Gå til innhold

Metallica til Bergen 16 juli 2008


DrThomas

Anbefalte innlegg

Kul konsert, kunne spart seg for Bleeding Me om det var opp til meg. Savnet Green Hell etter Last Caress btw.

 

Bleeding me er en sang som de ikke spiller så ofte live og det var fint å høre den i Bergen. Green Hell pleier de ikke å spille etter Last Caress. : p

 

Konserten var toppers! :D

Endret av graslauk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig bra konsert :grin: Hadde gledet meg noe sykt til den, fikk billett noen timer ifra portene åpnet. Sto i køen fra kl halv 3 og kom meg dermed helt fremst. Hadde skikkelig vondt i ryggen og føttene pga. all ståinga, men når Metallica kom innpå, så ble alt bra. Var litt mye folk som bare sto og så på, lite knuffing osv.

 

Men verdt pengene? Åjada!

 

Forresten så var det så mye press utenfor billettinngangene at det fantes mange som ikke hadde løst inn billetten, så det var mulig å snike seg inn. Var en som jeg kjente som hadde kjøpt en lignendes billett for en annen konsert, de la jo ikke merke til om det var Metallica billett eller ikke. :cool:

Lenke til kommentar

Var også på begge og denne var hakket over den i fjor spør du meg.

Kan jo ha noe med plasseringen å gjøre. Stod inne i pit'en begge gangene, men første gang nesten bakerst og der var det tamt. Nå stod jeg 3-4 meter fra gjerdet og der var det trøkk så det holdt!

 

De to jeg savna forrige gang, Unforgiven og Bells, kom jo på denne til og med. :)

Lenke til kommentar
Ja, trur jeg også vil plasere denne over den i fjor. I fjor sto jeg ved miksetårnet, nå sto jeg rett utenfor "The golden ring" eller hva de kalte den, den fremste ringen liksom..

 

Stod inni the golden ring, jeg. Det var FETT!

 

Edit: Ble forresten overrasket over setlisten. På bergenlive.no stod det jo noen oppnevnte sanger som skulle spilles. Blant annet Battery og Fade to black, butno. Resten stemte (tror jeg).

Endret av Tatt av vinen
Lenke til kommentar
nevnte de noe om neste turne?

 

Mener da Lars sa helt på slutten, "Scandinavia, we'll be back next year" eller noe sånt?

Altså, det blir ikke Norge til neste år.

 

Stemmer. Minimal sjangs for at de kommer til Norge neste år siden Bergen var eneste showet i Skandinavia i år.

 

Konserten var foressten en makdemostrasjon! Helt konge!

Lenke til kommentar
Ja, trur jeg også vil plasere denne over den i fjor. I fjor sto jeg ved miksetårnet, nå sto jeg rett utenfor "The golden ring" eller hva de kalte den, den fremste ringen liksom..

Stod inni the golden ring, jeg. Det var FETT!

Det trur jeg på. Kom ikke inn, var der egentlig tidlig nok, men måtte ha øl og sånt. Så når vi fant ut at det var bare noen som fikk komme inn i the golden ring var vi for seint ute. Sto ved det gjerdet rett utenfor the golden ring, folk pressa seg på no jævli. Var bare rasshøl der framme, så gikk 5 meter lenger bak, der var det bare trevli folk og mye bedre plass, så bra derifra også.

Lenke til kommentar

herlig konsert.. kan ikkje si noe annet..

eg var og ganske heldig og fikk VIP inngang av en kollega av meg.. så eg kunne stå inne på the golden ring. og eg kunne gå inn og ut av vip område og kjøpe øl og gå på dass uten og måtte stå i kø hele tiden.. go plass hadde eg og..

Lenke til kommentar

Sto rett utforbi den der sirkelen som var stengt når vi kom, i midten av den, der var de faen meg liv! Fantastisk konsert! Kirk spillte så og si alle soloene feilfritt, James sin stemme har forbedret seg.

 

En kamerat av meg som var på valle hovin i fjor på metallica mente det var mye mer liv i publikum i år, og mente denne konserten var bedre, men setlisten fra ifjor var bedre, og det var mye høgere lyd ifjor, noe som ikke var nødvendig her...

Endret av Kjartan1234
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...