Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bruk host1 med rabattkode nff ! :)

 

One.com vil jeg STERKT fraråde.

Du henger der du også ja? :p

 

 

 

Anbefaler host1 jeg også, de tillater mer innhold :p

Host1 så ok ut, men mangler såvidt jeg kan se Django? Da vil jeg heller anbefale Subsys, som har støtte for Django, Ruby og SSH. Gir store muligheter for eksperimentering og hurtig utvikling :)

Lenke til kommentar

Teknisk mulig, ja. Men ikke noe de tilbyr som billighost. Så ikke kundeservicen som er problemet, selv om de du pratet med nok ikke hadde veldig teknisk innsikt.

Tror problemet er at du forventer for mye av serveren, man får hva man betaler for. For enkle ting kan jeg anbefale one.com. Trenger du flere brukerkontoer burde du avklart det på forhånd.

Lenke til kommentar

Haha - mye oppgulp mot one.com da?

 

Har selv benyttet de i mange år nå (siden 2005) til hobby-basis.

Total-opplevelsen er at one.com fungerer svært godt, og de har en "helt grei" oppetid. I tillegg tilbyr de et meget bra bildegalleri (iloapp), hvis man trenger tilgang til slikt.

 

*MEN*: Jeg bruker altså domenet kun til hobby-greier. Har man planer om å lansere en seriøs tjeneste, og trenger tilnærmet 100% oppetid og 0.000001 responstid må man betale langt mer. Seriøse tjenester koster penger; både i faste månedspriser, men også basert på båndbreddebruk, hdd-bruk, etc.

 

 

(Og å forvente flere databaser når de spesifiserer at de kun gir deg én – hallo? Hva forventer du igrunn? Selvfølgelig er det teknisk mulig - men hvorfor skal en av de billigste aktørene på markedet tilby avanserte tjenster? Billigaktører er fint og flott for 95% av oss som ikke har spesialbehov.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke at jeg skal skryte uhemmet, men jeg mener Subsys er et bra kompromiss mellom "pro" og billighost. Det er veldig lenge siden jeg har opplevd nedetid. Jeg driver en webside med omtrent 1000 daglige brukere, kanskje ikke pro-level, men nedetid er likevel litt krise. Responstiden er kjapp, jeg får svar på e-post klokka 23 en lørdagskveld. :) Brukte web10.nu (9 kr/mnd) i starten, men tror jeg har tjent veldig mye på å bytte (penger og livskvalitet).

Lenke til kommentar

Er det komplisert å lage noe som gjør at du skriver inn diverse ting, la oss si cola, eple, gin og selleri også regner den ut forskjellige drinker du kan lage ut av det utifra en database?

 

Hvis jeg klarte å gjøre meg forstått der.

Hvis du kan lage en dynamisk webside og vet hvordan du får tilgang til persisterte data så er det peace of cake. Hvis ikke er det dritvanskelig. Kommer an på hvor du står, som vanlig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...