Gå til innhold

Metallica til Bergen 16 juli 2008


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var en bra konsert og jeg sto et par meter fra gjerdet forran scena, men jeg måtte ta med kameraten min bakover siden han holdt på å besvime og ikke klarte å stå helt der framme med all dyttinga. Jeg syns Valle Hovin i fjor var mye bedre enn konserten i år. Metallica spillte bedre i år, men stemninga, været og ståplassen min var perfekt i fjor ;) Håper de kommer til Valle Hovin igjen.

Endret av Djfreedo
Lenke til kommentar
Litt noob spørsmål; men hva er flac?
FLAC stands for Free Lossless Audio Codec, an audio format similar to MP3, but lossless, meaning that audio is compressed in FLAC without any loss in quality. This is similar to how Zip works, except with FLAC you will get much better compression because it is designed specifically for audio, and you can play back compressed FLAC files in your favorite player (or your car or home stereo, see supported devices) just like you would an MP3 file.

Rett og slett mye bedre kvalitet enn mp3-formatet, men filene er også ofte ti ganger så store. :)

Lenke til kommentar
Litt noob spørsmål; men hva er flac?
FLAC stands for Free Lossless Audio Codec, an audio format similar to MP3, but lossless, meaning that audio is compressed in FLAC without any loss in quality. This is similar to how Zip works, except with FLAC you will get much better compression because it is designed specifically for audio, and you can play back compressed FLAC files in your favorite player (or your car or home stereo, see supported devices) just like you would an MP3 file.

Rett og slett mye bedre kvalitet enn mp3-formatet, men filene er også ofte ti ganger så store. :)

Så det lønner seg og gå for flac? :)

Lenke til kommentar
Litt noob spørsmål; men hva er flac?
FLAC stands for Free Lossless Audio Codec, an audio format similar to MP3, but lossless, meaning that audio is compressed in FLAC without any loss in quality. This is similar to how Zip works, except with FLAC you will get much better compression because it is designed specifically for audio, and you can play back compressed FLAC files in your favorite player (or your car or home stereo, see supported devices) just like you would an MP3 file.

Rett og slett mye bedre kvalitet enn mp3-formatet, men filene er også ofte ti ganger så store. :)

Så det lønner seg og gå for flac? :)

Helt klart synes jeg hvertfall. I værste fall kan du jo konvertere dem til mp3 eller wav selv hvis du skal ha det over på en avspiller eller ut på cd og avspilleren ikke støtter formatet. :)

Lenke til kommentar
Litt noob spørsmål; men hva er flac?
FLAC stands for Free Lossless Audio Codec, an audio format similar to MP3, but lossless, meaning that audio is compressed in FLAC without any loss in quality. This is similar to how Zip works, except with FLAC you will get much better compression because it is designed specifically for audio, and you can play back compressed FLAC files in your favorite player (or your car or home stereo, see supported devices) just like you would an MP3 file.

Rett og slett mye bedre kvalitet enn mp3-formatet, men filene er også ofte ti ganger så store. :)

Så det lønner seg og gå for flac? :)

Helt klart synes jeg hvertfall. I værste fall kan du jo konvertere dem til mp3 eller wav selv hvis du skal ha det over på en avspiller eller ut på cd og avspilleren ikke støtter formatet. :)

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Åssn er lyden a? Like "flat" og kjedelig (spess slagverket) som valle hovin? Syns slagverket høres litt sånn... hva skal jeg si? "Plapp Plapp Flapp Flapp" ut på Valle Hovin og forresten alle andre konserter som er ute på livemetallica fra senere tid.... :(

 

Skal jo være tåelig profft opptak... hvis dere hører f.eks live shit Mexico City hvor fet og rå lyd det er på den i forhold til det som legges ut på livemetallica... mye mere GROVT. Dere som har peil skjønner hva jeg mener....

 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg sitter på jobb til langt på natt og får ikke lasta ned før jeg kommer hjem ;)

 

På meg virker det hvertfall som om at de konsertene de selger på livemetallica er hasta sammen i 17 - 18 sanger fortest mulig og lagt ut for salg uten vidre tanke på å få god "live shit" lydkvalitet på sakene....

 

Mulig det bare er meg som syns det men det er litt tamt i mine ører, mye av det jeg har hørt live etter 2003 fra livemetallica nedlastingene....

 

Merker enorm forskjell når jeg spiller f.eks Live in Mexico City i bilen... da dundrer det i bassen og lyden er ENORM... så setter jeg i en cd med Valle Hovin... blir sånn plystring i det fjerne i forhold ass...

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar
Skal jo være tåelig profft opptak... hvis dere hører f.eks live shit Mexico City hvor fet og rå lyd det er på den i forhold til det som legges ut på livemetallica... mye mere GROVT. Dere som har peil skjønner hva jeg mener....

 

Men nå har det vel også blitt lagt ned MYE mer jobb i de utgivelsene også. De kan jo ikke sitte å bruke 3 månder (rett ut av løse lufta den tippingen der) på disse, de blir jo laget for at vi skal ha et minne fra konserten. De kommer i relavtivt sjapp etter en konsert er ferdig, noe de også må hvis de spiller et par konserter eller mer i uka på det verste.

 

Jeg er stort sett mer enn fornøyd med disse utgivelsene selv om noen av de er litt flate i lyden, "mangler" en del publikum osv. Men skal vel også sies at jeg synes lyden på Bergen opptaket er bedre enn fra Valle. Så skal det jo også sies at jeg er med å synge på denne skiva, sto ikke mer en 10 meter fra microfonen når den dukket opp bak med muren på slutten der :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...