Gå til innhold

Hardware.no i ny drakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok en mer synlig linje mellom venstre og høyre side av siden ville ha hjulpet i å forhindre rot.

 

Selv om jeg antar HW ønsket at leseren skulle lese slik:

 

 

Er den egentlige effekten mer lik denne:

 

 

Dette er vel fordi det ikke er noe stort skille mellom den venstre og høyre delen. Enten kan det settes opp

en fysisk linje imellom eller så kan det jo hende at større mellomrom mellom venstre og høyre del kan ha

samme effekt (Men det igjen vil bare bruke mer plass).

Endret av Colossus
Lenke til kommentar
Er dette måten dere skal ta imot tilbakemeldinger på? At du kommenterer "det synes ikke jeg, det synes ikke jeg, blabla"?
Dotten skriver ikke på vegne av hardware.no eller dets søstersider, han er en representant er en representant for diskusjon.no, det gjør han ikke til "sjef" over noe annet. Som Dahl, Dotten og muligens flere har skrevet før meg, jeg ser ikke mer reklame, den er bare mer synlig.

 

Jeg lar kritikken roe seg ned, lar utviklerne ta til seg de allerede eksisterende tilbameldingene, samt tid til å gjøre endringer på før jeg kommer med mine forslag, meninger og henvisning til feil.

 

Ellers vil jeg si at dere ikke må prøve å se så "stort" på designet. Min påstand er at dere ser et nytt design, det får dere til å lete etter et helhetsinntrykk. For å danne dere dette inntrykket prøver dere å se hele siden på en gang, gjerne fra midten og ned. Deretter leser dere i bredden frem og tilbake og beveger dere nedover før dere flytter blikket deres fram og tilbake i bredden igjen. Dette gjør at det virker uoversiktelig. Når dere blir vant med det, er jeg sikker på at det er mer normalt for dere å se kun kolonne 1 & 2 nedover og la blikket vandre over til kolonne 3 og 4 når dere går over på den siden. Dette gjelder ikke like mye for nye lesere, siden de er forberedt på å møte noe nytt og deretter omstille seg. Jeg klarer fint å lese på siden, det tok ikke lange tiden.

 

Ser selv noen "kollisjoner" mellom kolonne 2 & 3, men det er sikkert noe som vil bli forbedret så mye som det er kommentert. Ro dere ned og vent, la de som utvikler designet få tid til å inn over seg alle tilbakemeldingene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Det var ekstremt mye bedre når alle artiklene på forsiden ble ryddig og pent plassert under hverandre, med kun 1 artikkel per linje. Nå ble det i forhold bare rot.

Lenke til kommentar
TUSENVIS av annonser og reklame overalt!

 

:wee:

 

Var litt søt den der. 1...2...3...TUSEN! Er jo ikke mer reklame nå enn før, syntes jeg. Kan jo bruke "guiden" som ble postet av en annen bruker i denne tråden til å fjerne reklamene for evig og alltid. Jeg håper nettverket har nådd maks i hvor mye reklame de vil prøve å presse inn. Er på endel utenlandske sider og der kryr det av reklamer som får hw.no til å virke som nærmest reklamefritt i forhold. Spesielt irriterende pop-ups og "pausereklamer" (i mangel på bedre navn). Tror nok den største endringen angående reklamer er at de er mer strategisk plassert. Ikke at det er kommet flere eller større. Men det er bare mitt inntrykk.

Guide!?!? Sa noen guide?

Yeees, I am the guy you're looking for. :cool:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Last ned FF

Last ned AdBlock Plus

Så restarter du Firefox

Deretter trykker du på ABP ikonet i øvre høyre hjørne.

Så trykker du på "Innstillinger"

Last ned denne filen. Trykk på Filtre->Importer filtre

Velg denne filen og vips! Så er all reklame i hele Akam, Amobil, Gamer og HW.no bortevekk!

Lenke til kommentar
TUSENVIS av annonser og reklame overalt!

 

:wee:

 

Var litt søt den der. 1...2...3...TUSEN! Er jo ikke mer reklame nå enn før, syntes jeg. Kan jo bruke "guiden" som ble postet av en annen bruker i denne tråden til å fjerne reklamene for evig og alltid. Jeg håper nettverket har nådd maks i hvor mye reklame de vil prøve å presse inn. Er på endel utenlandske sider og der kryr det av reklamer som får hw.no til å virke som nærmest reklamefritt i forhold. Spesielt irriterende pop-ups og "pausereklamer" (i mangel på bedre navn). Tror nok den største endringen angående reklamer er at de er mer strategisk plassert. Ikke at det er kommet flere eller større. Men det er bare mitt inntrykk.

Guide!?!? Sa noen guide?

Yeees, I am the guy you're looking for. :cool:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Last ned FF

Last ned AdBlock Plus

Så restarter du Firefox

Deretter trykker du på ABP ikonet i øvre høyre hjørne.

Så trykker du på "Innstillinger"

Last ned denne filen. Trykk på Filtre->Importer filtre

Velg denne filen og vips! Så er all reklame i hele Akam, Amobil, Gamer og HW.no bortevekk!

 

Det er jo dette jeg synes er litt synd.

Med det gamle designet var reklamen helt ok, det plaget meg ikke at den var der, og jeg brukte tilogmed å klikke på den i ny og ne, for å støtte HW.no.

Nå synes jeg det ble så rotete, at jeg så meg nødt til å blokkere dem (opera) for å kunne beholde "flyten" jeg hadde når jeg leste siden før.

Lenke til kommentar

*Sukk*

 

Klager kommer det alltid når ting endres. Ikke til å unngå.

Enkelte takler rett og slett endring dårlig.

 

Men i dette tilfelle synes jeg klagene, og den konstruktive kritikken er berettiget og vel så det.

 

Det nye designet er rotete og uoversiktelig. Rett og slett skuffende av HW.no og komme med dette.

 

Det er alt for skarpt. Får lyst til å ta på meg solbriller for å lese noe som helst, og kjenner jeg blir sliten i øynene av å lese noe på det nye designet.

 

Dessuten synes jeg fargevalget på en del av fontene er horribelt. Her er tydelighvis alt som heter brukervennlighet kastet ut vinduet fordi det skal se pent ut for enhver pris.

 

Jeg må også få lov til å bemerke at jeg kjenner at jeg blir mektig provosert over "tilbakemeldingene" som kommer fra oerhört på HW.no sine vegne.

 

Greasmonkey, Adblock og RSS feeds blir i allefall framtiden for meg når det gjelder HW.no.

Lenke til kommentar

Hm..synes at det ser penere ut men jeg likte også det gamle designet mest på grunn av at det var ganske enkelt å bruke med tanke på oversiktelighet.

I det gamle designet var det kun en rad på forsiden med nyheter på og det likte jeg mest:)

Og selvfølgelig raden på toppen der du hadde anbefalinger og guider osv lettere synlig mens i det nye er det mye mindre.

Men dette nye designet er nok bare en greie å venne seg til å bruke;)

Lenke til kommentar

Har ikke lest tråden nå, men måtte nesten bare si at jeg synes det nye designet er bra og pent, og fungerer fint på de fleste områder.

 

Men for meg virker forsiden nå så rotete og uoversiktlig at det blir helt håpløst. Det burde bli tydeligere skille mellom kolonnene, eller ny layout, for det nye designet passer dårlig til den gamle layouten (som det virker som om dere har beholdt)

 

Føler reklamen er blitt litt vel plagsom og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...