Gå til innhold

Hardware.no i ny drakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvsagt, men så tviler jeg veldig sterkt på at mange slutter å lese Hardware.no fordi de mener det er blitt for mye reklame etter at siden ble re-designet. De øverste reklamene har faktisk blitt mindre, men jeg kan skjønne at den store annonsen langt nede skaper reaksjoner. Men så er denne nettopp langt nede, og jeg kan med sikkerhet fortelle deg at det er veldig få som ser langt ned på siden. Artikler som ligger langt nede på forsiden har veldig få, nærmest ingen, sidevisninger.

Med et mer rotete design blir reklamen mye mer fremtredende. Annonser midt bandt artiklene vil stikke seg mye mer ut enn de som er pent plassert langs kanten.

Jeg mener det nye designet tar mye mer hensyn til annonsørene enn brukerne og da mister dere troverdighet.

Lenke til kommentar

Thorsen: De siste månedene har det kommet 11/12 tester i måneden i snitt, noe som medfører en test hver 2/3 dag, klarer egentlig ikke å se at det er så galt. Men som du kansje har fått med deg så er vi på jakt etter flere journalister, så det betyr vel strengt tatt at trøkket vil øke enda mer i året fremover. :)

 

Det du vel mer tenker på at rene komponenttester, og du skal ikke se bort ifra at det og øker når det nå kommer flere journalister på plass. Men det er strengt tatt en annen diskusjon, siden denne tråden omhandler designet ;)

Lenke til kommentar

"Les også"-kolonnen er alt for dominerende. Hvis dere må ha den ved siden av artikkelen, så vil jeg anbefale å gjøre den sammenleggbar, f. eks. gjennom javascript. Slik det er nå går den stikk i strid med målet deres om oversiktlighet. Når jeg leser en artikkel vil jeg eliminere flest mulig elementer som tar oppmerksomheten vekk fra det jeg leser, og det er akkurat det "Les også"-kolonnen gjør, blant annet med sine store bilder.

 

I tillegg er den like bred selv om den ikke inneholder noenting som helst, slik som i denne artikkelen. Det føles også litt bortkastet at den er like bred gjennom hele artikkelen (og resten av siden) om det kun er ett element listet i kolonnen.

Lenke til kommentar

Mener jeg så ett program på cnn eller bbc som omhandlet nettsiders design og hva som avgjør om brukere velger å klikke seg videre på siden og slikt. Der ble det nevnt at en normal nettbruker kun trenger noen få sekunder for å avgjøre om dette er en siden man ønsker å besøke/klikke seg videre på. For nye brukere så feiler den nye designen på dette området. Har prøvd i flere ganger i løpet av dagen å se opp og ned på forsiden, men det blir ikke bedre. Selv om jeg fjerner reklamen så blir det for mye på en gang flere steder. "Ferske diskusjoner" og "Ukens produkt" er to av disse elementene som lager for mye "støy".

 

Når jeg ser på skjermen så er blikket mitt plassert mitt i, da havner jeg ca midt i mellom artiklene og kategori boksene for bedrift, linux, mac osv og ser egentlig ikke på noen av dem. Dette resulterer i jeg må bestemme meg for hva jeg ønsker å se på. Det naturlige bør være at blikket faller først på artiklene, så kan man se på hva annet siden har å tilby.

Unntaket fra dette er de tre nyhetene som står i toppen, men når jeg har skummet over dem så faller blikket tilbake til midten av skjermen og "problemet" over oppstår.

 

Flere personer, meg selv inkludert, har sammenlignet dette med bl.a Itavisen. Når jeg sjekker Itavisen nå, så er det en langt bedre layout, da den er mye raskere å forstå og finne frem i (begge sider sammenlignet med reklame). Begge designene er veldig like (i oppbygning), men Itavisen har latt kolonnen helt til høyre forbli (for det meste) tom, og det gjør stor forskjell. Merker også at blikket blir automatisk flyttet litt mer til venstre over artiklene hos Itavisen enn HW.

Artikklene (HW) ser ut til å ha ca 50% av bredden (på 1024x768 og 1280x1024 oppløsning) av skjermen og det blir for trangt. Med 1280x1024 (og bredere) så kan nok margene med fordel utnyttes mere, da det er en del luft der.

 

Itavisen fikk også massiv kritikk når de kom med nytt design, noe som resulterte i en leser konkuranse om å lage ett bedre design/layout, som igjen ga dem en bedre løsning. Syntes fortsatt at den gamle HW layouten er bedre enn både Itavisen sin og den nye til HW. Hva som er aktuellt og slikt er veldig lite viktig for meg. Jeg sjekker innom og vil se hva er nytt siden sist, og er noe av det interresant. Når en sak du har lest tidligere på dagen plutselig er flyttet til toppen av siden (av ymse grunner) så er den bare i veien (erfaring fra Itavisen) for det som er nytt.

 

Ser frem til hva tilbakemeldingene i denne tråden kan produsere av fremtidige (forhåpentligvis) forbedringer ;)

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Synes reklamen øverst kan droppes,

kan heller ha en banner til høyre for HW hardware.no

Prisguide burde vært under søkefeltet øvers til høyre med samme design. (Alltid tilgjengelig)

 

 

Altså

__________________________________________________________________

Data Foto Mobil Spill

 

HW Hardware.no MINDRE BANNER HER IKKE ØVERST

 

Siste nytt Tester Forum

 

__________________________________________________________________

 

 

Reklame nedover på siden bør ikke være så bred. Bør holde seg

innefor kolonnen den er plassert. Et par av forslage på forrige side i denne tråden

var bedre enn slik det er nå.

 

Hvorfor ikke lag en tråd med bare forslag til forbedringen ?

Ingen sure kommentarer, kun forslag, helst med bilde

Endret av lqpl
Lenke til kommentar

Er redd jeg blir nødt til å hoppe på klage-karusellen. Grafisk var det meget vakkert, men så sinnsykt rotete! Toppen er, som nevnt tidligere, flott men en god del av reklamen bryter med resten av layouten og skaper kaos. All informasjonen må enten sorteres i vertikale eller horisontale striper. Begge deler går ikke.

 

Jeg er redd for at dette kan komme til å medføre at jeg blir mindre aktiv på hardware.no ganske enkelt fordi det er så mye mer slitsomt å finne den informasjonen jeg ønsker. hardware.no/artikler kommer ihvertfall til å bli brukt av meg som startside. Der er alt i vertikale linker, og det ser smashing ut. :)

 

Om vi kan få velge mellom hvilken design vi vil bruke hadde det vært flott, hvis ikke håper jeg inderlig at det blir ryddet litt på den nye.

Lenke til kommentar

Synes også stilen er rotete. Tidligere klarte privoxy å fjerne all reklamen, nå blir det store, svarte felter. Som om ikke det er nok reklame bakt inn i hw-nettverket fra før av---ja---jeg forstår at man trenger innteker, men likevel :ermm: "If it ain't broke, don't fix it!"

Endret av enl
Lenke til kommentar
Thorsen: De siste månedene har det kommet 11/12 tester i måneden i snitt, noe som medfører en test hver 2/3 dag, klarer egentlig ikke å se at det er så galt. Men som du kansje har fått med deg så er vi på jakt etter flere journalister, så det betyr vel strengt tatt at trøkket vil øke enda mer i året fremover. :)

 

Det du vel mer tenker på at rene komponenttester, og du skal ikke se bort ifra at det og øker når det nå kommer flere journalister på plass. Men det er strengt tatt en annen diskusjon, siden denne tråden omhandler designet ;)

 

Er komponenttester jeg er ute etter ja, siden heter jo ennå hardware.no

Jeg registrerer bare at selv om antall publiserte artikler har økt har den prosentvise andelen "rene" hardware artikler synket.

Merk det er bare min personlige mening, jeg har ikke noe tallmateriale som viser at det fakstisk er mindre andel ren "hardware" enn før, men kankje det drukner litt i alt det andre.

Lenke til kommentar
Meget rotete! Det beste er nok å lese som RSS feed fremover.

 

Problemet er at RSS feeden går til en samleside med mange nyheter. Så først klikker en på nyheten i RSS leseren og så må en finne igjen overskriften på siden en kommer til. Muligens for at en skal se på mer reklame. Tror jeg kommer til å fjerne hw.no fra RSS feed listen min nå - hvis ikke det bare er en teknisk glipp. Trodde først jeg hadde havnet på digi eller noe like uleselig.

Endret av kalkulatoren
Lenke til kommentar
TUSENVIS av annonser og reklame overalt!

 

:wee:

 

Var litt søt den der. 1...2...3...TUSEN! Er jo ikke mer reklame nå enn før, syntes jeg. Kan jo bruke "guiden" som ble postet av en annen bruker i denne tråden til å fjerne reklamene for evig og alltid. Jeg håper nettverket har nådd maks i hvor mye reklame de vil prøve å presse inn. Er på endel utenlandske sider og der kryr det av reklamer som får hw.no til å virke som nærmest reklamefritt i forhold. Spesielt irriterende pop-ups og "pausereklamer" (i mangel på bedre navn). Tror nok den største endringen angående reklamer er at de er mer strategisk plassert. Ikke at det er kommet flere eller større. Men det er bare mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
TUSENVIS av annonser og reklame overalt!

 

:wee:

 

Var litt søt den der. 1...2...3...TUSEN! Er jo ikke mer reklame nå enn før, syntes jeg. Kan jo bruke "guiden" som ble postet av en annen bruker i denne tråden til å fjerne reklamene for evig og alltid. Jeg håper nettverket har nådd maks i hvor mye reklame de vil prøve å presse inn. Er på endel utenlandske sider og der kryr det av reklamer som får hw.no til å virke som nærmest reklamefritt i forhold. Spesielt irriterende pop-ups og "pausereklamer" (i mangel på bedre navn). Tror nok den største endringen angående reklamer er at de er mer strategisk plassert. Ikke at det er kommet flere eller større. Men det er bare mitt inntrykk.

 

Er dette måten dere skal ta imot tilbakemeldinger på? At du kommenterer "det synes ikke jeg, det synes ikke jeg, blabla"?

Endret av Dark_Soldier
Lenke til kommentar
Meget rotete! Det beste er nok å lese som RSS feed fremover.

 

Problemet er at RSS feeden går til en samleside med mange nyheter. Så først klikker en på nyheten i RSS leseren og så må en finne igjen overskriften på siden en kommer til. Muligens for at en skal se på mer reklame. Tror jeg kommer til å fjerne hw.no fra RSS feed listen min nå - hvis ikke det bare er en teknisk glipp. Trodde først jeg hadde havnet på digi eller noe like uleselig.

RSS-feeden vil fungere som før når vi har fått rettet den, så bare å slappe av på det. Er litt som må fikses opp i av småting som dukker opp når vi endrer design. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...