Gå til innhold

Den store Rock Band tråden!


Eriqo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+212343
Eg synest Green Grass and High Tides er beste låta på både RB1 og RB2. Det er ei kul låt som i tillegg er utfordrande og morosam å spele.

 

sjekka den på youtube nå, og må si jeg gleder meg til den! synes ikke sanglista til rb1 såg så ille ut jeg! flere jeg kjenner som har det som har vært litt negative til låtene der, men fant mange jeg liker på lista! prog rock og metal er det jeg jevnt over liker best, uten at det er noen regel

 

men jeg savner blues! rart det ikke er mer av det i grunn

Endret av Slettet+212343
Lenke til kommentar

Favoritter:

 

Kiss - Detroit Rock City

Faith No More - Epic

Boston - Foreplay/Long Time

The Rolling Stones - Gimme Shelter

Queens Of The Stone Age - Go With The Flow

The Outlaws - Green Grass and Tight Ass

NIN - The Hand That Feeds

Stone Temple Pilots - Vasoline

Bon Jovi - Wanted Dead or Alive

Coheed and Cambria - Welcome Home

The Who - Won't Get Fooled Again

Juli - Perfekte Welle

 

 

Det mest interessante er at mesteparten av låtene over er låter av artister jeg ikke var interessert i og sanger jeg ikke hadde hørt. Gjennom GH og RB spillene har HMX vist meg mye kvalitetsmusikk jeg ellers ikke hadde blitt eksponert for. Og for ikke å snakke om DLC! Jeg har brukt over 18000 MS points på DLC til RB 1/2 ;)

Lenke til kommentar
Eg synest Green Grass and High Tides er beste låta på både RB1 og RB2. Det er ei kul låt som i tillegg er utfordrande og morosam å spele.

Jeg liker prog'en best. Rush og Dream Theater-låtene er artige på trommer. Spesielt YYZ er fet.

Liker best de låtene som har litt "uvanlige" tromme-"beats". Sleepwalker av Megadeth er jævlig fet å spille på grunn av dette.

Lenke til kommentar

Det jeg synes er bra med RB sangene er variasjonen. Liker også det at RB har en del klassisk rock ala The Who, Journey, Boston, The Cult, R.E.M.(er ikke så veldig klassisk rock, men begynner nesten å bli det) og Blue Öyster Cult.

 

Det som også er bra er selvfølgelig DLC`et. Mye bra fra Steve Miller Band, Lenny Kravitz, Weezer, Metallica, Black Sabbath, Judas Preist, The Killers, Boston, Pixes, System of A Down, Roy Orbinson, Rob Zombie o.s.v. De har også hatt veldig mye DLC-pakker jeg virkelig har likt og. Spesielt The Killers(guilty pleasures!), Steve Miller Band, NIN, Queens of The Stone Age og The Offspirng.

 

At de hadde en trackpack til Queens of The Stone Age var hvertfall 40% årsak til at jeg kjøpte det spillet. Trommene kommer senere, siden jeg hadde gitar fra før.

 

Gleder meg litt til at Ten fra Pearl Jam kommer ut, nok et bra album som blir lagt ut som sin helhet. Kommer også Texas Flood en gang i år og. RB er faktisk et spill jeg har virkelig lyst til å ha en oppfølger av gjerne hvert halvår hvis kvaliteten forsetter i låtutvalg.

Lenke til kommentar
Eg synest Green Grass and High Tides er beste låta på både RB1 og RB2. Det er ei kul låt som i tillegg er utfordrande og morosam å spele.

Mange låter som er kule og utfordrende, though. Jeg liker Panic Attack veldig godt, det er en variert sang som er tilfredsstillende når du klarer de relativt avanserte trommerytmene.

Lenke til kommentar
RB er faktisk et spill jeg har virkelig lyst til å ha en oppfølger av gjerne hvert halvår hvis kvaliteten forsetter i låtutvalg.

Faktisk må vi vente helt til 2010 før vi eventuelt får et nytt RB. Harmonix sier at de i år kun vil fokusere på The Beatles. Som blir et stand-alone spill, utelukkende med Beatles-låter. Sangene her vil ikke være kompatible med RB eller omvendt. Blir nok kult det og, om man liker Beatles.

Lenke til kommentar

:w00t:

 

Fant ut kvifor eg har hatt problemar med RB i dag, spesielt HO/PO. Problemet var ganske simpelt.

 

Eg er vand med å spele GH3, der står treffpunktet for notane lengre nede enn på RB. Dette er har eg aldri tenkt over. På grunn av at SP-linja er under treffpunktlinja på RB blir den dytta høgare opp. Eg fokuserer alltid høgt oppe på skjermen, difor går det på timing. På GH3 funker det fint sidan eg har blitt vane med den plasseringen, men på RB har eg alltid vore for seint ute. Når eg kom dette gjekk det meste som ein leik. Klarte Caprici di Diablo i dag, einaste som sto igjen. Det gjekk nesten for lett, måtte bruke SP på den værste i siste solo for å være sikker, men fram til der hadde eg aldri under halve rockmeteret, eller kva det no heiter på RB.

 

Då blir det litt artigare å spele. Kom på det menst eg spelte Green Grass and High Tides. Det er eit parti eg alltid har slitt med, siste soloen, rekke med oransj til raud, der oransj ikkje er HOPO. Det er noko eg normalt klarar lett på GH3 (Mosh 1), men fekk det berre ikkje heilt til, heilt til i kveld. :D

 

No er eg sjølvsagt framleis litt skadd av å ha spelt GH3 med tanke på timinga, men det spelar forsvinnande lite rolle når det går så kjapt som i f.eks. Caprici di Diablo, då må ein være der på rett tidspunkt uansett. Same med The Devil Went To Georgia på GH3, vanskelegaste låten, men når du først beherskar HOPO-er i den hastigheten så kan det overførast til dei fleste spel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

jeg hadde akkurat samme problem i starten på RB. jeg har spilt utallige timer på GH3 og World tour, og syntes jeg var merkelig dårlig på RB. Jeg vurderte til og med å justere lag, da jeg trodde det var årsaken til at jeg var så alt for sein med HO/PO, og til og med vanlig strumming noen ganger. Nå som jeg har spilt en del Rb2 har jeg blitt vant med dette og nå går det mye lettere. Jeg er glad for at Rb2 er mye strengere på timingen, da det skiller "gutta fra mennene" i kompisgjengen når vi spiller på expert:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Dei klarer du vel å skilje på TTFAF og TDWTG og vel? :p

 

hehe, jojo, men man kan komme gjennom de med en del flaks og vill "rafsing" også, og siden HO/PO er så lite krevende på GH så sier det likevel ikke så mye som om man kommer gjennom "impossible" låtene på Rb:) (misforstå meg rett: det er ikke bare bare å komme gjennom ttfaf og tdwdtg, på ingen måte)

Lenke til kommentar

Nja, eg er ikkje heilt enig. Du kan ikkje berre herje vilt når det går så fort. Då er tidsvindauga mellom kvar note så lite at det store tidsvindauga du normalt har ikkje får så stor betydning.

 

Etter at eg fant ut av dette med RB er det ikkje så stor forskjell på så kjappe partier. Caprici di Diablo er eit godt eksempel. Der går det like kjapt som på TDWTG. Eg slit mest med HOPO på RB når det går litt seinare enn det, på sånne partier er det lettare å utnytte tidsvindauga på GH3, når du kan trykke ned neste note før du skal. På Caprici går det så fort at du som sagt ikkje har tid til å slå for tidleg. Du kan sjølvsagt spele for fort, men då treff du ingenting, det gjer du heller ikkje på GH3.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

vill rafsing var kanskje å ta litt hardt i, men min erfaring tilsier hvertfall at man kan være mye mer unøyaktig på GH og komme unna med det. jeg ble litt "skjemt bort" på GH så Rb var en ganske stor overgang. expert på GH ble etterhvert ikke noe problem, men på Rb2 er det foreløbig mange låter jeg ikke har nailet på expert enda. mestringskurven er en del flatere på en måte, så det tar nok lengre tid før jeg kommer gjennom f.eks de malmsteen sangene på rb enn dragonforce låtene og tdwdtg på gh. men som sagt, det er en god ting.

 

Har enda ikke testet malmsteen låtene, men har spilt en del på megadethlåtene og feilet med glans. dersom f.eks my last words hadde hatt samme charting på GH, hadde den vært mye lettere. dersom man detter ut på et kjapt HO/PO parti på gh, så kan man ganske enkelt safe seg inn igjen med strumming, noe som er mye vanskeligere på rb.

 

Men en annen ting jeg oppdaget her en dag, var at Gh:WT gitaren min gjorde Rb2 unødvendig vanskelig for meg. på min gitar er det såpass "lang vandring" på knappene at det alene kan skape problemer. Jeg har rett og slett plukket frem igjen explorern fra GH2 og bruker den med rb. den er i mine øyne den beste av plastgitarene som har kommet til nå

Lenke til kommentar

Det var snodig, eg synest knappane på GH:WT-gitaren er veldig gode. Brukar akkurat no GH3-gitaren til alt, og det fungerer heilt fint, men GH-WT-knappane er imo betre. Har ikkje registrert noko forskjell frå spel til spel.

 

Megadeth-låtene er knalltøffe, men utfordrande ja, eg kjem til å spele dei mange gonger. Har eit mål om å kome meg gjennom Career Tour, men på quickplay er det omtrent kun Nightmare- og Impossible-låtene som er noko kjekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...