Gå til innhold

Hardware.no i ny drakt


Anbefalte innlegg

Jøss! Dette var virkelig ubehagelig. Jeg husker at det ved flere anledninger tidligere har slått meg at utformingen av hardware.no og (spesielt) gamer.no virkelig var oversiktelig og flott og ha med og gjøre i det jeg var inne på de respektive sidene. At det var på tide med en oppdatering av disse stemte i hvert fall ikke for mitt vedkommende. Amobil.no som jeg for så vidt ikke har brukt like mye synes jeg også gjorde seg langt bedre i den tidligere utgaven. Hva gjelder den visuelle utformingen synes jeg at den i nåværende form er ganske O.K, men spesielt hovedsidene fremstår per i dag som en stor suppe hvor det nye designet stjeler oppmerksomhet fremfor å være til noen nytte. Jeg liker ideen om at det skal være lettere å surfe mellom de ulike nettsidene men jeg synes strukturen er alt for dårlig til at potensialet i denne utformingen kommer til sin rett. Det eneste av målene som ble lagt til grunn for endringen som jeg er enig i har blitt innfridd er at sidene nå har fått en "mer seriøs og grafisk profil", men denne rokkes etter mitt syn av det overnevnte strukturproblem. At sidene er blitt mer "mer luftige og oversiktlige" og "lettere å surfe mellom" kontra de gamle sidene synes jeg blir på grensen til ironisk. Som med endringen av forumets utforming for en tid tilbake blir vel også dette en vanesak, men magefølelsen roper enda sterkere nå om at dette virker uferdig og ikke helt optimalt. Jeg kommer i hvert fall ikke til å bruke sidene like mye som tidligere om de kommer til å fremstå som i dag, ene og alene fordi jeg synes det er en ubehagelig opplevelse å benytte meg av dem. De som har lagt ned mye arbeid for å få dette realisert har jeg stor respekt for, men både grunnlaget for endring og utformelsen av dette falt ikke i smak for mitt vedkommende. Ideelt sett burde vel utformingen endres etter ønske fra brukerne, men det er vel helt andre grunner som ligger bak i denne omgang kan jeg tenke meg. Jeg håper bare ikke at de store forandringene som utvilsomt kommer på flere plan enn bare fasaden de nærmeste årene ikke vil styre hele båten i retting itavisen og dårligere innhold, for å sette det litt på spissen.

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TUSENVIS av annonser og reklame overalt!

 

:wee:

 

Var litt søt den der. 1...2...3...TUSEN! Er jo ikke mer reklame nå enn før, syntes jeg. Kan jo bruke "guiden" som ble postet av en annen bruker i denne tråden til å fjerne reklamene for evig og alltid. Jeg håper nettverket har nådd maks i hvor mye reklame de vil prøve å presse inn. Er på endel utenlandske sider og der kryr det av reklamer som får hw.no til å virke som nærmest reklamefritt i forhold. Spesielt irriterende pop-ups og "pausereklamer" (i mangel på bedre navn). Tror nok den største endringen angående reklamer er at de er mer strategisk plassert. Ikke at det er kommet flere eller større. Men det er bare mitt inntrykk.

 

Er dette måten dere skal ta imot tilbakemeldinger på? At du kommenterer "det synes ikke jeg, det synes ikke jeg, blabla"?

 

 

Du må ha misforstått min rolle i dette nettverket. Jeg snakker som en leser av hw.no. Jeg jobber ikke med hardware.no, jeg jobber med det administrative rundt Diskusjon.no. Derfor jeg også kommer med innspill i denne saken her, jeg har ingenting med tilbakmeldingene å gjøre. Så om du tror jeg har noe med tilbakemeldinger i denne saken å gjøre så har du misforstått. Jeg snakker ikke på vegne av hardware.no eller noen av de andre sitene som har innført denne endringen, jeg har ingenting med den å gjøre. :)

 

Men meg kan dere gjerne sende tilbakemeldinger når det gjelder forumet. Da er jeg rette instans.

Lenke til kommentar
Jeg må si jeg likte den gamle kronologiske lista med overskrifter mye bedre. Dette er rotete og uoversiktelig.
Fin kronologisk liste her, dog uten ingresser: http://www.hardware.no/artikler/ :)

 

ja, du får dei i kronologiske rekefølge men du får ikkje dei større bilder som forsida gave. Den gave og 1 eller 2 hele setninger om artikkelen.

 

Nyheten burde ha bilde på venstre side med Tittel og beskrivelse på høgre side.

 

noe ting som eg ikkje likte:

post-92785-1199916039_thumb.jpg

Endret av Eide'n
Lenke til kommentar
Ellers vil jeg si at dere ikke må prøve å se så "stort" på designet. Min påstand er at dere ser et nytt design, det får dere til å lete etter et helhetsinntrykk. For å danne dere dette inntrykket prøver dere å se hele siden på en gang, gjerne fra midten og ned. Deretter leser dere i bredden frem og tilbake og beveger dere nedover før dere flytter blikket deres fram og tilbake i bredden igjen. Dette gjør at det virker uoversiktelig. Når dere blir vant med det, er jeg sikker på at det er mer normalt for dere å se kun kolonne 1 & 2 nedover og la blikket vandre over til kolonne 3 og 4 når dere går over på den siden.

 

Takk for "bruksanvisningen", men tyder ikke nettop det at noe er galt riv ruskende galt hvis vi må få "voksenopplæring" eller "grunnkurs" i hvordan vi skal lese ei webside?

 

I stedet for å "medisinere/behandle" svimeslåtte brukere som faller av lasset, burde det heller gjøres noem med årsaken til problemet.

 

:)

Lenke til kommentar

For å påpeke enda flere ting som bidrar til kaos:

post-5080-1199916943_thumb.jpg

Nr. 1, 2 og 3 viser hvor kolonner og rader blir brutt av reklame og annet "tjafs". Dette bryter med "systemet" og uoversiktlighet oppstår.

 

Nr. 4 viser nyheter i kolonne 3 (eller er det 2? usikker...) , men litt lenger ned på siden så brukes denne kolonnen til prisguide-søk og lignende. Vær så snill, hold nyheter og annet tjafs adskilt!

 

Edit.: Stakk innom ITAvisen sine sider, bare får å se om kritikken om at det er altfor mye ITAvisen-look. De nye sidene ligner faktisk veldig mye på ITavisen, men til min forferdelse er ITAvisen sine sider mye mer oversiktlige! Noen flere som er enige her?

Endret av DuTTZi
Lenke til kommentar

Noen mulighet for å deaktivere eller få fjernet denne nye, forstyrrende plassopptakeren som plutselig har sneket seg inn når jeg bruker forumet?

 

24365es5.th.png

 

Og for å ha det på det tørre, her er en sammenlikning mellom gammelt og nytt design for hardware.no.

 

29597074fo2.th.png

 

85622973mf4.th.jpg

 

Edit: Fikset url.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Dette var nok dessverre alt for dårlig hw.no !

Dere burde kunne bedre ! Ble alt for uoversiktelig for min smak, så jeg tror faktisk jeg heller finner en annen plass å se etter daglige nyheter.

Det forrige designet var heller ikke bra, men dette er nok enda værre.

Så lykke til videre, for den som finner fram i dette rotet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen mulighet for å deaktivere eller få fjernet denne nye, forstyrrende plassopptakeren som plutselig har sneket seg inn når jeg bruker forumet?

 

Hva er grunnen skal ikke hele den greia være hvit, ikke grå?

 

Dere kjører med Adblock (eller tilsvarende) slik at innhold fra det "seriøse" stedet adtech.pantercustomer.images/* blir blokkert.

"Placeholder" vil likevel ta plass i browser i motsetning? til tidligere design.

Dette kan sikkert variere avhengig av hvilken favorittbroser (og "adblock") man bruker.

 

Sålenge man "må" ha reklame (mye) på en webside er det nok vanskelig for de som skal vedlikeholde sidene å få innholdet til å se pent ut.

Da må i tilfelle html kodes slik at blokkert reklame ikke gjør at "tomme placeholders" vises/genereres i browser.

 

Edit:

Det er også en rekke andre "bugs" introdusert med nytt design.

Linker som fører til forsiden, hurtig edtiering som ikke virker.. det jeg kom på i farten.

 

Positivt er det at hele nettverket kan nåes fra første side. Det er ryddig.

Hovedmeny er også pen/funksjonell.

 

Man venner seg til det. Innholdet er uansett viktigere enn design.

Synd at det også (inkludert diskusjon.no) sakte men sikkert blir dårligere.

Men det er kun min mening.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

3 ganger i dag gikk jeg på smellen ved å tru at jeg ikke hadde vært på HW.no men heller itpro.no ...

 

 

Jeg liker det ikke.... jeg simpelthenn liker det ikke. Om det så skal gjøres en så drastisk omgjøring få LITT mer struktur i det.

 

TAKK

Lenke til kommentar
Noen mulighet for å deaktivere eller få fjernet denne nye, forstyrrende plassopptakeren som plutselig har sneket seg inn når jeg bruker forumet?

 

- bla til nederst i forumet

- velg skin 'diskusjon.no'

Flott! Et enkelt svar på et enkelt problem. Så lenge man har valgfrihet er det bare positivt at de prøver ut nye ting, men det er viktig at man ikke blir fratatt friheten til å velge. (Jeg tenker da i første omgang på forumet, da det naturligvis krever mer innsats hva gjelder nettsidene.)

 

på tide med en avstemning? Burde vært testutrulling så man hadde kunnet unngått negativ mottakelse om det ikke har vært det allerede.
Det hadde vert interessant å se den kollektive meningen til brukerene her inne hva gjelder det nye designet., så jeg stiller meg støttende til dette forslaget.
Lenke til kommentar

Det er blitt nevnt noe om at dere ønsker et mer seriøst preg, og at det er noe av bakgrunnen for endringen. Etter min mening, har dette fått stikk motsatt effekt. Uoversiktlig layout med reklame plassert i hytt og pine gir i alle fall meg assasiasjoner til dårlige og mindre seriøse sider.

Har alltid satt stor pris på det ryddige og oversiktlige utseendet på siden. Håper virkelig ikke at HW.no begynner å gå i retning av å se ut som en hvilken som helst rotete nettavis.

 

Designet og utseendet er på mange måter greit nok. Hvis dere hadde klart å beholde den gamle layouten, med designelementer fra den nye, hadde dette blitt veldig bra! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...