Gå til innhold

Den store Rock Band tråden!


Eriqo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får håpe instrumentene kommer snart, slik at det går an å få spilt :) Kvaliteten skal være vesentlig bedre enn RB1 og GH:WT, og siden jeg ikke orker å bytte hele tida venter jeg foreløpig. Bør komme snart, spillet har jo tross alt vært ute i to måneder! At det ikke finnes info om når det kommer engang så lenge etter at selve spillet ble sluppet er litt snodig.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt RB2 instrumentene siden midten av desember og de fungerer helt utmerket! Trommene er mer stille enn RB1 trommene, gir god feedback og er trykksensitive. Drumfills høres bedre ut når lyden avhenger av hvor hardt du slår. I tillegg er de trådløse.

 

Gitaren er også trådløs, og har innebygd mikrofon og fotosensor slik at spillet kalibrerer seg selv automatisk. Det fungerer meget meget bra og spilleopplevelsen blir betydelig bedre når kalibreringen er perfekt. I tillegg har den en port hvor du kan koble til alle pedaler som er RockBand-kompatible, jeg bruker en pedal fra Rock Band 1 trommene. Med pedalen kan du aktivere overdrive uten å måtte trykke på "back" eller vri gitaren oppover.

 

Denne uka bestilte jeg triple-packen med cymbaler fra MadCatz, blir spennende å se hvordan det fungerer.

 

 

Alt i alt, utstyret til RB2 virker solid, jeg har ikke hatt noen problemer med det og er en drøm å spille på. Det er latterlig at de ikke får levert instrumenter samtidig som spillet, men utstyret er verd å vente på!

Lenke til kommentar

Fungerer Rock Band bra med kun gitar(er) eller er det lagt opp til at man skal ha alle instrumentene for å kunne spille? Har Gitar Hero, men synes at spillelista til Rock Band er noe bedre. Dette sammen med bedre utvalg av sanger til nedlastning gjør at jeg vurderer å kjøpe Rock Band. Er dette å anbefale eller vil Guitar Hero gi beste spillopplevelsen når man spiller med kun gitarer? (har mic fra Singstar og da :))

Lenke til kommentar
Fungerer Rock Band bra med kun gitar(er) eller er det lagt opp til at man skal ha alle instrumentene for å kunne spille? Har Gitar Hero, men synes at spillelista til Rock Band er noe bedre. Dette sammen med bedre utvalg av sanger til nedlastning gjør at jeg vurderer å kjøpe Rock Band. Er dette å anbefale eller vil Guitar Hero gi beste spillopplevelsen når man spiller med kun gitarer? (har mic fra Singstar og da :))

Du kan fint spille rock band med kun gitar(er).

Lenke til kommentar

Den beste opplevelsen synes jeg helt klart er når man spiller mange sammen, men jeg spiller ofte single-player også. Ikke alle låter er like morsomme på enkeltinstrumenter men det er mange perler. Eksempel på kjedelig på et instrument: "So What'cha Want" på bass på expert består av grønn tast med jevne mellomrom, that's it. :D

Lenke til kommentar
Den beste opplevelsen synes jeg helt klart er når man spiller mange sammen, men jeg spiller ofte single-player også. Ikke alle låter er like morsomme på enkeltinstrumenter men det er mange perler. Eksempel på kjedelig på et instrument: "So What'cha Want" på bass på expert består av grønn tast med jevne mellomrom, that's it. :D

Den er rimelig ensformig på trommer også.

Lenke til kommentar
Sær låt igrunn, ser ikke heeelt poenget med å ha med låter som bare består av vokal, trommemaskin og samplinger, men noen liker det vel...

Beastie Boys bruker vel til tider gitar og trommer(?) men de hører absolutt ikke med i et spill som dette. Er enig med deg der.

Beastie Boys-sangen som er i RB1 er jo genial på trommer synes jeg. Men den i RB2 er bare kjip egentlig.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Hei

 

Jeg har kjøpt rock band 2 og digger det. Nå har jeg også skaffet meg rock band 1 (har ikke fått det enda), for å få importert sangene fra 1'ern slik at de blir spillbare i rock band 2. (skrev først toern, men det ble bare merkelig :p). Har lest fremgangsmåten på nett, og der nevnes en kode jeg trenger, som visstnok skal følge med rock band 2. Hvor finner jeg denne koden??? noen som har gjort dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Står ein kode på baksida av Rock Band 2-manualen.

 

jo har sett den, men det er jo den redeem koden jeg brukte for å få de 20 bonus sangene..koden kan brukes kun en gang står det..er det ingen som har prøvd dette altså?

Lenke til kommentar

Eg har gjort det sjølv, men hugsar ikkje korleis i farten. :p

 

Trur ikkje eg brukte noko kode, meiner det var noko ein kunne kjøpe som DLC.

 

Edit: Fant dette, stemmer med sånn eg gjorde.

for xbox 360 and ps3 only.

 

insert RB1 go to options -> export songs

 

xbox 360 buy export key there

 

ps3 buy export key in playstation store

 

costs $5 (400 microsoft points)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

aha, så man kjøper en kode altså. da skjønner jeg det, for nå har jeg endevendt rb2 coveret og manualen uten resultat:) takk for tips! forresten, hvilke sanger synes dere er fetest å spille på enern da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...