligvis) har siste halvåret begynt å motta en del fakser til min mobilfax tilknyttet mitt mobilnummer. Dette er utrolig irriterende siden jeg får varsel om disse på samme måte som mobilsvar/talemeldinger på mobilen. Jeg får disse også automatisk som mail i pdf-format til min mailkonto, men dette kan jeg enkelt skru av så det er ikke noe problem.

Det viser seg ikke overraskende at disse faksene kommer fra k-soft.

 

Jeg har prøvd å avregistrere meg på deres web-sider, men ikke overraskende fortsetter faksene å komme.

 

Det som er det verste her er at jeg er en privatperson og jeg har ikke noe firma registrert på meg. Riktignok har min samboer registert firma for ca et halvt år tilbake, men eneste fellesnevneren her er bostedadresse og derfor registreringsadresse for enkeltmanssforetaket. Mitt mobilfax-nummer eller navn har ikke hatt noe med denne registreringen å gjøre.

 

Jeg kom nylig på at mine foreldre hadde problemer med et firma som sendte de fakser til alle døgnets tider, og når jeg sjekket med de så viser det seg at det faktisk også var k-soft. Mine foreldre er pensjonerte og følte seg svært plaget av faksene og denne faksmaskinen som startet i tide og utide med mottak av samtaler. De hadde faks på samme nummer som vanlig telefon. De tok dette med Telenor som var maktesløse. Eneste valget for mine foreldre den gang var å skifte telefon-nummer. De valgte å gjøre dette til tross for at de da mistet telefon-nummeret de hadde brukt siden 1970-tallet. Eneste Telenor kunne hjelpe med var å ikke avkreve de 490 kroner for skifte av nummer (de var tydeligvis maktesløse ellers når det gjaldt dette problemet). Mine foreldre har tidligere hatt en foretak registrert på seg men det er noen år før faksene startet å komme.

 

Så nå er det altså min tur.

Nå vil jeg gjerne vite om det er noen som har lykkes i å stoppe disse faksene fra k-soft?

 

Hvorfor får jeg disse faksene i det hele tatt?

 

Har noen prøvd å ta dette videre mot instanser som skal beskytte oss mot slikt som vi ikke ønsker?

 

Virker noe snodig av et firma å tro at hvis man bare spammer privatpersoner nok ganger med en faks så vil de til slutt kjøpe et faktureringsprogram til tross for at man ikke engang driver eget foretak?

 

Jeg har forøvrig for lengst (flere år siden) reservert meg mot alt av reklame og telefoner som privatperson på Brønnøysundregisteret (brreg.no).

 

Noen tips?

Endret av oladunken
Lenke til kommentar

Som privatperson kan du klage til Forbrukerombudet. Ikke sikkert det hjelper, men det er i hvertfall en mulighet. Dersom mange gjør det, vil de kanskje reagere overfor spammeren.

 

Men du har min sympati, jeg har vært i samme båt. Til slutt ble jeg nødt til å endre telefonnummer og faksnr. og la dem være ulistet i kataloger og slikt.

Lenke til kommentar

oladunken: Saken er slik du fremstiller den opplagt. Dere er tydelig utsatt for ulovlig markedsføring. Send klage via forbrukerombudetdenne siden. Forhåpentligvis har de kapasitet til å gå videre med din sak. Hvis de ikke har det så kan du reise sak mot k-soft og kreve alle utlegg erstattet, inkludert advokat, rettsak, bytte av nummer, reisekostnader i forbindelse med saken osv. Dette er litt vel drastisk etter min mening, men jeg bare nevner muligheten.

 

Redigert: Jeg de to ordene stokket seg vist litt i farta. Jeg mente selvsagt ombudet. :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
oladunken: Saken er slik du fremstiller den opplagt. Dere er tydelig utsatt for ulovlig markedsføring. Send klage via forbrukerombudetdenne siden. Forhåpentligvis har de kapasitet til å gå videre med din sak. Hvis de ikke har det så kan du reise sak mot k-soft og kreve alle utlegg erstattet, inkludert advokat, rettsak, bytte av nummer, reisekostnader i forbindelse med saken osv. Dette er litt vel drastisk etter min mening, men jeg bare nevner muligheten.

 

Redigert: Jeg de to ordene stokket seg vist litt i farta. Jeg mente selvsagt ombudet. :)

Ingen midler er for drastiske når det gjelder å utrydde parasitter.

 

Bjørn W.

Lenke til kommentar
Jeg kom nylig på at mine foreldre hadde problemer med et firma som sendte de fakser til alle døgnets tider, og når jeg sjekket med de så viser det seg at det faktisk også var k-soft. Mine foreldre er pensjonerte og følte seg svært plaget av faksene og denne faksmaskinen som startet i tide og utide med mottak av samtaler. De hadde faks på samme nummer som vanlig telefon. De tok dette med Telenor som var maktesløse. Eneste valget for mine foreldre den gang var å skifte telefon-nummer. De valgte å gjøre dette til tross for at de da mistet telefon-nummeret de hadde brukt siden 1970-tallet. Eneste Telenor kunne hjelpe med var å ikke avkreve de 490 kroner for skifte av nummer (de var tydeligvis maktesløse ellers når det gjaldt dette problemet). Mine foreldre har tidligere hatt en foretak registrert på seg men det er noen år før faksene startet å komme.

Etter nærmere samtale med mine foreldre (som altså hadde dette problemet for et par år tilbake) så kan de fortelle at de slett ikke hadde fax-maskin heller, så K-soft sin faks ringte mine pensjonerte foreldres vanlige telefon til alle døgnets tider. Når røret ble løftet av var det som vanlig en faks i andre enden... "piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip". Lite hyggelig for pensjonerte eldre bekymrede mennesker som tror noen i familien er skadet hver gang telefonen ringer etter kl 22 eller før 07.

 

Utrolig at K-soft får drive på slik, og kanskje er eneste grunn til dette at vi "ofrene" har vært for dårlige til å klage.

Lenke til kommentar
Det er retten og ikke forbrukerombudet man må gå til, ettersom det er brudd på markedsføringsloven.

Du sa hva da? :).

 

Om Forbrukerombudet

 

Forbrukerombudet er en offentlig myndighet bestående av 30 ansatte i Oslo og Trondheim.

 

Forbrukerombudets visjon er å jobbe for en enklere og tryggere forbrukerhverdag. Vi skal forebygge og stoppe ulovlig markedsføring og urimelige kontrakter. Dette skal vi oppnå gjennom dialog, forhandlinger, effektiv bruk av sanksjonsapparatet og informasjonsvirksomhet. Vi skal spille en aktiv rolle i internasjonale fora. Våre verdier er å fremstå som et konstruktivt, effektivt og troverdig forvaltningsorgan.

 

Forbrukerombudet er eneste rette instans når det er snakk om brudd på markedsføringsloven.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Argh.. epost fra K-soft.. lurer virklig hvor de har fra at jeg har VALGT å komme på mailinglista dems... Lurer på om det er sånn at K-soft norge melder på folk til K-soft sverige.. og så sitter de i sverige og bare trallala... "noen" har meldt dere på da... grrrrr... noen burde.. ja.. ja.. ett eller annet.

Lenke til kommentar

Den vanlige søppelfax`en fra K-Soft tikket inn igjen på min arbeidsplass denne uka også. Det eneste stedet dette nummeret er påmeldt er telefonkatalogen....

 

Jeg irriterer meg ikke over dette lenger, men er forundret over at dette firmaet ikke legger om "markedsføringen" sin mens leken er god...

 

...vel, leken er kanskje ikke så god lenger.

 

:roll:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takk Emanuel (Desperados)

 

Der beit du på agnet.

For en tid tilbake registrerte jeg en mailadresse i Brønnøysundreg.

med et formål: Motta spam fra deg!

Og det gjorde jeg.

Denne mailadressen finnes kun to steder, i Brønnøysundreg. og i mitt e-postprogram.

Siden jeg tviler på at du er istand til å hacke deg inn på min PC,

gjenstår det bare en mulighet!

Og du kan være helt sikker på at jeg ikke har meldt meg på mailinglisten din.

 

Da venter jeg på at du skal gå i den neste fella jeg har lagt ut.

 

Bjørn W.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nok en spam-epost fra K-soft... Dette til en epost som aldri har vært i bruk, og KUN finnes i brønnøysundregisteret.

 

En ting er å sende ut "spam" til tidligere kunder, og folk som faktisk har sagt at de vil ha det. Men det står klart i eposten at man tydligvis skal ha meldt seg på frivillig, og så henter de bare ut alle epostene de finner fra brreg.no.

 

Men.. det er vel en "annen" som har meldt på eposten da.. slik de beklager at kan skje. (som f.eks. søsterselskapet dems i sverige!)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...