Gå til innhold

Blu-ray på 360?


Anbefalte innlegg

Fordelen med dette for evt. HD-DVD kunder er at de kan forhåpentligvis få tak i filmer skikkelig billig, slik som UMD kunder kunne etterhvert, og det er heller ikke slik at HD_DVD romen slutter å virke, så du kan fremdeles kjøpe filmer, selv om de sannsynligvis kommer ut på Blu-ray og DVD først. :)

Ser ingen grunn til at MS ikke skulle ha ett samarbeid med noen hardware-produsenter som kan lage ett Blu-ray-drive til deres konsoll også, Microsoft tjener penger på Blu-ray også, da BD-forumet også lisenserer diverse MS-kodeker.

 

Ang. nettsalg av filmer for direct download på 360, så er det ene firmaet (MGM) som har sagt at dem vil lansere filmer der, Sony-eid.

Sony eller Microsoft er store firma i mange bransjer, og de vil nok prøve å få tak i litt av pengene dine uansett hvilken konsoll du handler på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser ikke hvordan de har dritet seg ut med PS3. Det er imo den beste SPILLkonsollen om man ser bort fra mediemulighetene. Jeg tror de kommer til og fortsette å satse videre på mediemulighetene i tillegg til selve konsollen. De har jo faktisk vunnet HD DVD vs blu-ray krigen MYE på grunn av PS3

 

Sist jeg sjekket så er det flere og bedre spill til xbox 360.

 

Men det er nok ganske rett at de har gått så bra for blu-ray pga av ps3.

Siste jeg sjekket(i dag) var det bedre spill til PS3 for min del.

Lenke til kommentar
Problemet er at dette er for seint, hvorfor gå for en konsoll som ikke har Blu-ray og så kjøpe en ekstern spiller til akkurat Xbox360 istedenfor å gå for en konsoll som allerede har dette integrert, og på toppen av det hele brukes til spill også noe som forlenger konsollen.

 

Både Rockstar og Ninja Theory gleder seg til sine neste spill som fokuserer på Blu-ray, uten det hadde spillene ikke vært mulig rett og slett. DVD skaper begrensninger, til og med for PC spill som er minimum 5Gb i disse dager, langt over DVD sin grense. Ekte HD spill krever høyoppløselige teksturer noe som er ufattelig vanskelig å få plass på med DVD plater. Sånn går det når man skal kjøre det safe, Sony har alltid vært pioneerer på dette feltet. De tør å satse på noe nytt.

Ja Sony har vært tøffe som tør å satse på sitt eget format. 5GB er så vidt over grensen til en enkel lag DVD og med dobbel lag er kapasiteten på rundt 8,5GB.

Det er fåtall PC spill som kommer på mer enn en DVD plate (deriblant Crysis med sine teksturer) og det er liten problem her å legge spillet på flere plater da alt blir uansett installert på harddisken. Dette vil ikke være et problem på PC på lang tid ennå.

 

Blue Dragen er forøvrig et spill som ikke er et problem å spre utover flere plater og den store plassen kommer mye av det har en masse HD FMV sekvenser.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Synest forsovidt at Microsoft har gjort det greit nok. Dei var vel heile tida klare på at om Blu-ray vann, kunne dei komme til å lage ein Blu-ray-addon. Deira framgangsmåte er mindre risikabel enn Sony sin, og for kundar som ikkje let seg plage av ein del bakgrunnsstøy når dei ser film, er vel 360-spelarane ei grei nok løysning.

 

Når det er sagt, synest eg Sony sin strategi har vore ein del lurare. Det hadde sett litt dårlegare ut dersom Blu-ray tapte, sidan ein viktig PS3-funksjon då etter kvart ville blitt unyttig. På den andre sida:

* Dei kunne fortsatt delvis ha forsvart bruken av Blu-ray som lagringsmedium for store spel, og...

* ...sidan PS3 dramatisk auka antal Blu-ray-spelarar på marknaden, reduserte det risikoen for at formatet skulle floppe kraftig. Faktisk trur eg Sony sin strategi med PS3 er hovudgrunnen til at Blu-ray har fått eit sopass stort overtak i dag.

 

Sånn det ser ut no, sit Sony på svært gode kort. Dei har lukkast i å drive fram BD-formatet, og PS3 står att som ei god løysning både for dei som er interessert i filmsjåing og dei som er interesserte i speling i HD. For dei som er interesserte i begge delar, er PS3 ei svært god løysning. I tillegg har dei ein potensiell fordel i at kundar som kjøper boksen for eit formål, fort kan bli frista til å prøve ut det andre. Eg har sjølv sett dette skje nokre gongar.

 

Dette kan vere starten på eit svært bra år for Sony. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Det er jo forskjell på PS3 og PC angående harddisk. Mener Crysis bruker rundt 12g på harddisken. Spillene til PS3 blir vel ikke lagt inn på samme måte?

Ja og det var poenget mitt med at DVD mediet ikke er et problem på PC på lenge ennå.

 

Skjekket nå og Crysis tar da 6.09GB på harddisken hos meg.

Lenke til kommentar

Nå er jo spillene som kommer til PC komprimerte da, og blir pakket ut under installasjon. Det er derfor noen installasjoner kan dra GRUSOMT lang tid, det er fordi spillet som tar totalt 10GB på maskinen har blitt pressa sammen til 4GB på plata. Lord of the Rings Online er et godt eksempel, spillet tar vell hos meg nesten 15GB, men det er med patcher. Uanestt, det tok jo over 10min å få installert det fordi filene var pakket så voldsomt. Konsoller leser jo spillet rett fra plata, ergo så ligger spillet mer eller mindre ukomprimert på disken. Spill som Crysis ville trengt en 12GB+ stor disk om du skulle spilt det på en konsoll. Ergo måtte kvaliteten blitt redusert kraftig om den skulle kommet inn på en dual-layer DVD disk. Mens PlayStation3 sitter der med overlegne muligheter i from av 25GB 1lags Blu-Ray disker, som samtidig har bedre bitrate som burde kunne føre til mindre lastetider osv..

 

EDIT:

 

Skjekket nå og Crysis tar da 6.09GB på harddisken hos meg.

 

Det var da veldig rart, for hos meg tok det godt over 10GB :hmm:

Sikker på at du har fått med deg alt ? :p

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Nå er jo spillene som kommer til PC komprimerte da, og blir pakket ut under installasjon. Det er derfor noen installasjoner kan dra GRUSOMT lang tid, det er fordi spillet som tar totalt 10GB på maskinen har blitt pressa sammen til 4GB på plata. Lord of the Rings Online er et godt eksempel, spillet tar vell hos meg nesten 15GB, men det er med patcher. Uanestt, det tok jo over 10min å få installert det fordi filene var pakket så voldsomt. Konsoller leser jo spillet rett fra plata, ergo så ligger spillet mer eller mindre ukomprimert på disken. Spill som Crysis ville trengt en 12GB+ stor disk om du skulle spilt det på en konsoll. Ergo måtte kvaliteten blitt redusert kraftig om den skulle kommet inn på en dual-layer DVD disk. Mens PlayStation3 sitter der med overlegne muligheter i from av 25GB 1lags Blu-Ray disker, som samtidig har bedre bitrate som burde kunne føre til mindre lastetider osv..

Jeg er ikke sikker på hva du mener med at platene har bedre bitrate?

Jeg er heller ikke så sikker på at Crysis hadde ligget like ukomprimert på et optisk medie til en konsoll som det spillet gjør på harddisken på en PC. Komprimering er viktig for å holde loade tidene nede med optisk medie. Uansett så måtte Crysis blitt strippet ned hovedsaklig (kun?) pga minne begrensingene til Xbox360 og PS3.

 

Jeg testet å installere Crysis på en annen PC her og kun med engelsk språk pakke kom det på 6,07GB.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
På grunn av PS3 kan aldri Blu-ray tape.

 

Haha, seriøst masse dumme ting som blir sagt her.

 

Ler også i fjeset på de som sier at MS har dritet seg ut

ved å bruke HD-DVD. Det var ingen som visste hvordan det ville bli.

Dessuten så er jeg fornøyd om jeg kan få BR også ! Konge! :]

Lenke til kommentar
Fatter dere ingenting? Blu-ray er inkludert i ps3 for at spillene trenger mer plass enn man greier å presse inn på en dvd. Joda vet at alt kan komprimeres nærmest i det uendelige men vi merker allerede nå at 360 har spill som er på opptil 4 DVD-er. Dessuten er det veldig tidkrevende for utviklerne å drive med komprimering når de egentlig skulle sendt spillet ut på markedet.

Men ser flere her som ikke synes M$ strategi er feil på noen punkt og for dem passer dette begrepet veldig godt.

 

Er det så veldig tidkrevende å drive med komprimering av et spill? Eller er det bare noe du tror? Komprimering har også hastighetsmessige fordeler, spesielt når man insisterer på å bruke et optisk drev til loading.

 

Ellers synes jeg personlig det er litt hult å høre MS breke om valgfrihet på 360, de begrenser jo brukerenes valgmuligheter mye (ta harddikser feks), det er snakk om penger som vanlig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå er det vanskelig å finne noe data på DVD drevet til Xbox360, men hvis 12x gjelder også for DL ligger den på 9,25MB/s til 15.85MB/s (CAV), mens PS3 2x CLV Blu-ray drev ligger på rundt 9MB/s. CLV har dog noe bedre søketid.

 

Utifra denne siden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of...al_disc_formats

 

Så ser jo Blu-Ray ut til å være overlegen når det kommer til bitrate iforhold til både HD DVD og DVD

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...