Gå til innhold

Hardware.no i ny drakt


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Noen mulighet for å deaktivere eller få fjernet denne nye, forstyrrende plassopptakeren som plutselig har sneket seg inn når jeg bruker forumet?

 

- bla til nederst i forumet

- velg skin 'diskusjon.no'

Flott! Et enkelt svar på et enkelt problem. Så lenge man har valgfrihet er det bare positivt at de prøver ut nye ting, men det er viktig at man ikke blir fratatt friheten til å velge. (Jeg tenker da i første omgang på forumet, da det naturligvis krever mer innsats hva gjelder nettsidene.)

 

Istemmer. :thumbup:

En enkel løsning på å slippe å irritere seg over detaljer/"design".

Denne valgmuligheten burde kanskje flere lære seg/være klar over.

Ingen grunn til å klage på hw.no's nye design/layout når man kan velge å være,-- eh --, konservativ. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg bruker Firefox 3 Beta 2, så regner ikkje med at alt skal gå smerte fritt! har merket at HW.no av og til laster ekstreeeeeeeemnt seint, det kan stå i times vis (vist eg hadde giddet å vente så lenge da) når eg skal søke har og søk teksten som står i søkeboksen en stygg tedens til ikkje å forsvinne. må fjerne den selv. det er jo arbeid hehe.

 

men til opplysning så virker det vist bra i IE 7

 

Edit: hmm.... nå ser det ut til at det virker bdre i FF 3 beta 2...???

 

Har dere på hw fikset litt på sia eller? hehe

Endret av cerox
Lenke til kommentar

Mine inntrykk:

 

Mer reklame og mindre hw.no på forsiden :(

 

Logoen ser ut som noe fra apple i 2005, datert.

 

Luftig, javel, men hvis det betyr mer scrolling er det ikke verdt det. Jeg ser 3 saker som tar rundt 30% av arealet hvis jeg ikke scroller.

 

Liker Menylinjene over og under den billige nye logoen.

 

Hvis det ikke skal være noe i venstre marg bør den være smalere

Lenke til kommentar

Hmm. Bug med ie? Vet ikke helt om det bare er ie'en min eller om noen andre har samme problemet, men anyways, hva har man firefox til.. men burde kanskje gjøres noe med om fler enn meg har samme problemet.

 

Prøvde å legge ned windows taskbaren, slik alle andre har den også, hjalp ikke en dritt.

kjører 1280x1024

post-61602-1199924429_thumb.jpg

post-61602-1199924444_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Huff, så akkurat på amobil.no og gamer.no...likte ikke at de hadde så like design. De hører kanskje sammen, men det er forskjellige sider, så det burde egentlig være forskjellige design på de og, syns jeg. Hvis noen ikke vet at disse sidene liksom hører til hverandre, så tror dem vel at noen har hatt en aldri så liten ripp-off :roll:

Lenke til kommentar

Det nye designet er veldig moderne og trendy. Problemet er bare at jeg HATER disse moderne nettavisene som prøver å ha layout som papiraviser et rotete virrvarr der det er liten oversikt over hvilke nyheter som kom når.

 

Jeg vil ha en enkel kolonne med nyheter, hvor alle nyheter er like store, og alle nyhets-bildene/ikonene er plassert samme stedet. Ja, nettopp slik som gamle hw.no. Til nød kan jeg godta at det kanskje er én toppsak som skiller seg ut fra de andre (større).

 

Og til alle dere som klager på ITavisen, jeg velger å dra frem ITavisen som eksempel på perfekt layout - antagelig vet de ikke det selv, for dette er definitivt ikke hovedsiden, og den mangler også reklame:

 

Eksempel på glimrende layout: http://www.itavisen.no/nyheter/

 

Det kaller jeg ryddig og fint layout! Nyhetene er sortert kronologisk, noe jeg synes er viktig på nettet da nyheter på nettet tross alt endrer seg ganske raskt. Jeg endret selvsagt ITavisen-bokmerket mitt øyeblikkelig når jeg fant den url'en der - og har ikke sett det grusomme forside-layoutet siden den gang.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Egentlig fornøyd med den nye layouten/looken :)

 

Hadde jeg ikke vært det så burde det være smertefullt å lese de fleste andre nettsteder som kjører samme linje :hmm:

 

<-- snip -->

Og til alle dere som klager på ITavisen, jeg velger å dra frem ITavisen som eksempel på perfekt layout - antagelig vet de ikke det selv, for dette er definitivt ikke hovedsiden, og den mangler også reklame:

 

Eksempel på glimrende layout: http://www.itavisen.no/nyheter/

 

Det kaller jeg ryddig og fint layout! Nyhetene er sortert kronologisk, noe jeg synes er viktig på nettet da nyheter på nettet tross alt endrer seg ganske raskt. Jeg endret selvsagt ITavisen-bokmerket mitt øyeblikkelig når jeg fant den url'en der - og har ikke sett det grusomme forside-layoutet siden den gang.

Og det er også en side som de fleste nettsteder har, også HW.no's nye layout:

 

http://www.hardware.no/artikler/

Endret av Fury
Lenke til kommentar
Anbefaler alle og lese gjennom den lange tråden med klager som kom da HW skiftet drakt forrige gang. Rart med det hvor mange klager den "perfekte" layouten da fikk..

 

Den gamle layouten var i alle fall ryddig, den nye har jo annonser og artikler i en stor mølje. ingenting er på linje med hverandre og det ser ut som en fotomontasje fra 2. klasse på Sogn Barneskole

Lenke til kommentar
Link til den forrige tråden, les og lær.

 

"Det gamle var bedre"... :!:

 

Vil ikke si at den fikk så negativ tilbake melding. Lest gjennom de første sidene, og det var jo veldig mange som både likte utseende og strukturen på siden.

 

Jeg liker også det nye "utseende" vi har fått nå. Ser litt mer smooth ut, og jeg har ikke noe særlig negativt å si på det. Kan gi litt "bling-bling" effekt som en del kanskje ikke liker.

Men jeg har ikke stort å utsette på selv utseende.

 

Men som vi sa under stort sett hele BETA'en, det er strukturen på nyheten / artiklene som er et stort tilbakeskritt. Det er mye mer uoverskitelig nå. Den veldig gode og organiserte strukturen Hardware.no var så kjent for har forsvunnet helt. Og det den de fleste av oss savner.

 

Så om de kunne fått tilbake den gamle strukturen, slikt at alt ikke står sånn hulter til bulter, som gjør det vanskelig å fatte hva som er nye artikler, finne de artiklene du ønsker osv.. Men samtidig beholdt det nye utseende så er vi i mål. Utseende har utviklet seg, mens strukturen har gått tilbake til steinalderen. Nytt utseende + den gamles strukturen tror jeg er en sikker vinner :thumbup:

 

 

EDIT:

 

Det som overrasker meg stort er at dette med strukturen på nyheten / artikkelen ikke har blitt gjort noe med siden BETA-testing.

 

Hva var egentlig poenget med BETA-testingen?

Etter hva jeg forstår og ser, så har det knapt blitt gjort noen forandringer siden BETA'en, og vi gav jo helt klar beskjed om at strukturen på nyheten / artiklene var alt for dårlig.

Men det ser jo ikke ut som det har blitt tatt til etterretning?

 

Hva er vitsen med en BETA-test, om de ikke ønsker å fikse på det vi finner galt?

Tror det dårlige skille mellom reklame og artikler, og den dårlig strukturen på artiklene var det vi klagde aller mest på under hele BETA-testingen. Uten at det ser ut til å ha blitt gjort noe som helst med dette.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...