Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det viser seg at det er nødvendig med et spesielt element rundt andre elementer i et skjema. Jeg har en liten avstemningsboks, hvor jeg tidligere "pakket" alle -elementene inn i et

. Nå som jeg har byttet fra XHTML til HTML, må jeg også ha et -element. Dette er uaktuelt.

 

Nå kommer det jeg egentlig prøver å si. Jeg fikk validert siden ved å legge et

-element rundt -elementene. Jeg ser på w3 sidene om skjemaer at de har brukt et enkelt

-element. Hva blir mest semantisk (?) riktig? Er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar

Bytter jeg ut div-en jeg la til, med et fieldset, får jeg følgende beskjeder i validatoren:

start tag for "LEGEND" omitted, but its declaration does not permit this.

document type does not allow element "UL" here; missing one of "OBJECT", "MAP", "BUTTON" start-tag.

end tag for "LEGEND" omitted, but its declaration does not permit this.

Har jeg misforstått noe?

 

Her er forresten skjemaet, hvis det skulle være av interesse:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Lenke til kommentar
Hvorfor fortsetter du ikke med fieldset?

 

Legend er avhengig av fieldset, ikke omvendt.

 

100 % korrekt etter det jeg vet. Helt kodekorrekt når man bruker strict (både XHTML og HTML) skal <legend> brukes, men jeg velger enten å droppe det eller skjule med CSS (som oftest det siste).

Lenke til kommentar

Uaktuelt var kanskje feil ord å bruke. Jeg syns det er unødvendig å måtte ha et legend-element for å "beskrive" avstemningsskjemaet.

 

Når jeg tenker over det, kan jeg jo sikkert få presset selve spørsmålet inn i et legend-element. Jeg trodde bare ikke det var nødvendig med dette elementet.

 

Beklager hvis det blir litt rotete, og mye fram og tilbake. Jeg er visst ikke helt utlært enda :)

Lenke til kommentar

Har sjølv ein funksjon som gzipper, komprimerer og slår saman fleire filer, og legg dei i memcache (lynkjapt). Skal sjå om eg kan legge den ut – den fungerer iallfall slik:

files = 'style1.css style2.css style3.css style4.css'.split()

combinator = Combinator(uid='heilt_unik_identifikator', mimetype='text/css', expiry=12)
if combinator.is_expired():
  for f in files:
  combinator.files.append("/media/css/%s")
  combinator.save()

return combinator

 

 

EDIT: Sidan vi allereie er inne på emnet om få HTTP Requests og sånt - denne ser genial ut! Convert images to Base64 embedded into CSS

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...