Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Et lite seo spørsmål: Hva liker søkemotorer best i title elementet?

 

Websidetittel | Artikkeltittel

 

Artikkeltittel | Websidetittel

 

Websidetittel | Kategori | Artikkeltittel

 

Artikkeltittel | Kategori | Websidetittel

De som mener det har noe å si mener at det bør være "Artikkeltittel | Websidetittel"

Evt Artikkeltittel | Kategori | Websidetittel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal aldri designe en nettside i forhold til hva søkemotoren liker, men hva som er best for leseren. Det beste i mitt syn er å bare ha artikkeloverksriften eventuell annen relatert info i title. De som er på en nettside vet hva navnet er. De ser det på header. De som får søkeresultat på Google, ser nettsiden i adressen.

 

Eksempel:

 

Anmeldelse av Pulp Fiction

«Pulp Fiction» er filmen som gjorde Quentin Tarantino til stjerneregissør, og regnes av mange for å være hans beste film

www.anmelder.no/....blablabla...bal.html

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar
Man skal aldri designe en nettside i forhold til hva søkemotoren liker, men hva som er best for leseren. Det beste i mitt syn er å bare ha artikkeloverksriften eventuell annen relatert info i title. De som er på en nettside vet hva navnet er. De ser det på header. De som får søkeresultat på Google, ser nettsiden i adressen.

 

Eksempel:

 

Anmeldelse av Pulp Fiction

«Pulp Fiction» er filmen som gjorde Quentin Tarantino til stjerneregissør, og regnes av mange for å være hans beste film

www.anmelder.no/....blablabla...bal.html

Ja, idiotisk å få vite hvilken side det faktisk står på uten å gå inn på tab'n... :nei:

Lenke til kommentar
Atomkukken, hva om du ser på 2 anmeldelser av samme film? Greit å vite hvilket nettsted dette er. Da hjelper navnet på nettstedet, sammen med evt. favicon, da.

 

Then again, om du har fleire åpne tabs på samme nettside, med ulikt innhold, så må du kanskje trykke deg igjennom fleire dersom alt du ser som tittel er "Websidenavn.com - ...".

 

Eit lett gjenkjennelig favicon + "Artikkeltittel - Webside" er eit godt alternativ i mine auge :)

Lenke til kommentar
Atomkukken, hva om du ser på 2 anmeldelser av samme film? Greit å vite hvilket nettsted dette er. Da hjelper navnet på nettstedet, sammen med evt. favicon, da.

 

Then again, om du har fleire åpne tabs på samme nettside, med ulikt innhold, så må du kanskje trykke deg igjennom fleire dersom alt du ser som tittel er "Websidenavn.com - ...".

 

Eit lett gjenkjennelig favicon + "Artikkeltittel - Webside" er eit godt alternativ i mine auge :)

Omtrent som jeg sa med en gang altså?

 

Kategori er egentlig tåpelig å ha med der når jeg tenker meg om, kan fort bli tolket som keyword stuffing tror jeg...

Lenke til kommentar

Spør du meg er det ikke lenger vits i å bruke hundre timer på å få ting til å fungere plettfritt i IE6. Jeg mener at det er tilstrekkelig at funksjonaliteten er tilstede, og at man kan godta små designbugs dersom dette reduserer utviklingstiden og unødvendig kode for at nettsider skal vises riktig i IE6. Funksjonaliteten er tross alt det viktigste, og majoriteten av de besøkende legger ikke merke til designbugs slik vi som utvikler nettsidene gjør. Jeg mener at man primært bør utvikle nettsider for IE7, Opera og Firefox i dag, og at det er litt mer greit om det er noen små bugs i IE6. IE 5.5 og lavere mener jeg det er bortkastet tid å tilpasse nettsider for i mai 2008. :)

Lenke til kommentar

@Kim:

 

Den rammer vi inn ;).

 

Realiteten er at det varierer om behovet er der. Har kunder der ca 50 % av IE fremdeles er IE6. Og da er det klart at man må ta hensyn til IE6 når man gjør noen endringer. Men 5.5 og tidligere gir jeg blanke i om ikke kunden ber om det spesifikt.

Lenke til kommentar

Har gjerne kunder som sitter med IE6 jeg, da har man jo ikke store valget.

 

Men bruker gjerne transparange png, også sender gif til IE6, evt alpha loader.

Yes, I do use a hack.

 

Koder alltid siden ferdig i Opera først, også ser jeg i Firefox(hvor det fungerer) også tar jeg småbugs i IE6 og 7 etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...