Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er surt da, om du får endel bugs i IE som du kunne lett ha sett hvorfor skjedde om du sjekket browsere litt oftere.

Poenget er jo at jeg og Sebastian bare sitter igjen med noen få – om noen – bugs i IE når ting begynner å bli ferdig kodet. :)

Jaja, kommer jo selvfølgelig an på hvor omfattende prosjektet er, personlig syns jeg det er betryggende å ha kontroll underveis.

 

Ble litt oppgitt over SEO-firmaer i dag på jobben, så måtte skrive en liten rant-artikkel. Kikk igjennom den om du har lyst. Har ikke rettet den for skrivefeil, men men. Noen som er enige?

Menneskeoptimalisering.pdf

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
Takk for tips ang. IE!

 

Men har et lite problem her.

Brukte denne "hacken" for å få footeren til å holde seg i bunn, men hvorfor vil ikke bildet(som er bakgrunnen i bodytagen) starte i toppen av siden.

http://olafg.se/dev/theme/

 

Dårlig forklaring, men dere skjønner, tror jeg.

Fordi du har sagt at den skal starte 446.6px ned på siden?

 

Digge folk som skal ha halve px...

 

Jeg klarer ikke helt å se hvor jeg har sagt det.

Lenke til kommentar
Ble litt oppgitt over SEO-firmaer i dag på jobben, så måtte skrive en liten rant-artikkel. Kikk igjennom den om du har lyst. Har ikke rettet den for skrivefeil, men men. Noen som er enige?

 

Jepp. I mine auge er SEO eit utdatert uttrykk. Kvifor måtte optimalisere (altså forbedre) sida di spesielt retta mot søkemotorar når dette kan komme heilt av seg sjølv?

Lenke til kommentar
For å tjene cerius ca$$h! Men ok, bra du føler det sånn også, Arve.

 

Er det ikke det konsulentbransjen driver på med da. Tjener "svært" mye cash på noe man egentlig ikke trenger (uff, det gjelder viss flere).

 

Men skal de fokusere på noe, bør det være selve innholdsproduksjonen. Der er det litt av hvert. Gode webutviklere lager SEO-sider som standard.

 

Hva synes folket om denne elegante id-en da

id="ctl00_RegionWebPartManger_MainWebPartManager_wp1333540579_wp94663334_uxIntroImagePosi
ion"

Lenke til kommentar
... bare fordi jeg har tatt deg under vingen min :)

 

Ja, sidan vi alltid snakkar så mykje faglig i lag, og eg aldri tar deg hardt i rompa og sånt :)

Av en eller annen grunn ser jeg for meg at det heller er Tor som ville tatt deg hardt i rumpen, ikke omvendt :p

Lenke til kommentar
Det er surt da, om du får endel bugs i IE som du kunne lett ha sett hvorfor skjedde om du sjekket browsere litt oftere.

Poenget er jo at jeg og Sebastian bare sitter igjen med noen få – om noen – bugs i IE når ting begynner å bli ferdig kodet. :)

Jaja, kommer jo selvfølgelig an på hvor omfattende prosjektet er, personlig syns jeg det er betryggende å ha kontroll underveis.

 

Ble litt oppgitt over SEO-firmaer i dag på jobben, så måtte skrive en liten rant-artikkel. Kikk igjennom den om du har lyst. Har ikke rettet den for skrivefeil, men men. Noen som er enige?

Jeg er som vi allerede har diskutert tikdels enig.

 

Poenget ligger i webbyrået som du sier.

Bruke god link struktur der ingen sider har 2 permalinker, og faktisk blokke robots på sider som ikke bør indekseres som søkesider osv..

 

Ingenting av dette slår innhold selvfølgelig.

Har selv kranglet med en SEO mann de siste dagene..

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...