Gå til innhold

Blu-ray på 360?


Anbefalte innlegg

Ser ut for at M$ har rota det skikkelig til. Ikke noe nytt sånnsett.

Enig

 

Hvordan har de rota det til? De har gitt forbrukeren, oss, muligheten til å velge om vi vil ha HD DVD og etterhvert kanskje Blu-Ray. Det er da ikke å "rote det til" det? Eller er vi for å bli låst til formater? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har selv HD DVD-drevet og er storfornøyd med det.

Om de vil gi meg muligheten til å skaffe meg et BLU-RAY-drev i tillegg så blir jeg veldig glad!

Det ville vært en gavepakke til forbrukerne fra MS.

 

Jeg gir strengt tatt blanke i hva slags format som vinner, så lenge jeg får oppleve nydelige bilder og fet lyd.

 

Bryr det deg ikke at spilleren du har kjøpt kanskje blir "obsolete", eller totalt unødvendig, fordi ingen filmer blir sluppet til formatet den kjører? Greit nok at du kan kjøpe blu-ray i tillegg, men pengene brukt på HD DVD-drevet kunne du neste like greit ha kastet ut vinduet (hvis blu-ray vinner da, noe som det ser ut til å gjøre)

 

Hadde prøvd å fått dumpa HD DVD-en på noen før den ble helt verdiløs.. Men det er bare meg.

 

Selvfølgelig bryr jeg meg ikke om at jeg brukte penger på den. Den har gitt meg tonnevis med glede og pur lydnytelse.

Jeg brukte 1700 kroner på den, og det er jo ingenting for så mange timer med moro den har gitt meg. En annen ting er at 1700 kroner er ingenting i dag, og jeg har ingen problem med å bruke det hver eneste måned om jeg må.

Ærlig talt, jeg kjøper da bare et BR-drev eller en stand-alone spiller når det blir nødvendig.

 

 

@ Erik1992 & TheMar:

 

Hvordan har de rota det til?

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
På en måte vil jo Microsoft tjene gryn på at Blu-ray vinner krigen, og at dem kommer med en BD-addon.

Da har dem allerede solgt en god del HDDVD-drev, og i tillegg vil sikkert en goood del kjøpe et evt. BD-drev.

Det er dobbelt opp det! :fun:

 

Med tanke på alle pengene MS har brukt på utvikling og støtte på HD-DVD formatet tror jeg neppe de er særlig fornøyde med å måtte følge forbrukerne over til BD, men det er veldig bra at de kommer med denne uttalelsen allerede nå. Det viser at de faktisk bryr seg om forbrukerne. Det er ingen tilfeldighet at de fleste HD-DVD filmer i dag kommer enkodet i VC1 (utviklet av MS) mens de fleste BD filmer kommer i AVC (MPEG-4) som har mye bedre multiplatform støtte.

 

Begge formatene støtter både VC1 og AVC, men er ganske konsistente på hva slags enkoding som blir mest brukt.

Endret av IgniZtion
Lenke til kommentar

Vel synes det blir for lettvint av M$ å først være med på å bygge opp og støtte hd dvd, og når det viser seg at deres format på en måte har floppet, sier de bare:

-Vi skifter gjerne til Blu-ray. Alt for brukeren.

 

Så sitter 360 eierne igjen med hd-dvd addon og blu-ray addon og alt er et eneste rot. De som har ps3 derimot har innebygd blu-ray fra starten av uten ekstra kabler og fiksfakseri. Sony har fra starten vært sikre på at deres format ville komme overlegent ut og inkluderte Blu-ray i ps3 fra starten av.

 

Dere sier dere ikke bryr der om hvem som vinner osv, hvorfor stiller dere da spørsmål ved påstanden min? Hvis dere ikke bryr dere er det jo ingenting å diskutere.

Lenke til kommentar
Vel synes det blir for lettvint av M$ å først være med på å bygge opp og støtte hd dvd, og når det viser seg at deres format på en måte har floppet, sier de bare:

-Vi skifter gjerne til Blu-ray. Alt for brukeren.

 

Så sitter 360 eierne igjen med hd-dvd addon og blu-ray addon og alt er et eneste rot. De som har ps3 derimot har innebygd blu-ray fra starten av uten ekstra kabler og fiksfakseri. Sony har fra starten vært sikre på at deres format ville komme overlegent ut og inkluderte Blu-ray i ps3 fra starten av.

 

Dere sier dere ikke bryr der om hvem som vinner osv, hvorfor stiller dere da spørsmål ved påstanden min? Hvis dere ikke bryr dere er det jo ingenting å diskutere.

 

Hvorfor jeg stilte spørsmål?

Fordi jeg synes det er greit å komme med en forklaring på et utsagn i stedet for å bare slenge ut noe uten å begrunne eller forklare det.

Lenke til kommentar

Ser mange sier at MS tenker på kundene her og derfor gir de valgmulighet. Hallo? Sikkert greit med valgmulighet, men mange ender bare opp med å kjøpe mesteparten av utstyret, men da veldig veldig dyrt. På den måten blir xbox tilogmed dyrere enn PS3! Sånn film og stue utseende messig er PS3 utrolig overlegen, den er stille, har blu ray og strøm greia innebygd, og hvis man skal kjøpe hd dvd til xbox koster den det samme som en PS3. Ser ut som sony gjorde en geni strek ved å innkludere alt fra starten av og så presse prisene nedover.

Lenke til kommentar
Ser mange sier at MS tenker på kundene her og derfor gir de valgmulighet. Hallo? Sikkert greit med valgmulighet, men mange ender bare opp med å kjøpe mesteparten av utstyret, men da veldig veldig dyrt. På den måten blir xbox tilogmed dyrere enn PS3! Sånn film og stue utseende messig er PS3 utrolig overlegen, den er stille, har blu ray og strøm greia innebygd, og hvis man skal kjøpe hd dvd til xbox koster den det samme som en PS3. Ser ut som sony gjorde en geni strek ved å innkludere alt fra starten av og så presse prisene nedover.

Og hva med de folka som ikke bryr seg om nytt video format og heller bare vill spille og helst slippe å betale 6000 kr ( som ps3 kostet før ) for det.

Og jeg tror ikke det er Sony selv som har presset prisen ned på PS3 med vilje, det er 360 og wii som har hjolpet til der. ;)

Lenke til kommentar
Ser mange sier at MS tenker på kundene her og derfor gir de valgmulighet. Hallo? Sikkert greit med valgmulighet, men mange ender bare opp med å kjøpe mesteparten av utstyret, men da veldig veldig dyrt. På den måten blir xbox tilogmed dyrere enn PS3! Sånn film og stue utseende messig er PS3 utrolig overlegen, den er stille, har blu ray og strøm greia innebygd, og hvis man skal kjøpe hd dvd til xbox koster den det samme som en PS3. Ser ut som sony gjorde en geni strek ved å innkludere alt fra starten av og så presse prisene nedover.

Helt enig i at det er ett stort pluss at man får alt i en pakke på PS3. Men hva hvis krigen hadde vært annerledes, hadde hd dvd vunnet, hadde Sony vært i større vanskeligheter enn MS er nå.

 

Derfor satset de ikke på en spiller med alt inkludert. Valgmulighet er veldig bra, kjøpte selv HD-DVD drevet til jul. Jeg angrer ikke, mange filmer kommer bare på det formatet fortsatt. Selvom Warner har gått til det andre formatet, har vi jo fortsatt Universal og Paramount. Jeg driter i hvem som vinner, men har hele tiden vært mest for Blu-ray. Så har begge jeg, og greit for meg det :)

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Det er litt ensidig å kritisere MS for at de lanserte en HD DVD addon. "Formatkrigen" var enda ikke avgjort og hadde HD DVD stukket av med seieren så ville ingen ha kritisert MS. Å satse på HD DVD som addon var en liten gamble, ja. Men det er ingenting mot Sony som inkluderte Blu-ray i alle spillere. Hadde denne gamblingen gått feil, kunne folk virkelig ha blitt forbanna.

 

MS var vel en av støttepartnerene til HD DVD og de satset på det gjennom drevet sitt. Men jeg synes ikke det er falskt av dem å etterpå lansere et BR-drev. Kanskje Toshiba føler seg forrådt, men for brukerne er det jo bare et pluss.

 

Men når det er sagt så har jeg en PS3 og er glad for at BR ser ut til å "vinne krigen".

Lenke til kommentar
Ser mange sier at MS tenker på kundene her og derfor gir de valgmulighet. Hallo? Sikkert greit med valgmulighet, men mange ender bare opp med å kjøpe mesteparten av utstyret, men da veldig veldig dyrt. På den måten blir xbox tilogmed dyrere enn PS3! Sånn film og stue utseende messig er PS3 utrolig overlegen, den er stille, har blu ray og strøm greia innebygd, og hvis man skal kjøpe hd dvd til xbox koster den det samme som en PS3. Ser ut som sony gjorde en geni strek ved å innkludere alt fra starten av og så presse prisene nedover.

Og hva med de folka som ikke bryr seg om nytt video format og heller bare vill spille og helst slippe å betale 6000 kr ( som ps3 kostet før ) for det.

Og jeg tror ikke det er Sony selv som har presset prisen ned på PS3 med vilje, det er 360 og wii som har hjolpet til der. ;)

 

Tenkte jeg ikke skulle snakke om spillene siden denne tråden er hovedsakelig om HD formatene. Ja, den kostet 6000 kr før, såklart er jeg enig i at det er veldig dyrt men at den kostet mye før er ikke et argument idag ;) Og xbox er ikke akkurat billig med trådløs antenne, xbox live og harddisk (viss man kjøper core. For PS3 har det vært en periode uten spill tidligere iår, men idag har vi mer enn nok spill frem til de store PS3 spillene kommer i 2008. Glemte også å nevne at PS3'n kan streame fra en media server i huset, så når jeg kan streame HD filmer og div. tv serier lagg fritt med et par taste trykk er en kjempe fordel for meg ihvertfall

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det så har Blu-Ray vunnet. Mange flere som går for Blu-Ray. Hvis Paramount også går over er det bare en igjen på HD-DVD siden. Altså tapt.

 

To, de har DreamWorks også ;)

 

Uansett tror jeg det skal ufattelig mye til for at HD DVD skal kunne snu dette.

Det har blitt solgt en god del flere Blu-Ray spillere til nå (mye takket være PlayStation3),

det er blitt solgt flere Blu-Ray filmer. Det blir nå produsert flere Blu-Ray filmer, da over 70% av filmene som kommer fremover er Blu-Ray eksklusive titler.

Allmennheten har nå fått inntrykket av at HD DVD er dødt, de som har sittet å ventet på en avklaring i krigen før de turte å gå til innkjøp av en HD-avspiller skaffer nok nå seg en Blu-Ray spiller (hvert fall ikke en HD DVD spiller)

Salget av Blu-Ray spillere vil dermed øke, det samme skjer da også med salget av filmer.

Hvordan i allverden skal HD DVD klare å få snudd dette nå? De har hengt litt etter Blu-Ray hele veien (mye takket være Sony og PlayStation3), hvordan skal de klarer å ta igjen Blu-Ray nå?

 

Og jeg tror filmprodusentene DreamWorks og Paramount fort vil om ikke bli Blu-Ray eksklusive med det første, hvert fall utgi filmene sine til begge formater. Rett og slett fordi det er mer penger å hente for filmselskapene gjennom Blu-Ray. Siden det er flere som har Blu-Ray spillere, og at Blu-Ray salget mest sannsynlig vil ta litt av nå i den nærmeste fremtid, og HD DVD nesten ikke selge noe som helst. Så er det jo helt klart størst potensiell inntekt i å selge Blu-Ray filmer.

 

HD DVD vil nok neppe overleve dette året.

Lenke til kommentar

Det er Microsoft og Toshiba som står bak HD DVD, mens Sony er hjernen bak Blu-ray ( lest i artikkelen).. Da gosser det meg å høre at Ms må gå i Sony`s fotspor og lansere bd spiller. Xbox fanboy`sa har mye pepper i vente :tease:

 

Ellers er det jo bra at xbox eierne får mulighet til å se blu-ray filmer, spesielt nå som det ser ut til at Blu-Ray går av med seieren. Har selv ps3 og er kjempe glad for at sony lanserte den med innebygget blu-ray spiller, dvd spiller med oppskalering og innebygget trådløst netverkskort( som evt kunne ha vært ekstra utstyr). Uhyre deilig med alt i en boks!

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Det er Microsoft og Toshiba som står bak HD DVD, mens Sony er hjernen bak Blu-ray ( lest i artikkelen).. Da gosser det meg å høre at Ms må gå i Sony`s fotspor og lansere bd spiller. Xbox fanboy`sa har mye pepper i vente :tease:

 

Ellers er det jo bra at xbox eierne får mulighet til å se blu-ray filmer, spesielt nå som det ser ut til at Blu-Ray går av med seieren. Har selv ps3 og er kjempe glad for at sony lanserte den med innebygget blu-ray spiller, dvd spiller med oppskalering og innebygget trådløst netverkskort( som evt kunne ha vært ekstra utstyr). Uhyre deilig med alt i en boks!

 

Det var vell Toshiba som "oppfant" HD DVD, mens Microsoft fant opp codec som gjorde det mulig å spille av HD innholdet på en "underspesifisert" HD DVD plate.

 

Hjernen bak Blu-Ray er Pioneer og Sony, det var de som "oppfant" de tre forskjellige formatene som tilslutt ble Blu-Ray.

 

Om jeg har forstått det riktig :p

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Microsoft har da på ingen som helst måte tabbet seg ut.

De har ikke prøvd å dytte trykke et format ned halsen vår, de har gitt oss en utmerket spillkonsoll og muligheten til å selv velge om man vil ha hd-spiller.

 

Sony gamblet, PS3 ble til de grader forsinket bare for at den skulle ha Blu-ray spiller, om det var verdt det ? det gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Microsoft har da på ingen som helst måte tabbet seg ut.

De har ikke prøvd å dytte trykke et format ned halsen vår, de har gitt oss en utmerket spillkonsoll og muligheten til å selv velge om man vil ha hd-spiller.

 

Sony gamblet, PS3 ble til de grader forsinket bare for at den skulle ha Blu-ray spiller, om det var verdt det ? det gjenstår å se.

 

Jeg vil nå si det er en fordel å få spillene på Blu-Ray plater og ikke DVD plater.

DVD plater blir rett og slett for små i lengden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...