Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kundeservicen er RÆV. De har ingen backup, selvom de reklamerer for det. De overselger. Båndbredden er "fri", i den grad du ikke bruker mye (for da går det utover de andre). Og måten systemet er lagt opp på at du kun får 1 ftp bruker, og 1 mysqlbruker som sikkert er finfint for mange.

Lenke til kommentar

Akkurat, det er jo greit å vite at de er dårlige på slikt! Det med antall brukere på SQL og FTP, så er dette vanlig etter hva jeg har skjønt? Med 1 bruker/database max altså. Er sånn på flere leverandører jeg har sett.

 

Jeg skulle dog hatt flere selv, men gidder ikke å kjøpe.

Lenke til kommentar

Har fra før programmert litt i AS3, java og C#. Vet tilnærmet null om web-utvikling.

 

Er det en god idé å starte å lære html, css og kanskje litt javascript med w3schools.com for å se gå over til Visual Studio og C#.NET(og hva enn som er mest nytting innen databasespråk)?

 

Målet er å kunne nok til å lage f.eks. en enkel publiseringsløsning eller forum.

 

Grei plan? Noen tips eller greie resurser for en nybegynner?

Lenke til kommentar

Har fra før programmert litt i AS3, java og C#. Vet tilnærmet null om web-utvikling.

 

Er det en god idé å starte å lære html, css og kanskje litt javascript med w3schools.com for å se gå over til Visual Studio og C#.NET(og hva enn som er mest nytting innen databasespråk)?

 

Målet er å kunne nok til å lage f.eks. en enkel publiseringsløsning eller forum.

 

Grei plan? Noen tips eller greie resurser for en nybegynner?

Begynn med HTML og CSS på HTMLDog, ikke w3schools. Sistnevnte vil lære deg en hel del feil, så hold deg langt unna dette. Når du føler deg safe nok på HTML og CSS, og har begynt å få til en del kule ting med det, kan du begynne å se på JavaScript. Her bør du også holde deg unna w3schools, av samme grunn som i sted.

Hvis du ikke vil begynne med JavaScript med en gang, kan du jo heller se på ASP.NET MVC med C#, sammen med EF 4.0, som er et ORM mot SQLServer. Da kan du nok fort begynne å gjøre mye gøy. Merk deg dog at bare HTML kan ta mange, mange år å sette seg ordentlig inn i når det gjelder semantikk etc, men ikke la det være noen demotiverende faktor :)

 

Lykke til, og fyr løs her inne hvis det er noe du lurer på! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det noe opensource-sak, som er finfint til utvikling?

Altså at jeg logger inn, og får et kontrollpanel, kanskje litt crm-aktig. At jeg kan legge til prosjekt, legge til underpunkter på prosjektet om hva som må gjøres, og så kan jeg oppdatere underpunktene med status og litt slikt.

 

Lite utviklingsoversiktsprogramsak? Må kunne være localhost.

Lenke til kommentar

Finnes det noe opensource-sak, som er finfint til utvikling?

Altså at jeg logger inn, og får et kontrollpanel, kanskje litt crm-aktig. At jeg kan legge til prosjekt, legge til underpunkter på prosjektet om hva som må gjøres, og så kan jeg oppdatere underpunktene med status og litt slikt.

 

Lite utviklingsoversiktsprogramsak? Må kunne være localhost.

 

Finnes mengder - med svært avvikende funksjonalitet og kompleksitet.

 

Noen forslag finnes på denne nettsiden. Andre er Achievo, DotProject, Web2Project - osv.

 

Personlig har jeg brukt DotProject, Web2Project, Trac og Redmine. I realiteten blir alle for omfattende i bruk når man bare er en person og et fåtall prosjekter. Har også brukt Basecamp (koster penger), og det passet langt bedre.

 

Collabtive er et mulig alternativ som er enkelt (samme prinsipp som BaseCamp).

 

Edit: Ennå flere alternativer:

* Freedcamp. Dette er en ren BaseCamp klone, og installeres ikke lokalt. Men den er gratis.

* TeamLab. Kan både installeres lokalt eller kjøres som SaaS. Også gratis.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...