Gå til innhold

Den store Rock Band tråden!


Eriqo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig fått hentet og satt opp Ion Drum Rocker settet, og wooo! det er deilig å spille på. Sanger som Let There Be Rock er litt enklere å spille når man har rebound i padsene og pedalen er også utrolig mye enklere å spille med, om enn litt mer bråkete enn den som følger med RB.

 

En ting jeg ikke hadde forventet var at de har klart å få symbalene til å få andre lyder enn tilsvarende fargede pads. F.eks den gule symbalen er jo bare en dobling av den gule padden, men på drum rocker settet så er det ordentlig sånn pishpish lyd om man slår på symbalen og en annen lyd om man slår på padden.

 

Edit: En annen ting verdt å nevne er at den ikke dropper noen noter om man slår kjappe triple f.eks

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

O jul med din glede! CDON klarte faktisk å sende meg AC/DC Trackpack før juleferien. Unbelieveable!

Tenkte jeg skulle skrive en liten anmeldelse for dem som sitter på gjerdet og andre merkelige aktiviteter.

 

Flere har påpekt en temmelig stiv pris på denne pakken, og det er jeg delvis enig i. Jeg sier delvis, fordi prisen er stiv om man teller hver sang sin pris opp mot eksisterende DLC. Men har man et snev av interesse for AC/DC, så er plutselig prisen et ikke-tema.

Her er det perle etter perle av klassiske rock'n'roll-sanger (kanskje en perlerad?) For min del er det IIINGEN DLC-pakke som har kommet opp imot dette nivået av awesomeness og ubegripelig himmelsk orgasme.

 

Jeg liker AC/DC for den som ikke har fått med seg det ennå. :D (Det sagt, jeg er ingen blodfan med eget AC/DC-alter i kjelleren.)

 

Over til sangene. Jeg har "AC/DC Live In Donington" DVD-en, og setlista er så langt jeg kan se, identisk. Alle sangene er i tillegg live-versjoner, så det kan godt være det er de samme sporene? 18 sanger er det totalt, og gir til sammen en hel konsert med deg i rollen som Angus eller de andre. Her er det muligheter for samling av kompiser og deres kroppsvekt i øl.

Uansett, jeg må si at live-sanger gir meg det lille ekstra i Rock Band. Spesielt her er det allsang-faktor på høyt nivå. Her rockes det fra start til slutt, og alle deler i midten.

 

Jeg har kun spilt igjennom en gang til nå, med noen sporadiske sanger senere, men vanskelighetsgraden virker å være noe det samme som RB. Trommene virker ganske lette (jeg spiller som regel på hard på alle intrumenter.) Gitar tror jeg er noen hakk vanskeligere, men det spørs veldig på hvilken sang. Bass har jeg ikke testa ennå, men jeg tror ikke det er de helt store prøvelsene der. Vokal har jeg i hvert fall ikke prøvd, og aner ikke hvordan jeg skal angripe den biten.

Utover det, er det vel bare å bruke Youtube for å høre hva slags musikk dette er.

 

Rock Band har som kjent en del sanger hvor det er et stykke på slutten hvor man stort sett går berserk på intrumentene. Spill hva du vil-partiene om du vil. AC/DC-sangene er slik på omtrent hver eneste sang. Og disse overgår alle andre partier jeg har spilt, når det gjelder lengde. Det var spesielt én sang, jeg tror det kanskje var Jailbreak. Jeg kødder ikke om jeg sier 1/6 av sangen var intrumentronking. Jeg og en kamerat klarte godt over 100.000 poeng på denne biten alene. (Hvorpå han ikke klarte slutten på trommene, og bye-bye til dem poengene :!: )

Jeg synes disse ronkepartiene er kule, men ødelegges litt av vårt eget lydnivå. Den som spiller trommer har selvsagt en tendens til å dælje løs, så lydnivået fra trommene overdøver spillet ganske godt. Løsningen er å skru opp lyden, men det er det sikkert ikke alle som kan.

 

 

Etter å ha lest disse "musikkspilltrådene" virker det som spillere kan deles opp i to grupper. Dem som spiller for for det sosiale, moro, og samarbeidet. Og dem som spiller for å oppnå mest poeng, bli bedre, gå opp i vanskelighetsgrad og for å gå inn i dybden på disse spillene. Mulig jeg ga en dårlig beskrivelse nå, og kanskje har jeg helt feil, men det virker slik på meg. Jeg tilhører førstnevnte gruppe, og kommer antaglivis ikke til å gå opp på expert på leeenge, selv om jeg sikkert kan. Jeg spiller kun for å ha det gøy, og helst sammen med andre.

Tenkte det var verdt å nevne, så begge "leirer" vet hvor jeg har mine føtter plantet.

 

Og for slike som meg, som spiller for gøy, og i tillegg liker AC/DC sin musikk er dette obligatorisk Rock Band-pensum. Drit i prisen om du kan. Om det hjelper, tenk på at pengene går til å gjøre AC/DC sin neste konsert ett hakk råere. Om det er sant er vel heller tvilsomt, men selvfornektelse er bedre enn å gå glipp av dette.

 

 

Terningkast :thumbup:

 

 

 

En ting som må påpekes: Bak på manualen står det en kode man kan bruke for å laste ned alle sangene til Rock Band 1 eller 2, som all annen DLC. Dette gikk ikke hos meg, da jeg kjøpte norsk AC/DC-trackpack, mens jeg har amerikansk Rock Band 1. Nedlastingen går som vanlig, men sangene dukker ikke opp i spillet. (Dette gjelder for PS3.)

Dette spiller liten rolle for meg, da jeg uansett plukker opp Rock Band 2 så snart det kommer til våre breddegrader, men likevel verdt å nevne vil jeg tro.

Endret av Tharos.
Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk glemt at det er noen som også spiller på Hard, og ikke expert... Om du så spiller kun for det sosiale ville jeg prøvd å komme meg opp på Expert. Det er så utrolig mye deiligere å spille når det faktisk føles som om man spiller musikken, og ikke hopper over vanskelige dobbeltslag o.l.

 

Bare et tips :)

Lenke til kommentar

Hehe helt enig, Når jeg hadde samlet masse folk til å spille rocband og GH igår, og selvsagt tar den blå tromma kvelden når en kompis skal prøve. Så imorgen blir det tur til butikken å bytte trommesett. Hadde endelig fått midikabelen og justert settet så jeg slapp en overfølsom oransje symbal, så skjer selvsagt dette. Forbanna drit...

Lenke til kommentar

Det som er dårlig med ACDC pakken er at det ikke er NOE i spillet som antyder at du spiller ACDC eller er live at donington. Ingen karaktermodeller av bandmedlemmene, ingen Angus i skoleuniform og bare de generiske RB-folka og scenene. Får heller ikke spiller Malcolm Young sine rytmegitardeler, som er en utrolig stor del av musikken. Som andregitar har man bare bass som valg.

Lenke til kommentar
Det som er dårlig med ACDC pakken er at det ikke er NOE i spillet som antyder at du spiller ACDC eller er live at donington. Ingen karaktermodeller av bandmedlemmene, ingen Angus i skoleuniform og bare de generiske RB-folka og scenene. Får heller ikke spiller Malcolm Young sine rytmegitardeler, som er en utrolig stor del av musikken. Som andregitar har man bare bass som valg.

Det har du helt rett i. Ble nok litt lite kritikk i min "anmeldelse". ACDC-tillegget virker som en lettvint og litt for enkel måte å få disse sangene ut.

Det sagt, jeg kunne like gjerne spilt som Moskva-Marit, da jeg uansett aldri ser hva som skjer bak notebrettet.

Og jeg savner også sanger med to gitarer, både på RB1 og ACDC.

 

Men disse tingene overskygger ikke det faktum at jeg endelig kan spille ACDC-sanger på Rock Band! :D

Lenke til kommentar

Endelig fått meg Rock Band 2 + trommer nå,, ekstremt morsomt :grin:

 

Var veeldig vanskelig i begynnelsen (kan ha vært noe med at jeg hadde drikki litt men), merker ihvertfall at man er nødt til å være veldig nøyaktig noen ganger når man trommer, ikke følge musikken.

Har nettopp vunnet en Van :p

 

Synes "Down with the sickness" og "Pump it up" var veldig morsomme sanger å spille, ekstremt energiske ihvertfall!

Endret av DragonsHeaven
Lenke til kommentar
Endelig fått meg Rock Band 2 + trommer nå,, ekstremt morsomt :grin:

 

Var veeldig vanskelig i begynnelsen (kan ha vært noe med at jeg hadde drikki litt men), merker ihvertfall at man er nødt til å være veldig nøyaktig noen ganger når man trommer, ikke følge musikken.

Har nettopp vunnet en Van :p

 

Synes "Down with the sickness" og "Pump it up" var veldig morsomme sanger å spille, ekstremt energiske ihvertfall!

Husk å kjør gjennom calibrate et par ganger og spill for det meste etter musikken og bare se på bars'ene etter hvilken tromme du skal treffe.

 

Husker jeg sleit i starten jeg og.

 

Jeg synes faktisk den dag i dag at medium/hard kan være ganske vanskelig til tider (de gangene jeg prøver fem djevelstjerne-låter) siden det går så sakte. Lurer på om det ikke faktisk stiller hardere krav til kalibrering.

Lenke til kommentar
Endelig fått meg Rock Band 2 + trommer nå,, ekstremt morsomt :grin:

 

Var veeldig vanskelig i begynnelsen (kan ha vært noe med at jeg hadde drikki litt men), merker ihvertfall at man er nødt til å være veldig nøyaktig noen ganger når man trommer, ikke følge musikken.

Har nettopp vunnet en Van :p

 

Synes "Down with the sickness" og "Pump it up" var veldig morsomme sanger å spille, ekstremt energiske ihvertfall!

Hvor kjøpte du trommene?

Lenke til kommentar

Det sto på wikipedia at det skulle komme til Europa da. Har ikke sjekka noen andre steder.

 

Men hvordan blir det med cymbalene i RB2?

Ved å se på flere videoer på youtube så fant jeg jo ut at det bare er 4 vanlig trommer som er standard på trommesettet og at man må kjøpe cymbalene løst og man kan ha opptil 7 cymbaler.

Sjekk ut denne videoen ;)

Håper de selger cymbalene her i Norge også :)

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...