Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan forklare nærmere.

 

Jeg ønsker altså en side med det samme rutenettet av bilder (det minste av dem), hvor en får fullstørrelse på bildet ved å klikke på en rute (slik som i Fullscreen-temaet). Dette nettet skal dekke hele siden, eller være av en bestemt størrelse.

 

Skulle også gjerne hatt en kategori-inndeling (feks. portrett, makro, dyr, etc). På forsiden hadde det beste vært et tilfeldig utvalg bilder.

 

En liten skisse:

post-165136-0-25803700-1307386289_thumb.jpg

 

Padding, størrelse osv kan god endres på, men håper det der gir et lite bilde på hvordan jeg ser det for meg. Bildene må gjerne dekke hele siden, noe ala det de gjør i fullscreen-temaet :)

 

Setter stor pris på all hjelp :)

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Jeg vet desverre ikke om noe slikt selv. Mulig noen andre her inne vet om noe, men du kan ikke bruke den themen du fant da? Den er jo tilnærmet lik det du ønsker, og du kan jo foreta litt justeringer i CSS på den for å få det mer slik du ønsker.

 

Yes, det er de justeringene jeg gjerne skulle hatt litt assistanse til. Ser for meg at det er enkelt å fjerne de store thumbnailene øverst. Er å få flere av de små jeg ikke får til..

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har prøvd meg på noe jeg egentlig ikke har særlig peiling på. Skulle flytte en Wordpress-installasjon (database + filer) fra et domene til et annet (til studentområde). Fulgte en guide jeg fant, tok backup av databasen (export i wordpress) og importerte til det nye domenet. Jeg endret også selvfølgelig wp-config fila slik at det stemte overens med den nye databasen.

 

Når jeg så skulle sjekke installasjonen på det nye domenet så det tilsynelatende greit ut. Hovedsiden vises AKKURAT som den skal. Problemet oppstår når jeg trykker på en link på siden, eller forsøker å gå videre til en underside. Da får jeg følgende feilmelding:

 

Internal Server Error

 

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

 

Please contact the server administrator, [email protected] and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

 

More information about this error may be available in the server error log.

Apache/2.2.3 (CentOS) Server at www.stud.x.no Port 80

 

På det gamle domenet får jeg akkurat samme melding, ettersom linkene der linker til den nye WP-installasjonen på studentserveren.

 

Kan det ha skjedd noe feil med import/export av database, eller hva tror dere?

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Hei Runar :D

 

Hm, det hadde jeg selvfølgelig glemt. Er det bare å logge på ftp'en til den gamle serveren, vise skjulte filer, laste de (var bare .htaccess) ned lokalt, for så å laste fila opp igjen til den nye serveren?

 

Prøvde nemlig dette, får fortsatt samme feil.

 

:(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis den gemene hop skal bytte fra Face til G+, så må G+ by på noe eksta. Noe som er verdt bryderiet med å bytte. Jeg forstår p.t. ikke hva det skulle være. Jeg synes G+ fremstår som en blanding av FB og Twitter, og som strengt tatt ikke gir meg særlig gevinst. Heldigvis har ikke annonsørene slippet inn (ennå), så det er lite reklame og spam. Men regner med at dette blir like utbredt som på face, igrunn ...

 

Blir spennende å se hvilke (eventuelle) nyvinninger Google-gutta kommer med. For det vil nok komme mer! I fremtiden vil jeg kanskje gidde å stikke innom G+ et par ganger; en sålenge blir det svært sporadiske besøk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...