Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Samme for meg om HW-nettverket skriver iPØD eller IPåD, leser ikke noe av de uansett, de som de fleste andre norske medier, aldri noen ferske nyheter, sammenlignet med internasjonale kilder.

 

Pluss at jeg ikke har noe respekt for de etter at de la inn en Web 2.0-logo i 2008.

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo synd, isåfall.

Ja, kjenner jeg dør litt på innsiden hver gang.

 

-

 

ALA om tabellstriper.

Jeg vil visserlig tro at det er MYE mer lesbart med striper enn uten.

Et problem med hans testcase var at tabellen hadde flere linjer i tabellheader, noe som gjorde det veldig vanskelig å lese der.

 

Den nye testcasen synes jeg faktisk var for vanskelig mtp tiden. Også det at man måtte skrive, og scrolle og alt mulig liksom.

 

Driver du å endrer postene mine altså hein!?

 

--

 

Hvordan føler dere at det er optimalt og markere en header!?

 

Man skal ha inn, en H1 med link til forsiden og navn på siden

Det skal være mulig å ha en Logo

Det skal være mulig og ha en logotopp, som da ikke er et lite bilde som ligger over header, men en ny header(uten å endre css)

 

Forslag?

Endret av Steinmann
Linkage plx >_<
Lenke til kommentar
Juryen begrunner den gjeve prisen med at VG Nett er en éner både når det gjelder lesere og produktutvikling.

 

VG Nett fremstår som et formidabelt nettsted, med et vell av gode og nyttige tjenester. Dette nettstedet er en ener på nyhetsformidling, samtidig som brukerne tas på alvor, skriver juryen.

Præhahæ. Tenker akkurat det motsatte om VG.no.

Lenke til kommentar

Digger at skjermbildet de viser er vg på sitt værste med et virvarr av linker i forskjellige størrelser! :)

 

-

 

http://www.smashingmagazine.com/2008/05/07...itors-reviewed/

Dårlig at DW ikke er med her faktisk. Tror det er mange som bruker editoren i denne!

 

Jeg er avhengig av å kunne skrive </ og så lukkes riktig tag.

Liker også at den er ganske god på css.

Og ftp muligheter da, det må man jo ha.

 

Hvis noen har en annen editor som tar dette er det bare å si ifra.

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar
Hvis noen har en annen editor som tar dette er det bare å si ifra.

AptanaStudio har alle de tingene du nevner. Eneste jeg misliker er at det er prosjektbasert, noe som i de fleste tilfeller er mer til bry enn det er nyttig. Har noen ganske snasne features, blant annet multiline search and replace som har vært nyttig mer enn én gang.

 

Hvorfor må den ha FTP-muligheter? Bruker dere FTP på jobb..?

Lenke til kommentar
Hvis noen har en annen editor som tar dette er det bare å si ifra.

AptanaStudio har alle de tingene du nevner. Eneste jeg misliker er at det er prosjektbasert, noe som i de fleste tilfeller er mer til bry enn det er nyttig. Har noen ganske snasne features, blant annet multiline search and replace som har vært nyttig mer enn én gang.

 

Hvorfor må den ha FTP-muligheter? Bruker dere FTP på jobb..?

Vi bruker sftp ja.

 

Målet når vi får det nye systemet er at jeg kan endre alle css filer direkte på serveren fra editoren min så jeg slipper å måtte bruke sån webbasert css editor.

Stoler ikke på de.

 

Skal ta en titt på aptana, hørt bra om de før.

Lenke til kommentar
Vi bruker sftp ja.

 

Målet når vi får det nye systemet er at jeg kan endre alle css filer direkte på serveren fra editoren min så jeg slipper å måtte bruke sån webbasert css editor.

Takke seg til Samba, sier nå jeg. ;)

Bruker sftp drive jeg :)

Men greit å ha ftp mulighet da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Ja Samba er kos, Haraldson. Bruker SFTP dersom jeg ikke sitter i samme nettverk som dev-server. VPN har aldri vært min greie.

 

EDIT: Til helgen skal jeg leke med GAE - noe som skal bli moro :)

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...