Gå til innhold

Hardware.no i ny drakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til alle dere som klager på mer reklame:

Jeg sammenliknet det gamle designet med det nye, og totalt sett kan ikke jeg se at det er mer reklame nå enn før. Formatet på annonsene er endret, og de er plassert mer strategisk. Dette gjør at flere legger merke til annonsene, noe jeg kan skjønne at skaper reaksjoner. Men totalt sett er det altså ikke blitt mer reklame. Jeg har full forståelse for dere som mener at det er vanskeligere å legge merke til selve artikkelteksten, men dere kommer til å se at dette i stor grad bare er en tilvenningssak.

 

Husk på at reklamen står for en meget stor del av inntektene til Hardware-nettverket, hadde vi ikke hatt reklamen vi har i dag kunne vi heller ikke holdt på med det vi gjør. Nettverket går bra for tiden, både med tanke på inntekter og lesertall, noe dere vil se at gjenspeiles i hvilket tilbud vi leverer. Det nye designet er en av mange ting.

 

Hvis noen fortsatt tviler, kan jeg komme tilbake med en sammenlikning av reklame (i antall piksler) på det nye og det gamle designet.

Lenke til kommentar

Linker fra RSS-feeden gjør at du ender opp på forsiden.

 

Liker ikke det nye designet i det hele tatt, personlig. Alt for rotete, og den "luftige" følelsen er definitivt ikke der.

 

Så det blir nok ikke lenger hw.no som startside for meg lenger. Hadde jo vurdert å skifte den ut før dere skiftet design, men dette var jo kroken på døra.

 

Synd, har hatt hw.no som startside i mange, mange år (5-6, kanskje 7).

 

 

.. *legger prisguide.no i favorittene og sier seg ferdig med resten av HW-nettverket*

Lenke til kommentar
Husk på at reklamen står for en meget stor del av inntektene til Hardware-nettverket, hadde vi ikke hatt reklamen vi har i dag kunne vi heller ikke holdt på med det vi gjør.

 

Jeg for min del har ikke noe imot reklame, -it's part of reality. Hender faktisk jeg klikker på noen bannere i ny å ne. Men slik forsiden fremstår nå gjør meg bare overveldet og svimmel, og jeg "skynder meg" derfor fortest mulig inn på forum. Dvs. potensielt tap for anonnsørene. (lurer på hva de synes om det nye designet?)

Lenke til kommentar
Hovedsiden: Pent design om en bare kikker på det. Når en begynner å lese blir det mer forvirring. Litt rotete layout. Man må liksom bevege synet rundt på hele siden for å skille ut det man er på jakt etter. Virker ikke som om ting har en fast plass. Nyhetene bør ligge etter hverandre nedover – slik dere delvis har gjort (mener ikke det er noe galt i denne enkelt og par inndelingen). To av de øverste nyhetene (til høyre) forsvinner litt, siden det er så mye ”rot” ellers nedover på denne plassen. Jeg synes dere bør lage hovedspalten med nyhetene litt bredere, og spalten med bedrift, linux, mac osv. litt smalere. Artiklene har et fint slikt forhold.

Nederst på hovedsiden bør dere som tilligere tilby flere saker fra artikkelarkivet.

Artikkelarkiv: Presenter dette slik dere alltid har gjort – i måneder. Slik at man eksemplvis kan klikke for å se nyhetene fra november.

Prisguide: "På jakt etter datautstyr" virker som en annonse. Flytt den opp like under hovedsøken - i tilsvarende stil. Teksten i søk-boksene bør forsvinne når man trykker for å søke. Kanskje også flytte søkboksen(e) under banneren og hovedmenyen.

 

Tester: Flott att dere har fått en fast rubrikk med litt basic info og priser. Den gamle rullegardinmenyen var mye bedre enn disse ”arkene” man klikker på.

 

Siste tester bør dere ha vannrett øverst på siden (under hovedmenyen) – som i gamle dager.

 

Artiklene: Blir presentert oversiktelig. Synes fortsatt det holder med de tre siste fra forumet helt nederst.

 

Det jeg foreslår her er kanskje å sette layoutet litt tilbake til slik dere hadde det før. På den måten blir det en kryssning mellom de to. Hadde hvertfall blitt utrolig førnøyd om det hadde blitt slik.

Ja.. quoter meg selv. Kommer med et bilde som illustrerer hva jeg tenker på ang. forsiden. Bildet er et screenshot av hw.no som er redigert raskt og enkelt i paint. Synes ting kunne blitt ganske mye bedre slik. Noen som er enige?

post-73316-1199899268_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvis noen fortsatt tviler, kan jeg komme tilbake med en sammenlikning av reklame (i antall piksler) på det nye og det gamle designet.

Om brukerene rømmer hjelper det lite med å komme med en utregning som viser at reklamen er like mange piksler som før.

Og annonser som dekker halve skjermen skremmer folk vekk. Det er en grunn til at de fine rullegardinannonsene ikke er så utbredt som de en gang var.

Edit:

En annen ting jeg reagerer på er denne saken her:

Lurer nå på hvordan denne "kåringen" har foregått.

Endret av premium
Lenke til kommentar
Hvis noen fortsatt tviler, kan jeg komme tilbake med en sammenlikning av reklame (i antall piksler) på det nye og det gamle designet.

Om brukerene rømmer hjelper det lite med å komme med en utregning som viser at reklamen er like mange piksler som før.

Og annonser som dekker halve skjermen skremmer folk vekk. Det er en grunn til at de fine rullegardinannonsene ikke er så utbredt som de en gang var.

Selvsagt, men så tviler jeg veldig sterkt på at mange slutter å lese Hardware.no fordi de mener det er blitt for mye reklame etter at siden ble re-designet. De øverste reklamene har faktisk blitt mindre, men jeg kan skjønne at den store annonsen langt nede skaper reaksjoner. Men så er denne nettopp langt nede, og jeg kan med sikkerhet fortelle deg at det er veldig få som ser langt ned på siden. Artikler som ligger langt nede på forsiden har veldig få, nærmest ingen, sidevisninger.

 

Forøvrig har jeg ikke hatt noe som helst å gjøre med hverken deisgnet eller annonsene, til de som måtte lure på det.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Helt enig i den overveldende kritikken her. Det blir altfor rotete og for mye blanding av reklame og artikler. Har jo kommet opp en del gode forslag her som bør bli vurdert.

 

Dessverre.. inntil videre kjører jeg istedet med AdMuncher (og endrer samtidig bakgrunnsfargen til noe mørkere for å gjøre det lettere på øyet):

post-12470-1199900026_thumb.png

Lenke til kommentar
Vel, det gamle hadde fokus på artiklene, og så ikke ut som en ITavisen-klone.

Det hadde fokus på de siste sakene med noen viktige saker øverst. Veldig dårlig flyt på siden, da løsningene ble lagt opp på hverandre. Den som er nå har en langt bedre flyt. Reklamen er vanskelig å fjerne, og den er der for at de skal tjene penger. Syns ikke den ligner på IT-avisen i det hele tatt jeg. Uansett er innholdet viktigere, noe HW er overlegen IT-avisen på.

 

For en tid tilbake hadde jeg vært enig med deg i at hw.no er overlegen, men nå er jeg nesten ikke sikker lenger. Hw.no har tapt seg i det siste og har gått over til å bli en side som serverer "lette" nyheter fra it-verdenen. Hvor har hardware fokuset blitt av.

 

Det siste hovedkortet ble testet: 13 oktober 2007

Siste test av en CPU var: 9 november 2007

Siste test av minne var: 2 august 2007

Siste test av en s-ata basert lagringsenhet var: 21 august 2007

Lenke til kommentar

En ting: bruk Verdana som den eneste skrifttypen. Arial har for smale bokstaver (kan dog gå an i menybaren øverst) for brødtekst, blir slitsomt å lese. Georgia, som brukes i ingressene, er så upassende at det ser ut som noen har glemt å forandre default-fonten (Times). Verdana er og blir den beste, peneste og mest leselige skrifttypen på websider (bare se så flott det er her på forumet, her hvor Verdana brukes til absolutt alt).

 

RSS-feeden gir nå feil url'er. /nyheter/ i url'ene fra feeden skal erstattes med /artikler/ (dette er grunnen til at man ender opp på hovedsiden når man trykker på en link fra feeden)

 

Ellers hadde jeg også foretrukket artiklene på en kolonne sortert på dato nedover. Mao slik som før. Har faktisk brukt gamle hw.no som mal på akkurat dette på samtlige nettsider jeg har utviklet de siste årene - rett og slett fordi det er den beste og mest logiske måten å gjøre det på. Det er fortsatt fullt mulig å flette inn en reklamebanner innimellom.

Lenke til kommentar
Ja.. quoter meg selv. Kommer med et bilde som illustrerer hva jeg tenker på ang. forsiden. Bildet er et screenshot av hw.no som er redigert raskt og enkelt i paint. Synes ting kunne blitt ganske mye bedre slik. Noen som er enige?

post-73316-1199899268_thumb.jpg

 

Akkurat noe slikt jeg også kunne tenkt meg. Mer luft mellom artiklene og sidebaren takk!

Lenke til kommentar

For min del virker det som om dere har fokusert helt feil når dere satt sammen dette designet - det passer rett og slett ikke for hardware.no. Hvorfor har brukervennligheten blitt lik null og erstattet med fancy grafikk og shit? Hvorfor blande reklame og innhold så fryktelig som dere har gjort? Alt har jo bare blitt en stor suppe.. og hvorfor ikke i det minste skape sin egen stil? Dette likner skremmende mye på andre it-aviser..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...