Gå til innhold

K-Soft tapte igjen


Anbefalte innlegg

hehe, genialt at han vurderer å anke saken. Nå var det vel for så vidt ikke noen av de saksøkte som hadde lagt det ut etter hva jeg husker (kan selvsagt hende jeg tar feil) men en 5. person. var vel bare at en av de saksøkte, kanskje flere av de for alt jeg vet, hadde linket til piratkopien slik at folk fikk prøve det de mente var dårlig programvare. Men stå på K-Soft, hvis neste runde blir like dyr og du anker videre kan det jo fort bli en del penger ut fra selskapet ditt på en effektiv måte.

Sikkert dyrere, for saksomkostningene K-soft ble dømt til å betale var ca 180 000 og ikke 80 000 som nevnt i artikkelen(Dertil kommer utgifter til egen advokat : kr 120 000 - tilsammen skulle dette bli rundt 300 000). Forøvrig var det meg (en av de saksøkte) som i 2002 la ut en kopi av makkverket Fakt2000 på nettet. Idet "programmet" er ulovlig å bruke som salgsdokumentasjon, vil jeg framdeles hevde at det er svindel å selge dette som et fungerende fakturaprogram, og derfor betimelig å la potensielle offer ta det i øyesyn før det evetuelt blir kjøpt.Jeg har forøvrig lagt ut en ferdigskrevet faktura laget i Fakt2000 med kommentarer: her (pdf)

Endret av T. Dahn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe, genialt at han vurderer å anke saken. Nå var det vel for så vidt ikke noen av de saksøkte som hadde lagt det ut etter hva jeg husker (kan selvsagt hende jeg tar feil) men en 5. person. var vel bare at en av de saksøkte, kanskje flere av de for alt jeg vet, hadde linket til piratkopien slik at folk fikk prøve det de mente var dårlig programvare. Men stå på K-Soft, hvis neste runde blir like dyr og du anker videre kan det jo fort bli en del penger ut fra selskapet ditt på en effektiv måte.

Sikkert dyrere, for saksomkostningene K-soft ble dømt til å betale var ca 180 000 og ikke 80 000 som nevnt i artikkelen. Forøvrig var det meg (en av de saksøkte) som i 2002 la ut en kopi av makkverket Fakt2000 på nettet. Idet "programmet" er ulovlig å bruke som salgsdokumentasjon, vil jeg framdeles hevde at det er svindel å selge dette som et fungerende fakturaprogram, og derfor betimelig å la potensielle offer ta det i øyesyn før det evetuelt blir kjøpt.Jeg har forøvrig lagt ut en ferdigskrevet faktura laget i Fakt2000 med kommentarer: her (pdf)

 

 

Jøsses!

 

 

Om man blir lurt til å kaste bort 10min av livet sitt på å installere den møkka der så vil jeg påstå at man har blitt svindlet. Langt værre er det om man faktisk betaler for det.

 

Jeg har skjønt at programmet er bedritent, men hadde ingen anelse om at det var så ille.

Lenke til kommentar

For en sak.

Er det dette man kaller dødsskriket? Å gå ned med skipet?

 

Ikke at man kan forvente noen smarte trekk når man ser på hva som tidligere er gjort i denne saken, men noen ganger burde man vite når det er best å gi seg.

 

All PR er tross alt ikke god PR for alle type aktører.

 

Jeg har forøvrig lagt ut en ferdigskrevet faktura laget i Fakt2000 med kommentarer: her (pdf)
Her var det mye snasent. Men venstrejustering på valutatall er jo ikke noe man kan forvente av en voksen person som ikke en gang har drevet med regnskap og økonomi, det er bare helt ulogisk. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Apropos spam, se hva vi fikk på faksen i forrige uke:

 

post-3851-1202304985_thumb.jpg

Beklager litt krøll. Det har ligget nesten en uke i papirsøpla på kontoret.

 

Ingen av de andre selskapene i kontorlandskapet der jeg jobber hadde hørt om firmaet før, men etter å ha fortalt litt om det og rettsakene i sittegruppa ved kaffemaskinen så vet hele kontorlandskapet om selskapet. Og ja, de lo bra og ristet på hodet. :wee:

Se på tekstboksen nederst i høyre hjørnet. Det står at programmet støtter alle versjoner av Windows. Jeg tviler sterkt på at det virker på de aller første versjonene av Windows. Eller hva med NT 3.51 og Vista 64bit? Har noen muligheten til å prøve? Her kan man jo anmelde K-soft for svindel om det ikke virker :mrgreen:

Lenke til kommentar
(klippet bort mye)** Jeg har forøvrig lagt ut en ferdigskrevet faktura laget i Fakt2000 med kommentarer: her (pdf)

Dette kan enhver person med noenlunde kunnskap lage raskt i f.eks access, så jeg må si at jeg ikke er imponert over det arbeidet som blir utført. Vi får forøvrig spam på faxen fra dette søppelfirmaet ofte, uten noen enkel mulighet for å bli kvitt det på.

Synd dere ikke nevnte underveis i rettssaken at REK gikk inn på forumet her med en annen profil for å forsøkte å hvitmale makkverket sitt.

Lykke til videre med krigen mot spam-soft :-)

Lenke til kommentar
Likevel hadde KSoft over 5 mill i driftsinntekter i 2006.

http://www.proff.no/proff/search/keyFigure...8&freeText=

Nå er det der sannsynligvis oppblåste tall.

Selskapet er forholdsvis nystartet. Det etablerte sin virksomhet 20.05.2005. Selskapet har i 2005 hatt inntekter på kr. 1.219.328,-. Av dette er kr. 989.606,- ikke kommet til inntekt, idet de er oppgitt som kundefordringer og andre fordringer.

 

I realiteten har dette selskapet ingen omsetning av betydning. Tallene i regnskapet er oppblåste og oppkonstruerte og gir ikke uttrykk for selskapets virkelige stilling. Notematerialet er så mangefullt at det ikke gir mulighet for å etterprøve realitetsinnholdet av regnskapet.

 

Dette fremgår også av revisors beretning for driftsåret 2005 hvor det fremgår at:

Vi mener det er usikkerhet knyttet til verdien av kundefordringer i balansen og at disse er vesentlig overvurdert, da det ikke er gjennomført tilstrekkelig tapsavsetninger. Videre er det usikkerhet knyttet til periodiseringen av inntekter og kostnader pr. 31.12.05.

I realiteten har revisor slaktet K-Soft Norge AS regnskapsførsel og gir uttrykk for at de tre vesentlige elementer i regnskapet, nemlig kundefordringer, periodiserte inntekter og periodiserte kostnader ikke er korrekte.

 

På bakgrunn har revisor kommet til

  • «Årsregnskapet, på grunn av de forhold som er angitt ovenfor, ikke er avgitt i samsvar med lov og forskrifter i Norge»
  • «At det er usikkerhet knyttet til opplysningene i årsberetningen om forutsetningen om fortsatt drift er konsistente med årsregnskapet og er i samsvar med lov og forskrifter.»
  • «At opplysninger i årsregnskapet om anvendelse av overskudd ikke er i samsvar med lov og forskrifter»
  • «Vi mener at årsregnskapet, slik det foreligger, ikke bør fastsettes som selskapets årsregnskap for 2005»

I rettsmøte med forliksrådet i Hønefoss den 20.12.2006 hevdet Rune Emanuel Karlsson i fullt alvor ovenfor forliksrådet at grunnen til Revisors negative bemerkning av regnskapet var pga Revisors holdning ovenfor svensker. «Revisoren liker ikke svensker» uttalte han.

Lenke til kommentar

Godt observert.

 

5 millioner kroner i påståtte driftsinntekter delt på over 17 000 små og mellomstore bedrifter er virkelig småpenger. Selv om man antar at hver bedrift bare har én lisens. Er derimot de andre tallene på 1,2 millioner, eller ennå værre 0,23 millioner i driftsinntekter mer reelle tall så henter virkelig k-soft ikke inn mange kronene per lisens.

 

5 000 000 / 17 000 = 294 kr

1 200 000 / 17 000 = 71 kr

230 000 / 17 000 = 12 kr og 50 øre per lite og mellomstort firma

 

Det rimer svært dårlig med den oppgitte prisen på 970 kr per lisens.

 

Regner man andre veien på det så får man kanskje et mer reelt anslag over antall solgte lisenser:

5 000 000 / 970 = 5154 lisenser

1 200 000 / 970 = 1237 lisenser

230 000 / 970 = 237 lisenser

 

Hvis vi så antar at det er mer enn en lisens per liten, mellomstor og stor bedrift så blir det selvsagt et lavere antall bedrifter enn det er lisenser. I tillegg vet vi ikke hvor mye driftsinntekter han har på andre ting enn lisenser. Påstanden om "over 17 000 små og mellomstore bedrifter" kan man altså ta med en stor klype salt.

Lenke til kommentar

Simen1: Nå bør vi jo være litt «fair» og operere med enten 14.000 eller 2.000 kunder da. Dette er nemlig hendholdvis antall kunder totalt 08.11.2006 og antallet kunder han, vel å merke påstår, har skaffet mellom 25.01.2006 og 08.11.2006. Spesielt hvis man forutsetter at ingen tidligere kunder har fortsatt supportavtalen og derfor bare får inntekt i form av ny kunder, gir tallene faktisk en viss mening. 5 millioner fordelt på 2000 kunder gir inntjening på 2500kr pr. kunde, og det er da fult mulig.

 

Red.: Det forandrer riktignok ikke at pengene ikke har gått til lønn, men et vareforbruk på 4 758 000kr. Kanskje det er plekk- og papirutgiftene han har? :dribble:

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
I rettsmøte med forliksrådet i Hønefoss den 20.12.2006 hevdet Rune Emanuel Karlsson i fullt alvor ovenfor forliksrådet at grunnen til Revisors negative bemerkning av regnskapet var pga Revisors holdning ovenfor svensker. «Revisoren liker ikke svensker» uttalte han.

 

Denne mannen vet jo ikke annet enn å skylde på andre for sin egen elendighet. :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+3124

Nok en mail i fra K-soft i dag, og jeg har aldri meldt meg på noen mail liste hos dem:

 

 

Fakt 2000 er tilpasset kravene i den nye bokføringsloven !

 

 

Blant annet kravene på leveringsdato og leveringsadresse på fakturaen, samt mer detaljert mva spesifikasjon.

 

 

Fakt 2000 - Norges "lettest-å-bruke" faktureringsprogram.

 

Mer info? - Trykk her K-Software <http://www.k-software.net/fakt2000/>

 

<http://www.k-software.net/images/fakt2000/fakt205.jpg>

 

De fleste faktureringsprogrammer er tungvinte og vanskelige å bruke. Og ikke noe for "vanlige" folk. For noen år siden skjønte vi dette og tok derfor frem Fakt 2000. Fakt 2000 er spesielt designet for småbedrifter.

 

- Det er meget lett å lære og å bruke.

 

- Det er raskt å jobbe med.

 

- Og ... ... prisen er svært lav!

 

E-Mail tilbud: kun kr 970,- eks. mva.

 

Vil du ha mer info eller bestille? - Trykk her: K-Software <http://www.k-software.net/fakt2000/>

 

eller skriv www.k-software.net i din webbrowser.

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------

 

 

Ærede Kunde / Kontakt !

 

Dere har mottatt denne mail siden dere har valgt å være en del av vår mailingliste, noe vi setter stor pris på. Hvis dere ønsker å legge til en adresse, eller ikke lenger ønsker å være en del av listen, Klikk her: Mailliste <http://www.k-software.net/mailliste/>

 

Hvis dere har mottatt denne mail grunnet at noen annen har klart å melde dere inn på vår mailingliste beklager vi dette å det sterkeste. Dessverre er det meget vanskelig å forhindre at slikt kan skje. Dette rammer derfor så vel oss, som andre store aktører i markedet, som NRK, Hegnar Online osv.

 

Vi ønsker selvsagt å ha dere på vår mailingliste, men kun etter deres eget ønske. Ønsker dere å bli fjernet så følg linken ovenfor.

 

Etter at en emailadresse er blitt fjernet fra vår liste, blir den sortlistet slik at den ikke igjen kan legges inn i vår liste. Dette for å beskytte dere mot falske innmeldinger. Hvis dere ønsker å være en del av listen etter å ha slettet dere, må dere derfor kontakte oss manuelt.

 

Ikke bruke Replay-To-Sender / Svar-Avsender knappen hvis du vil kontakte oss, da denne postkassen ikke leses av mennesker og email til denne adressen derfor ikke vil bli lest.

 

Vi ønsker Dere en fortsatt riktig god dag. <http://www.k-software.net/images/face03.gif>

 

 

 

Denne mail er sendt fra K-Soft Sverige AB.

 

 

:nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...