Gå til innhold

Metallica til Bergen 16 juli 2008


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, litt trivia fra Koengen-konserten (fra livemetallica):

*This was the first time that the band has played in Bergen.

 

*Leper Messiah was played for the first time since June 29, 2007 in Bilbao, Spain.

 

*Breadfan was played for the first time since November 11, 2004 in Nashville, TN. This was also the first time that Breadfan was played in the middle of the set. In the past, it has normally either opened the show or been in one of the encores.

 

*This was the first time that No Remorse was performed in Norway.

 

*So What was mistakenly played instead of Motorbreath. James was so used to going right into So What after Last Caress from the first leg of the tour that he automatically started playing So What without realizing what the setlist actually said.

 

Den siste er priceless!

Lenke til kommentar
Eneste gangen jeg kan komme på er MTV Movie Awards 2000 da de spilte I Disappear, men jeg har aldri sett han bruke en i en konsert. :hmm:

 

Nei Lars har nok ikke det bortsett fra den du nevner, og endel musikkvids fra Load - Re Load perioden samt I Dissapear..

 

Lars Ulrich har ALDRI spillt en stor live konsert med en basstromme.... mulig de har spillt no sånn itimkonsert for spesiellt inviterte eller en sang på music awards, det er godt mulig.... men live konsert ALDRI! Det er nok 2 stk Tama Iron Cobra Beat Pedal's og 2 stk 16"x22" Bass Drum's som gjelder! ;)

 

Et av mine favoritt oppsett;

 

ELars_Justice_Lrg.jpg

 

Ah! Hvorfor pokker hørte jeg ikke det selv...

 

Edit: Mener å huske han sa "My ride is here" rett etter Bellz, før de dro igang Ride. Får se om jeg husker galt etter hvert som jeg hører på konserten! Eneste lille skuffelsen jeg fikk på konserten var da CoK gikk over i Unfogiven, men det gikk VELDIG fort over :p

 

Edit #2: der kom den, ja... "Whale sushi"

 

Jo, han sa my ride is here etter Bleeding Me når et båthorn "forstyrra" konserten... han nevner også noe om en hval sushi han hadde spist...! Dette rett før No Remorse....

 

 

Se og le!

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar
Hva tenker du på da, når i setlisten de kom?

 

Breadfan kom som nr. 7

Last Carress kom som nr. 18

So What kom som nr. 19

 

Tror han mente coverene til selve cd'en.

 

Skal vel ikke se bort i fra det, men jeg sitter å ruger på en forkjølse (takk skal du ha Bergen) så det er litt uklart i toppen her :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...